Тема: Як матусю рідну, бережіть природу. Матеріал уроку. С.Носань "Ялинка" . О.Олесь " Ялинка". В. Чухліб " Повінь". Мета: Удосконалювати навички свідомого та виразного читання, уміння швидко орієнтуватися в тексті, порівнювати зміст різних творів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення, мислення , пам"ять, спостережливість; виховувати почуття бережливого ставлення і любові до природи. Обладнання: Малюнок ремеза і його гнізда , фотоілюстрації повені, лабіринт, робочий зошит для уроків читання 2 клас. Хід уроку. I. Організація класу та емоційне налаштування на урок. Пролунав дзвінок, починається урок. Учитель посміхається , школярики стараються. Працюватимем старанно, щоб побачити, Що у 2-А класі діти - просто молодці! II. Мовна розминка. 1. Гра "Назви групу слів - одним " Ялинка, береза, верба - це ... (дерева) Заєць, синичка, лисиця, жабка - це ... (тварини) Рослини, тварини, люди - це ... (жива природа) -А чи можуть тварини існувать без рослин? 2. Проказування скоромовки в різному темпі. А тим часом спритний Гриць годував з руки синиць. 3. Розпитування . Читання "запорошеного вірша" (вправа на швидко - читання і розвиток мовної догадки). -Прочитайте вірш, подумки вставляючи пропущені букви, кінцівки та слова. Звернення я * * * * * Ми р*дість в*м дарує*! Ми ростем д*я втіхи, Не руб*йте, н* гу*іть – Нашу гір*у дол*, Завжд* сер*е в н*с тремт*ть П*ред Но**м р***м! - Хто до Вас звертається ? - Чому серце у ялинок тремтить саме перед Новим роком? - А які почуття у вас викликають новорічні ялинки?
III. Перевірка домашнього завдання. 1.Виразне читання окремими учнями оповідання С.Носаня " Ялинка" 2. Переказ оповідання План. 1. Прикрашання ялинки на подвір"ї. 2. Зустріч з Карпом Івановичем. 3. Жаль красу нищити (Думка лісника). 3. Відповіді на запитання. - Яка головна думка твору? - Чи погоджуєтесь ви з думкою лісника?Чому? 4. Виразне читання вірша О.Олеся " Ялинка". - Чому зайчик не дозволив хлопчику забрати ялинку? - Що він йому наказав? - Що спільного у змісті вірша з попереднім оповіданням? - Що ви можете запропонувати взамін пишного деревця на Новий рік, щоб було гарно і святково? 5. Гра " Добавляночки". Щоб ялинок не ... (рубати), Треба штучні ... (купувати). Штучні красуні разом з нами Рік Новий можуть ... (стрічати), Радість людям ... (дарувати). Можна гілочку ... (зірвати) Та гарнесенько прибрати. IV. .Повідомлення теми і мети уроку. - Сорока на хвості новину принесла, що в її лісі відходить зима. Вона ще жбурляє снігом. Уночі підморозить , а вдень відпускає. Тануть сніги, біжать гомінкі струмки сповнюючи талою водою річки. Починається повінь. - -Хто з вас знає , що таке повінь?(Явище природи, яке буває навесні, річка виходить з берегів, затоплює прибережну місцевість: ліски, гаї, поля.) V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. 1. Бесіда-розповідь про В.Чухліба - А що трапилось під час повені, ви дізнаєтесь, послухавши оповідання В.Чухліба " Повінь". Василь Чухліб народився в 1941 році на Чернігівщині .Деякий час працював учителем. Написав для дітей чимало оповідань і казок. У 1996 році йому присуджено премію імені Лесі Українки за збірки оповідань і казок " Олень на тому березі", " Куди летить рибалочка" та '"Колискова для ведмедів". 2. Читання оповідання вчителем. - Де відбувалася описана подія? (На Десні) 3.Словникова робота. а) Лексико-сематична. Ремез - це найменша пташка серед синичок, цікава тим, що гніздо робить схожим на рукавицю. Корч - розгалужене коріння дерев, кущів або пень з корінням. Десна - річка, притока Дніпра, яка впадає в нього поблизу Києва. Роздолля - відкритий широкий простір або місцевість . Вухань - хтось з довгими вухами , тут-заєць . Чкурне - швидко побіжить. б) Мовно-лексичне завдання. Чкурне заіскрилося Зіщулився побіжить Зблиснуло зжався 2. Читання тексту учнями, які гарно читають . Перед читанням опрацювати читання слів з позначкою " читай правильно" (с. 100). - Як в оповіданні пояснюється , що таке повінь? 3. Перевірка сприймання тексту учнями . Тест " Так чи ні". 1. У човні Тетянка з дідусем.(-) 2. Ремезове гніздо схоже на пухову рукавичку (+) 3. Тетянка на острівці рвала молодий щавель (+) 4. У кущах дівчинка побачила лисичку (-) 5. Зайчика випустили на волю (+) 4. Робота в зошитах (с. 28) а) Пояснення значення слова " повінь" (завд.З) б) Встановлення послідовності пунктів плану (завд.4) 7. Мовно-логічне завдання. - Чи могли б ви підібрати інший заголовок до оповідання? (На Десні. Врятували. Пригода). 8. Зіставлення малюнка (с.99) зі змістом оповідання . - До якого момнту ілюстрація в підручнику ? - Прочитайте рядки,якими могли підписати цей малюнок. VI. Підсумок уроку. 1. Відповіді на запитання . - Коли під час уроку вам було найцікавіше? Що сподобалось?
2. Розгадування лабіринту .
- Яке це речення за метою висловлювання? - Зробіть висновок для себе на все життя. Вмійте природу любити, Кожній травинці радіти Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави, Знай все окрасою буде Нашого рідного краю. 4. Д/з . Читати і переказувати оповідання В.Чухліба " Повінь" за планом ст. 28 зошита. Автор: Жеребчевська Оксана Самуїлівна
| ||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |