Заходить у гості щедра осінь

Підготувала:

Гальомко Ірина Іванівна

М. Хмельницький

НВО - 1

 

Тема. Заходить у гості щедра осінь.

Мета. Збагатити знань учнів про ознаки пір року. Працювати над удосконаленням навичок самостійного опрацювання тексту . Збагачувати словниковий запас.

Обладнання. Ілюстрації, малюнки про осінь, збірники творів "Позакласне читання. 4кл." ("Підручники і посібники" – Тернопіль , 2010), тематична виставка книг.

Тип уроку. Урок позакласного читання.

Хід уроку.

І. Організація класу.

II. Повідомлення теми уроку.

1.

Хто вона, ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без барвів
Скрізь малює листя?
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте.(Осінь.)

— А які ще пори року приходять до нас?  Назвіть ознаки кожної пори.

— Сьогодні ми читатимемо твори про різні пори року.

 

2. Поетична хвилинка (вивчення напам 'ять).

Осінь, осінь,
В гості тебе просим
З щедрими хлібами,
З високими снопами,
З листопадом і дощем,
З перелітним журавлем.

 

III. Робота з виставкою книг.

— Чому книги об'єднані в чотири групи? За якими ознаками? (Весна, літо, осінь, зима.)

—   Про що говорять заголовки книг?

—  Чому збірка творів має назву одного з віршів, вміщених у ній?

—  Які деталі обкладинки допомогли вам визначити, що в даній книжці містяться твори про певну пору року?

 

IV. Обговорення прочитаних творів до уроку.

—   Які твори підготували до уроку?

—   Про яку пору року і них розповідається?

—   Основний зміст прочитаних творів.

 

Фізкультхвилинка.

          Щось не хочеться сидіти,          встати і вийти з-за парти

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,             потягування

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.               ходьба на місці

Вище руки підніміть                 підняти руки, прогнути спину

І спокійно опустіть.                   назад

Плесніть, діти, кілька раз.          поплескати у долоні

За роботу - все гаразд.

 

V. Читання та обговорення творів. Доповнення, розширення, уточнення читацького досвіду учнів.

1.Опрацювання оповідання Як Максимко зиму шукав за Василем Грінчаком.

а)  Словникова робота.

Вільгість – вогкість, волога.

Закоцюблий – той, хто втратив чутливість, рухливість від холоду.

Яр – рів, виїмка.

б)  Самостійне читання тексту.

в)  Обговорення змісту оповідання.

—  Про кого дане оповідання?

—  В яку пору року відбувалися події? Підтвердіть свою відповідь словами із тексту.

—  Де гуляв хлопчик?

—  Що шукав Максимко?

—  Де Максимко “знайшов” зиму?

—  Як хлопчик зрозумів, що знайшов її?

—  Що сталося з Максимком через деякий час? Чому?

—  Чи довго хворів хлопчик? Доведіть свою думку. ( захворів в березні, а почав виліковуватись, коли зацвіли вишні.)

—  Яка мета тексту?

—  Що нового дізнались із тексту?

 

2.Опрацювання оповідання Олександра Кравця  Перша зустріч людини з хлібом.

а) Словникова робота.

Скрутна днина – важкий час, період.

 

б)  Читання тексту Дощиком

в)  Обговорення змісту оповідання.

—  Самостійно поставте питання до тексту? (ставимо питання – учень учневі)

г) Підсумок роботи.

 

3.Опрацювання оповідання В. Перепелюка Пташка-писанка

а)  Словникова робота.

Писанка, щиглик, сойка  – птахи (демонстрування зображень птахів)

Таранити – збивати, штовхати.

Клопотатися – турбуватися, хвилюватися.

 

б)  Читання тексту Від речення до речення

 

в)  Обговорення змісту оповідання.

—  Від чийого імені іде розповідь у тексті?

—  Чому сім’я вирішила розширювати подвір’я? Як саме?

—  Кого вранці зустрів автор на верхівці сливи?

—  Чому вирішили не чіпати дерева?

—   Де щиглики майструють свої гнізда?

—  Яку сцену довелось спостерігати ?

 

VI. Підсумок уроку


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: