Підготувала: Гальомко Ірина Іванівна М. Хмельницький НВО - 1
Тема. Заходить у гості щедра осінь. Мета. Збагатити знань учнів про ознаки пір року. Працювати над удосконаленням навичок самостійного опрацювання тексту . Збагачувати словниковий запас. Обладнання. Ілюстрації, малюнки про осінь, збірники творів "Позакласне читання. 4кл." ("Підручники і посібники" – Тернопіль , 2010), тематична виставка книг. Тип уроку. Урок позакласного читання. Хід уроку. І. Організація класу. II. Повідомлення теми уроку. 1. Хто вона, ота красуня — А які ще пори року приходять до нас? Назвіть ознаки кожної пори. — Сьогодні ми читатимемо твори про різні пори року.
2. Поетична хвилинка (вивчення напам 'ять). Осінь, осінь,
III. Робота з виставкою книг. — Чому книги об'єднані в чотири групи? За якими ознаками? (Весна, літо, осінь, зима.) — Про що говорять заголовки книг? — Чому збірка творів має назву одного з віршів, вміщених у ній? — Які деталі обкладинки допомогли вам визначити, що в даній книжці містяться твори про певну пору року?
IV. Обговорення прочитаних творів до уроку. — Які твори підготували до уроку? — Про яку пору року і них розповідається? — Основний зміст прочитаних творів.
Фізкультхвилинка. Щось не хочеться сидіти, встати і вийти з-за парти Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, потягування На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки. ходьба на місці Вище руки підніміть підняти руки, прогнути спину І спокійно опустіть. назад Плесніть, діти, кілька раз. поплескати у долоні За роботу - все гаразд.
V. Читання та обговорення творів. Доповнення, розширення, уточнення читацького досвіду учнів. 1.Опрацювання оповідання “Як Максимко зиму шукав” за Василем Грінчаком. а) Словникова робота. Вільгість – вогкість, волога. Закоцюблий – той, хто втратив чутливість, рухливість від холоду. Яр – рів, виїмка. б) Самостійне читання тексту. в) Обговорення змісту оповідання. — Про кого дане оповідання? — В яку пору року відбувалися події? Підтвердіть свою відповідь словами із тексту. — Де гуляв хлопчик? — Що шукав Максимко? — Де Максимко “знайшов” зиму? — Як хлопчик зрозумів, що знайшов її? — Що сталося з Максимком через деякий час? Чому? — Чи довго хворів хлопчик? Доведіть свою думку. ( захворів в березні, а почав виліковуватись, коли зацвіли вишні.) — Яка мета тексту? — Що нового дізнались із тексту?
2.Опрацювання оповідання Олександра Кравця “Перша зустріч людини з хлібом.” а) Словникова робота. Скрутна днина – важкий час, період.
б) Читання тексту “Дощиком” в) Обговорення змісту оповідання. — Самостійно поставте питання до тексту? (ставимо питання – учень учневі) г) Підсумок роботи.
3.Опрацювання оповідання В. Перепелюка “Пташка-писанка” а) Словникова робота. Писанка, щиглик, сойка – птахи (демонстрування зображень птахів) Таранити – збивати, штовхати. Клопотатися – турбуватися, хвилюватися.
б) Читання тексту “Від речення до речення”
в) Обговорення змісту оповідання. — Від чийого імені іде розповідь у тексті? — Чому сім’я вирішила розширювати подвір’я? Як саме? — Кого вранці зустрів автор на верхівці сливи? — Чому вирішили не чіпати дерева? — Де щиглики майструють свої гнізда? — Яку сцену довелось спостерігати ?
VI. Підсумок уроку
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |