Повторення й узагальнення вивченого протягом року

Мета: повторити й узагальнити знання, отримані протягом року; розвивати образне й логічне мислення; виховувати любов до читання художніх творів.

Обладнання: схеми, картки із завданнями.

Тип уроку: повторення й узагальнення знань, навичок, вмінь; урок-змагання.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності

II. Робота над темою уроку (у групах)

1. Повторення термінів з теорії літератури

-  Дайте визначення: міф, байка, алегорія, езопова мова, оповідання, комічне, роман, новела, притча.

2. Складання схем за темами, вивчених у 6 класі

Завдання. Кожна група складає схему, в центрі якої буде символ теми, а на променях — назви творів та імена авторів.

Робота в групах

Презентація робіт, захист теми

3. Гра «Знайдіть батьківщину письменника»

Езоп

Лафонтен

Крилов

Чехов

Діккенс

Верн

Дефо

Петефі

Лондон

Бредбері

Стівенсон

Екзюпері

Росія

Франція

США

Угорщина

Англія

Греція

4. Гра «Четверте зайве»

1.Прометей, Зевс, Гефест, Афродіта.

2.Паньгу, Шу, Тефнут, Нун.

3.Очумєлов, Єлдирін, Марлі, Хрюкін.

4.Дік Сенд, місіс Уелдон, Геркулес, Біллі Бонс.

5.Джон Сілвер, Бен Ган, Джим Хокінс, Грігзбі.

5. Гра «Відгадайте твір, з якого ці рядки»

-   «Ти назавжди відповідальний за тих, кого приручив». («Маленький принц»)

-   «Все довкола спало під місячним сяйвом. А на долоні в нього лежала Усмішка». («Усмішка»)

-   «Я й досі прокидаюся від жаху, коли уві сні чую грізний гуркіт прибою біля його похмурих скель і пронизливий голос Капітана Флінта, що вигукує без кінця: "Піастри! Піастри”». («Острів скарбів»)

-   «Вовкове терпіння було незмірне, однак таке саме незмірне було терпіння й у людини». («Жага до життя»)

-   «Отак після подорожі, що тривала 74 дні, з її штилями, північно-західними й південно-західними вітрами, "Пілігрим” викинувся на берег і розбився об рифи». («П’ятнадцятирічний капітан»)

-   «Непотрібний мотлох,— промовив я,— навіщо ти мені тепер? Всю цю купу золота я охоче віддав би за будь-який із цих дешевих ножів».(«Робінзон Крузо»)

IІІ. Підбиття підсумків уроку

1. Нагородження переможців

2. Ознайомлення зі списком літератури для читання на літніх канікулах


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: