Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Дієслово як частина мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання дієслів у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо. Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань закритої й відкритої форми. Обладнання: тестові завдання. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань. ІV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми за варіантами Варіант 1 1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова. А Працював би, купують, заспіваймо. Б Будемо говорити, обступаючи. В Розуміючи, надісланий, ховаючи. Г Учити, навчивши, учіння. 2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами. А Охопити, побачити, ішов. Б Говорити, спати, сміятися. В Сидіти, наїжачитися, діждалися. Г Малювала, стежити, махати. 3. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами. А Доконаний вид, майбутній час. 1 Буду в’язати. Б Недоконаний вид, майбутній час. 2 Перечитав. В Доконаний вид, минулий час. 3 Працюватимемо. 4 Змалюю. 5 Підписав. 6 Зроблю. 4. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою. А Минулий. 1 Сподіватимусь, буде малювати. Б Теперішній. 2 Відпочинеш, полечу. В Майбутній. 3 Працюють, ігнорує. 4 Сконала, допомогли. 5 Відвідав, утекли. 6 Буду грати, лякатиму. 5. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами. А Дійсний. 1 Поллється, задзвонить. Б Умовний. 2 Спишіть, принеси. В Наказовий 3 Розказала, турбують. 4 Допоміг би, прийшла б. 5 Спечіть, стежте. 6 Обґрунтувала б, прибіг би. 6. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення. А Префіксальний. 1 Нявкати, рожевіти. Б Суфіксальний. 2 Переписати, відійти. В Префіксально-суфіксальний. 3 Богохульствувати, красномовити. Г Складання слів. 4 Попоїсти, провідати. 5 Столярувати, тиснути. 6 Поглиблювати, пританцьовувати. 7. Утворити й записати всі можливі форми наказового способу дієслова радіти. 8. Скласти два речення з безособовими дієсловами. Визначити їх синтаксичну роль. Варіант 2 1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова. А Відпускаючи, турбувати, перехідний. Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши. В Гордувати, посивілий, серйозний. Г Бігатимете, господарюючи, освітлений. 2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами. А Нездужати, нездоровиться, цвіте. Б Летіти, одягати, переконуватися. В Заздрити, цвів, охопити. Г Відпустити, горіти, мила. 3. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами. А Доконаний вид, майбутній час. 1 Перерахував. Б Недоконаний вид, майбутній час. 2 Буду вчити. В Доконаний вид, минулий час. 3 Напечемо. 4 Вимию. 5 Малюватимемо. 6 Підстелив. 4. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою. А Минулий. 1 Радіють, розповідають. Б Теперішній. 2 Переписав, поневолив. В Майбутній. 3 Буду допомагати, визволимо. 4 Запалив, скрикнув. 5 Аналізую, ідуть. 6 Допущу, зроблю. 5 Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами. А Дійсний. 1 Зупиніться, ударте. Б Умовний. 2 Приніс би, ходила б. В Наказовий. 3 Ллється, нездоровиться. 4 Ревів би, мчали б. 5 Світіть, робімо. 6 Допустив, заквітчав. 6. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення. А Префіксальний. 1 Косити, думати. Б Суфіксальний. 2 Передбачити, прибути. В Префіксально-суфіксальний. 3 Покращувати, насидітися. Г Складання слів. 4 Водовозити, риболовити. 5 Парубкувати, нукати. 6 Додуматися, потовщати. 7 Одірвати, охолонути. 7. Утворити й записати всі можливі форми наказового способу дієслова сидіти. 8. Скласти два речення з безособовими дієсловами. Визначити їх синтаксичну роль. Оцінювання тестових завдань V. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт VI. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань VII. Домашнє завдання Скласти шість завдань за темою «Дієслово» на встановлення відповідності.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 3 | |
| |