Мета уроку: розглянути можливі небезпечні ситуації в будівлях, комунальних мережах та алгоритми дії в небезпечних ситуаціях; розвивати знання учнів про попередження небезпечних ситуацій у будівлях; формувати практичні вміння та навички звернення по допомогу. Очікувані результати: учні повинні називати причини та наслідки аварій на комунальних мережах та інших небезпечних ситуацій; учні повинні пояснювати дії при небезпеці в будівлях; учні повинні розуміти необхідність адекватно діяти в екстремальних ситуаціях; учні повинні вибирати оптимальні шляхи евакуації з приміщення; учні повинні вміти звертатися до відповідних служб по допомогу. Обладнання: Тип уроку: засвоєння нових знань. Мале тілом, та велике духом. (Народна мудрість) n 1. Організаційний етап n 2. Актуалізація опорних знань 2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. 2.2. Фронтальне опитування. 1. Чи можна зберігати ліки на верхній полиці кухонної шафи? 2. Чи є особливі правила використання для різних речовин побутової хімії? 3. Як надати першу допомогу при отруєнні? 2.3. Тестове завдання для контролю знань (тест № 14, роздавальний матеріал). Відповіді: 1 а, г; 2 а, б; 3 б, в, г; 4 б, в, г; 5 б, в; 6 а, г. 2.4. «Швидка допомога». Біля дошки три учні мають швидко надати допомогу (теоретично) в небезпечній ситуації, що пропонують учні з місця. Приклади ситуацій: під час прання свербить шкіра рук; пральний порошок потрапив в очі; дитина з’їла ліки без дозволу, розлився лак на підлогу, розбився термометр тощо. 2.5. Гра «Обачливі батьки та розумні діти» (робота в групах). Група «батьків» і група «дітей» незалежно одна від одної готують поради, як слід поводитися вдома, щоб запобігти різних небезпек. «Батьки» зачитують (по черзі) поради «дітям». Якщо в «дітей» є така порада в переліку, то «діти» одержують 1 бал, а якщо ні — 1 бал одержують «батьки». Якщо перемогли «батьки», то назва команди змінюється на «Обачливі батьки», а якщо «діти» — вони стають «Розумними дітьми». n 3. Мотивація навчальної діяльності 3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу. 3.2. Проблемне запитання. — Чи можна заздалегідь передбачити небезпечні ситуації в житлових приміщеннях?
n 4. Етап засвоєння нових знань План пояснення нового матеріалу 1. Небезпека в побуті 2. Небезпечні іграшки. 3. Небезпечні ігри в будівлях. 4. Небезпеки комунальних мереж. n 5. Узагальнення та закріплення знань 5.1. Рольова гра «Один удома». 1 група: порушення водопостачання; 2 група: порушення електропостачання; 3 група: порушення теплопостачання; 4 група: порушення газопостачання; 5 група: порушення роботи каналізації. Завдання групам: 1) прочитати та обговорити матеріал підручника; 2) визначити причини виникнення порушення; 3) спрогнозувати наслідки порушення; 4) визначити послідовність дій у цій небезпечній ситуації; 5) продумати, як можна запобігти цьому порушенню. Представники груп заповнюють таблицю на дошці:
5.2. Фронтальна бесіда. 1. Яка небезпека очікує від гри з петардами? 2. Чи можна ховатися під час гри на горищі або в підвалі? Чому? 3. Чи можна під час гри пересувати меблі, електроприлади? 5.3. Творча робота. Учні в групах або в парах малюють попереджувальні плакати для першокласників, що ілюструють небезпечні ігри в будівлях, та небезпечні іграшки. 5.5. Робота з друкованим зошитом [5], c. 33–34. 5.6. Розгадування кросворда «Безпека в будівлях». 5.7. Обговорення епіграфа до уроку та відповідь на проблемне запитання. n 6. Підбиття підсумків уроку Підсумкова бесіда про важливість запобігання небезпечних ситуацій у будівлях. n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання Індивідуальні завдання. 1. Які небезпечні ситуації можливі на кухні? 2. Які небезпечні ситуації можливі у звичайній кімнаті? 3. Підготуй загадки, прислів’я та вірші до теми «Пожежна безпека». n4. Етап засвоєння нових знань 1. Небезпека в побуті Найбезпечніше людина почуває себе в своєму будинку, квартирі. Як говорять британці: «Мій дім — моя фортеця». І загалом це справді так. А щоб почуватися не тільки безпечно, а й комфортно, людина використовує у своїй домівці різноманітну техніку, що полегшує їй життя. Нинішній рівень технічного прогресу цілком достатній, щоб забезпечити автономне існування будь-якої людини упродовж тривалого часу без потреби спілкування із зовнішнім світом. Зокрема, у переважній більшості будинків є холодна і гаряча вода, світло, центральне опалення, холодильник, аудіо- та відеотехніка, телефон, туалет, сміттєпровід тощо. Отже, в оселі людина майже всім забезпечена. Проте за певних обставин «фортеця» може виявитися слабкою. Які загрози підстерігають людину в її оселі? Велике значення для безпеки має раціональне розташування меблів і обладнання. Тут важливим є не лише комфортність, а насамперед безпечність. Меблі не повинні заважати пересуватися кімнатою. Інакше людина може спіткнутися, впасти і травмуватись. Над плитою (газовою чи електричною) не слід навішувати полиць, а тим більше зберігати там легкозаймисті предмети. Це може закінчитися не лише опіками, а й пожежею. Якщо в багатоповерховому будинку не працює ліфт, то доведеться спускатися (підійматися) сходами. Темної пори можна спіткнутися і впасти, вивихнути або зламати ногу чи руку А тому слід бути передбачливим і завжди мати при собі ліхтарик, щоб уникнути таких прикрощів. Ліфт працює і ви заходите в кабіну. Проте, зрушивши з місця і проїхавши один-два поверхи, ліфт раптом зупиняється. Що робити? Найголовніше — не нервуйте і не намагайтеся вибратись із кабіни ліфта самотужки. Найперше — натисніть кнопку «Виклик» (якщо вона є) або покличте когось на допомогу.
2. Небезпечні іграшки
3. Небезпечні ігри в будівлях
4. Небезпеки комунальних мереж
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |