Населення, його склад та розміщення. Австралійський союз — єдина держава на материку

Мета: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення Австралії; продовжити формування умінь складати характеристику країни; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу, розвивати творчі здібності, навички самооцінки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: політична карта світу, атласи, підручники.

Опорні та базові поняття:релікт, ендемік, природна зона, природні ресурси, населення, густота населення, галузі господарства, діаспора.

Географічна номенклатура: міста: Сідней, Мельбурн, Канберра, Аделаїда, Брісбен, Перт.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Робота з авторськими тестами учнів за темами «Африка», «Австралія».

2. Робота з авторськими кросвордами учнів за темами «Африка», «Австралія.

3. Прийом «Бліцопитування».

•  Крайня північна точка Австралії...

•  Найвища точка Австралії...

•  Найдовша річка Австралії...

•  Крайня південна точка Австралії...

•  Найнижча точка Австралії...

•  Найвище дерево...

•  Крайня західна точка Австралії...

•  Найбільша за площею природна зона Австралії...

•  Крайня східна точка Австралії...

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Приваблива мета»

Учитель. Ми ознайомилися з природою Австралії, зазначивши причини своєрідності органічного світу. Останній урок з цієї теми присвячений населенню та країні материка. Це не помилка. Незвичайність Австралії виявляє себе і тут, бо це єдиний материк світу, вся територія якого зайнята однією країною, що до того не має суходільних кордонів. Офіційна назва цієї держави — Австралійський Союз. Ви вже маєте досвід складання характеристики окремої країни, отже, зможете виявити головні особливості Австралійського Союзу.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Виступ учня з доповіддю «Візитна картка — Австралійський Союз»

2. Складання характеристики Австралійського Союзу (використовуючи довідник учня)

1) Населення (використовуючи карту атласу «Населення світу»):

а) історія заселення Австралії (доповідь учня);

б) склад населення (доповідь учня «Корінне населення — абори­гени»);

в) розміщення населення (густота, міське населення, великі міста, природний приріст).

2) Господарство (аналіз комплексної карти Австралії в атласі).

а) назвіть три головні галузі господарства;

б) промисловість;

в) сільське господарство;

г) транспорт.

3) Доповідь учня про зв’язки України та Австралії.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Мікрофон»

•  Розкажіть про сучасний склад населення Австралії.

•  Представниками якої раси є аборигени Австралії?

•  Чим обумовлена нерівномірність розселення населення Австралійського Союзу?

•  Назвіть великі міста Австралії.

•  Які галузі господарства Австралійського Союзу є провідними?

•  Чому транспорт відіграє величезну роль у житті Австралії?

•  Які зв’язки Україна має з Австралійським Союзом?

2. Прийом «Експрес-тест»

1. Австралійські аборигени мають походження з:

а) Північної та Південної Америки;

б) Південної та Південно-Східної Азії;

в) Західної та Північної Європи;

г) Південної та Східної Африки.

2. В даний час найбільша щільність населення є характерною для:

    а) центральних районів; б) північного сходу; в) північного заходу; г) південного сходу.

3. Найбільша частина англо-австралійців живе...

а) в сільській місцевості;

б) в містах;

в) в центральній частині материка;

г) вздовж річкових долин.

4. Перші переселенці з Європи займалися:

    а) скотарством; б) видобутком золота; в) землеробством; г) мореплавством.

5. Австралія була колонією:

а) Франції; б) Великої Британії; в) Іспанії; г) Голандії.

6. Столиця Австралійського Союзу:

а) Сідней; б) Мельбурн; в) Канберра; г) Аделаїда.

7. Частка аборигенів у загальній чисельності населення Австралії складає:

а) 20 %; б) 10 %; в) 1 %; г) 2,8 %;

8. До сьогоднішнього дня австралійські аборигени займаються традиційною для них справою:

    а) землеробством; б) скотарством; в) видобутком корисних копалин; г) збиральництвом.

9. Найбільш поширеним та специфічним для охоти в аборигенів є:

а) бумеранг; б) капкан; в) тамагавк; г) алебард.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

•  Австралійський Союз — розвинена індустріально-аграрна країна, що займає всю площу материка Австралія та прилеглих до нього ­островів.

•  Сучасне населення Австралійського Союзу складається з англо-австралійців, аборигенів та переселенців з інших країн світу.

•  Провідними галузями австралійської промисловості є металургія, машинобудування, видобувна, хімічна, харчова, а сільського господарства — тваринництво.

•  Україна має зв’язки з Австралією.

VII. Домашнє завдання

•  Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•  Підготувати повідомлення про відкриття і дослідження Антарктиди.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: