Мета: ознайомити учнів з історією створення байки «Квартет»; працювати над створенням партитури вірша; удосконалювати навички виразного читання байки; розвивати вміння визначати завдання читця, навички аналізу прочитаного твору; виховувати дбайливе, уважне ставлення до слова. Обладнання: ілюстрації до байки Крилова «Квартет»; роздрук тексту байки «Квартет» для запису партитури. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання Доведіть, що твори І. Крилова «Вовк і Ягня», «Ворона і Лисиця» є байками. ІІ. Мотивація навчальної діяльності — Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб стати справжнім музикантом? (Музичний слух, уміння грати на музичних інструментах, працьовитість…) Сьогодні ми дізнаємося, що з цього приводу думали герої байки І. Крилова «Квартет». ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Словникова робота Партитура — сукупність усіх партій багатоголосного музичного твору. Соната — музичний твір, що складається з 3-х або 4-х частин різного темпуй характеру. Квартет — 1. Музичний твір для 4-х інструментів або голосів. 2. Ансамбльіз 4-х музикантів чи співаків. Альт — 1. Низький жіночий або дитячий голос, а також співак (співачка) ізтаким голосом. 2. Музичний смичковий інструмент, дещо більший за скрипку, або мідний духовий інструмент. Бас — 1. Найнижчий чоловічий голос, а також співак із таким голосом.2. Мідний духовий інструмент низького регістру й тембру. Прима — 1. Перший, основний звук гами. 2. Перша струна смичкового музичного інструменту. 3. Перший інструмент, голос, що виконує провідну партію в оркестрі, хорі. Втора — другий голос у музичній партії. 2. Історія створення байки «Квартет» Слово вчителя — У цій байці Крилов висміяв галасливі й безрезультатні засідання Державної ради, організованої в Росії 1810 року. Перші читачі відразу впізнали в героях байки Аракчеєва, Мордвинова, Завадовського, Лопухіна. 3. Читання учнями байки (мовчки) Бесіда - Чому квартет «не йде на лад»? (Музиканти зовсім не вміють грати, але нерозуміють цього, бачать причини своїх невдач в іншому — у неправильномурозташуванні учасників квартету; крім того, щоб досягти високого результату, потрібно грати злагоджено, чого немає в криловського квартету.) - Чи вірить автор, що в учасників квартету що-небудь вийде? (Ні, він розуміє, що справжня гра неможлива без багатьох років копіткої роботи. Автор іронізує над наївністю своїх героїв, які, не вміючи грати, вирішили «полонити своїм мистецтвом світ». Вони впевнені: «У нас затанцюють ліс і гори!» Єдине, що, на їхню думку, потрібно для гри у квартеті — ноти та інструменти.) - Яка мораль цієї байки? («Тож, як сідати — ваші сварки марні, Бо з вас музики зовсім незугарні») - Чому саме цим тваринам Крилов доручає брати участь у квартеті? Які риси характеру вони символізують в інших байках і казках? (Віслюк символізує дурість, Ведмідь — неповороткість, незграбність, відсутність музичного слуху (згадайте: «Ведмідь на вухо наступив»), Мавпа — цікавість, метушливість, легковажність. На відміну від них, Соловей символізує талановитого співака, який і пояснює горе-музикантам: «Щоб буть музикою, потрібне вам уміння Та вуха, що за ваші тонші будуть».) 4. Створення партитури вірша (переклад Ю. О. Кулікової)
Умовні позначення до партітури 5. Виразне читання байки з використанням партитури IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда -Чи вдалося вам виконати байку «Квартет» бездоганно? - Яким чином пов’язані музика і поезія? V. Домашнє завдання Вивчити байку Крилова (за вибором), підготувати її інсценування.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |