Як читати «Читанку»? Розумні Й вірні друзі (за К. Паустовським)

Як читають книги? Як читати «Читанку»? РозумніЙ вірні друзі (за К. Паустовським). Завітай до бібліотеки. Суперечка двох книг. В. Сухомлинський «Цікаво знати»

Мета: залучити учнів до визначення мети читання різних книжок; розвивати бібліографічні вміння; збагачувати мовлення учнів літературознавчими термінами; удосконалювати уміння аналізувати текст, виділяти нову інформацію; виховувати любов до книги, бажання читати художню літературу.

Обладнання: словники, довідники, енциклопедії, художні книжки, таблиці,записи на дошці.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Основна частина

Розчитування.

1) Дивлячись тільки на картки у центрі піраміди, вимовляйте слова.

2) «Пеньочки».

3) Розсипались слова, зберіть їх!

авзарт (завтра)

чрова (вчора)

сдьогіно (сьогодні)

— Прочитайте їх повільно, у нормальному темпі, швидко.

III. Актуалізація опорних знань

1. Читання вірша «До школи» (напам’ять).

2. Розповісти про будову (склад) книжки.

3. Робота з картками.

— Пронумеруйте і з’єднайте стрілками назви представників деяких професій, які працюють над створенням книги у певній послідовності.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда («Світ навколо тебе, знання з книг, книги навколо тебе...»)

— А чи вмієте ви читати книги?

2. Читання з «Читанки» тексту «Як читають книги?»

Демонстрація різних видів книг: словники, довідники, енциклопедії тощо.

— А як же слід читати «Читанку»?

3. Робота над текстом «Розумні та вірні друзі».

1) Читання вчителем зачину.

— Які поради читачам ви запам’ятали?

2) Самостійне читання учнями продовження тексту.

— Визначте головну думку кожного абзацу.

— Знайдіть найбільший за обсягом абзац. Скільки разів у ньому трапляєтьсяслово книга?

4. Фізкультхвилинка.

5. Читання вірша про книги (С. 14 «Читанки» зі статті «Завітай до бібліотеки!»).

— Де ми можемо побачити так багато книг?

— Поясніть значення слів: алфавітний каталогтематичний покажчик,анотація.

6. Самостійне читання учнями статті «Завітай до бібліотеки!»

7. Робота над текстом «Суперечка двох книг».

1) Читання тексту учнями «ланцюжком».

2) Словникова робота.

шкіряній палітурці

завойовники

обкладинці

3) Перевірка за «Коротким словником читача» значень слів обкладинка,палітурка.

8. Читання учнями вголос тексту «Цікаво знати».

V. Підсумок уроку

— Що нового дізнались про книгу?

VI. Домашнє завдання

Читати статті підручника, відповідати на запитання.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: