Мета: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення Австралії; продовжити формування умінь складати характеристику країни; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу, розвивати творчі здібності, навички самооцінки. Тип уроку: комбінований. Обладнання: політична карта світу, атласи, підручники. Опорні та базові поняття:релікт, ендемік, природна зона, природні ресурси, населення, густота населення, галузі господарства, діаспора. Географічна номенклатура: міста: Сідней, Мельбурн, Канберра, Аделаїда, Брісбен, Перт. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 1. Робота з авторськими тестами учнів за темами «Африка», «Австралія». 2. Робота з авторськими кросвордами учнів за темами «Африка», «Австралія. 3. Прийом «Бліцопитування». • Крайня північна точка Австралії... • Найвища точка Австралії... • Найдовша річка Австралії... • Крайня південна точка Австралії... • Найнижча точка Австралії... • Найвище дерево... • Крайня західна точка Австралії... • Найбільша за площею природна зона Австралії... • Крайня східна точка Австралії... IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Приваблива мета» Учитель. Ми ознайомилися з природою Австралії, зазначивши причини своєрідності органічного світу. Останній урок з цієї теми присвячений населенню та країні материка. Це не помилка. Незвичайність Австралії виявляє себе і тут, бо це єдиний материк світу, вся територія якого зайнята однією країною, що до того не має суходільних кордонів. Офіційна назва цієї держави — Австралійський Союз. Ви вже маєте досвід складання характеристики окремої країни, отже, зможете виявити головні особливості Австралійського Союзу. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Виступ учня з доповіддю «Візитна картка — Австралійський Союз» 2. Складання характеристики Австралійського Союзу (використовуючи довідник учня) 1) Населення (використовуючи карту атласу «Населення світу»): а) історія заселення Австралії (доповідь учня); б) склад населення (доповідь учня «Корінне населення — аборигени»); в) розміщення населення (густота, міське населення, великі міста, природний приріст). 2) Господарство (аналіз комплексної карти Австралії в атласі). а) назвіть три головні галузі господарства; б) промисловість; в) сільське господарство; г) транспорт. 3) Доповідь учня про зв’язки України та Австралії. V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Прийом «Мікрофон» • Розкажіть про сучасний склад населення Австралії. • Представниками якої раси є аборигени Австралії? • Чим обумовлена нерівномірність розселення населення Австралійського Союзу? • Назвіть великі міста Австралії. • Які галузі господарства Австралійського Союзу є провідними? • Чому транспорт відіграє величезну роль у житті Австралії? • Які зв’язки Україна має з Австралійським Союзом? 2. Прийом «Експрес-тест» 1. Австралійські аборигени мають походження з: а) Північної та Південної Америки; б) Південної та Південно-Східної Азії; в) Західної та Північної Європи; г) Південної та Східної Африки. 2. В даний час найбільша щільність населення є характерною для: а) центральних районів; б) північного сходу; в) північного заходу; г) південного сходу. 3. Найбільша частина англо-австралійців живе... а) в сільській місцевості; б) в містах; в) в центральній частині материка; г) вздовж річкових долин. 4. Перші переселенці з Європи займалися: а) скотарством; б) видобутком золота; в) землеробством; г) мореплавством. 5. Австралія була колонією: а) Франції; б) Великої Британії; в) Іспанії; г) Голандії. 6. Столиця Австралійського Союзу: а) Сідней; б) Мельбурн; в) Канберра; г) Аделаїда. 7. Частка аборигенів у загальній чисельності населення Австралії складає: а) 20 %; б) 10 %; в) 1 %; г) 2,8 %; 8. До сьогоднішнього дня австралійські аборигени займаються традиційною для них справою: а) землеробством; б) скотарством; в) видобутком корисних копалин; г) збиральництвом. 9. Найбільш поширеним та специфічним для охоти в аборигенів є: а) бумеранг; б) капкан; в) тамагавк; г) алебард. VI. Підсумок уроку Прийом «Роблю висновок» • Австралійський Союз — розвинена індустріально-аграрна країна, що займає всю площу материка Австралія та прилеглих до нього островів. • Сучасне населення Австралійського Союзу складається з англо-австралійців, аборигенів та переселенців з інших країн світу. • Провідними галузями австралійської промисловості є металургія, машинобудування, видобувна, хімічна, харчова, а сільського господарства — тваринництво. • Україна має зв’язки з Австралією. VII. Домашнє завдання • Опрацювати відповідний матеріал підручника. • Підготувати повідомлення про відкриття і дослідження Антарктиди.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |