Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості вод суходолу; систематизувати знання учнів про гідрологічні особливості; продовжити виховання в учнів ощадливого ставлення до природи. Тип уроку: комбінований. Обладнання: фізична карта Африки, фізична карта світу, атласи, картини природи Африки, слайди для мультимедійної дошки. Опорні та базові поняття: Ніл — найдовша річка світу; Конґо — друга за повноводністю річка у світі; Танґаньїка — друге за глибиною озеро у світі; артезіанський басейн Сахари — один з найбільших у світі, річка і її частини; озера і їх типи за походженням озерних улоговин. Географічна номенклатура: річки: Ніл, Конґо, Ніґер, Замбезі, Оранжева;озера: Вікторія, Танґаньїка, Ньяса, Чад; водоспад: Вікторія. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів • Яку частку від загальної кількості води на Землі складає прісна вода? • Чи вичерпуються запаси прісної води? • Які води належать до внутрішніх? • Від яких компонентів природи залежить густота річкової сітки? IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Мікрофон» • З якою метою вивчається тема? • Чи зможуть учні знання теми використати в подальшому? • Чому вода — найцінніший мінерал на Землі? • Яке значення вода має для окремих регіонів Африки? IV. Вивчення нового матеріалу Учитель. Річки Африки належать до трьох басейнів: Антлантичного, Індійського океанів та внутрішнього стоку. Дивовижне відкриття зробили учені в 1958 р. За допомогою радіоізотопів ними була виявлена річка, що протікає під Нілом. Причому її середньорічна витрата води в 6 разів більша, ніж у Нілу, і складає близько 500 км3. Дві щонайдовші річки у світі — це Ніл, що впадає в Середземне море, і Амазонка в Південній Америці, що впадає в Атлантичний океан. Географи дотепер сперечаються, яка з них довша. Більшість віддає перевагу Нілу, вважаючи його довжину рівною 6670 км, а Амазонки — 6448 км. Вважається, що найбільше у світі підземне озеро знаходиться на глибині 60 м в Намібії (Африка), в печері Драхенхаухлох. Воно виявлене в 1986 році. Площа його акваторії складає більше 2 га, максимальна глибина — 90 м. 1. Прийом «Творча лабораторія» Учні, об’єднавшись у групи, визначають за допомогою карт атласу річки Африки, що відносяться до різних басейнів та тип їх живлення. 2. Прийом «Мандрівка» Учні запрошують клас у мандрівку, розповідаючи цікавий додатковий матеріал про водні об’єкти материка — річки, озера, водоспади. V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Лови помилку» Вчитель показує на карті географічні об’єкти з теми уроку, припускається помилок, які учні повинні знайти та виправити. VІ. Підсумок уроку 1. Прийом «Естафета» Учні по черзі показують на карті географічні об’єкти й одним реченням дають їх характеристику. 2. Прийом «Що? Де?» Називають географічний об’єкт та коротко визначають місце його розташування. VІІ. Домашнє завдання • Опрацювати текст підручника. • Скласти кросворд з географічних понять, термінів та номенклатури з теми уроку. • Підготувати додатковий матеріал до наступного уроку.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |