Контрольна робота за темою «Байка у світовій літературі»

Мета: повторити поняття з теорії літератури, зміст прочитаних байок, підсумувати вивчене, перевірити рівень знань за темою «Байка у світовій літературі»; розвивати творчі здібності; виховувати прагнення до високих ідеалів.

Обладнання: тести (на парту).

Тип уроку: контроль знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Оголошення мети уроку

ІІ. Ознайомлення із завданнями контрольної роботи

ІІІ. Виконання роботи

1. Теорія літератури

Що таке…

- байка;

- алегорія;

- езопова мова?

2. Зміст творів

Відгадайте байку за уривком.

1) «Мартышка к старости слаба глазами стала». («Мартышка и очки»)

2) «Ты все пела? Это дело: Так поди же попляши!» («Стрекоза и Муравей»)

3) «И в сердце льстец всегда отыщет уголок». («Ворона и Лисица»)

4) «Ай, Моська! Знать, она сильна, Что лает на Слона». («Слон и Моська»)

5) «Когда в товарищах согласья нет, на лад их дело не пойдет». («Лебедь, Щука и Рак»)

6) «А Васька слушает да ест». («Кот и Повар»)

7) «Коли згода між людьми — їх важко перемогти, коли незгода — легко».(«Хліборобові діти», Езоп)

8) «Лев скликав раду і сказав:"Напевно, кару Бог послав Нам за чиюсь тяжку провину”». («Зачумлені звірі», Лафонтен)

9) «Хоч як би ти виправдовувалось, я тебе все одно з’їм». («Вовк та Ягня»,Езоп)

3. Аналіз твору

1) З яких частин складається байка? (З оповідної частини та моралі)

2) Назвіть спільні ознаки байок Езопа, Крилова, Лафонтена.

3) Чим відрізняються байки Езопа, Крилова, Лафонтена?

4) Які риси уособлюють собою персонажі байок?

Вовк — … (грубість, нахабство, сила);

Ягня — … (беззахисність, слабкість);

Лисиця — … (хитрість, улесливість);

Ворона — … (наївність, самозакоханість);

Осел — … (нерозумність);

Мавпа — … (нерозумність, метушливість, легковажність).

5) Проведіть літературні паралелі до відомих вам байок Езопа і Крилова. («Вовк та Ягня», «Ворона і Лисиця», «Мурашка і Цикада» — «Стрекоза и Муравей»)

6) Наведіть приклади крилатих висловів з байок. («Спой, светик, не стыдись», «Уж сколько раз твердили миру, что лесть гнусна, вредна», «А вы, друзья, как ни садитесь, все в музыканты не годитесь», «У сильного всегда бессильный виноват», «Ты виноват уж тем, что хочется мне кушать» і т. ін.)

4. Творче завдання

1) О пишіть, як ви уявляєте обкладинку книги «Байки І. Крилова» (Езопа, Ла-фонтена).

2) Н апишіть власну байку у віршах або в прозі.

Контрольну роботу можна провести у формі гри між командами (усно) абоу формі індивідуальної роботи (письмово). В останньому випадку учні можуть обирати питання за бажанням: кожна відповідь на питання 1 рівня оцінюється 1 балом, 2 рівня — 2 балами, 3 рівня — 3 балами, 4 рівня — 4 балами.

IV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

Читати оповідання А. Чехова «Товстий і тонкий».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: