Мета. Учити читати поезію про весну, передавати голосом, мімікою, жестами весняний настрій. Повторити пори року, назви місяців. Закріпити знання учнів про народний календар. Ознайомити з народними традиціями, пов’язаними із приходом весни . Виховувати любов до джерел народних традицій. Викликати бажання вивчати історію народу, фольклор і поширювати його. Учити берегти і примножувати традиції свого народу.
Матеріали до уроку. Олекса Воропай «Звичаї нашого народу», Василь Скуратівський «Український рік» «Дідух», Н О Будна, З Л Головко «Збірник художніх творів» Позакласне читання, 4 клас.
Учитель Мазур Олена Сергіївна Спеціалізована школа № 200 м. Київ
Хід уроку І Організація учнів до уроку. ІІ Актуалізація знань. Ой вже сніг кругом розтанув І травичка зеленіє. Ще й пташок цвірінька зграя Що це, діти, означає? Це до нас прийшла І весела й запашна, І пахуча і співуча Довгожданная весна!
-Як ви здогадалися, що це весна? -Які ще пори року ви знаєте? Назвіть їх ознаки. - Назвіть весняні місяці. Чому саме так вони називаються? -Це ви самі придумали? А звідки ми можемо про це дізнатися? - Про назви місяців та ще багато цікавого про народні обряди, традиції ви можете дізнатися з книг: Олекса Воропай «Звичаї нашого народу», Василь Скуратівський «Український рік» «Дідух», ( Книги демонструє вчитель, пояснюється значення слова дідух ) ІІІ Постановка проблемного питання.
БЕРЕЗОЛЬ СОЧЕНЬ ПРОСИНЕЦЬ ВЕРБНИК
розкажіть, що ви уявляєте? Словникова робота з кожним словом. Висновок:Усе це давні народні назви місяця березня. ІV Оголошення теми уроку.
У лісі пролісок проснувся. Все прокидається від сну Стрічаєм дівчину - Весну! (Н Гуркіна «Березень») Заходить дівчинка у вінку з весняних квітів і читає вірш Олександр Олесь «Весна, весна! Радійте, діти»
сміятися, танцювати, співати. А давайте цей урок присвятимо поезії про весну.
Тарас Шевченко «Встала весна» Олена Пчілка «Весняні квіти» Дмитро Павличко «Весна» Павло Тичина «Хор Лісових Дзвіночків» V Фізкультхвилинка. (На весняну тематику) VІ Робота з підручником. - Візьміть «Збірник художніх творів» Знайдіть ст. 134 і прочитайте всі разом заголовок. « Прийди, весно, з радістю»
Микола Вінграновський «Кіт, зима та весна» Микола Лисич «Березень» Олександр Олесь «Журавлі» Василь Симоненко «Засівна» Постановка проблемного питання: - Діти, коли українці засівають? - А чи не переплутали у цьому вірші пори року? Чи не переплутали у цій пісеньці Новорічне свято із весняним? - Ні, це зовсім інша Засівна. ЇЇ співають щоб вшанувати ниву, засіяну зерном. - Для наших предків Новий рік наставав тоді, коли просиналася після зимового сну природа: пробуджувалися струмки і текли потоками, піднімалися по корінню дерев соки і наливали бруньки на деревах і кущах. Пробивали льодяну кірку перші зелені паростки, з’являлися тендітні проліски… ( У цей час іздалеку доноситься пташиний щебет: запис на декількох мобільних телефонах з різних кінців класу. Створюється ефект весняного гаю)
УРИВОК З ЛЕГЕНДИ …Були часи, коли люди вірили в те, що саме навесні відкривалися Небесні ворота і на Землю спускалася щаслива дорога. Саме тією дорогою і приходила весела, щедра богиня весни – Лада – богиня радості, краси, щастя. Приходила у супроводі теплих вітрів, громів та блискавиць, дрібненького дощику та пташиних співів…
Музична частина. Учні водять хороводи, співають веснянки, гаївки за вибором учителя, або ті, що вивчили на уроках музики. У центрі хороводу - богиня Лада, дівчинка у весняному вінку. VІІ Підсумок уроку.
Весняний день – рік годує. Весна засіває – осінь збирає.
Ми можемо посадити дерево, кущ, квіти у своєму дворі. А ще можемо зробити годівниці і повісити біля свого будинку чи школи, щоб привабити птахів. Підготуємося до зустрічі птахів. 1 квітня – Всесвітній День зустрічі птахів. На згадку дітям дарують обрядове печиво «весняних соловейків» VІІІ Завдання додому. Вивчити віршик, що сподобався. Зробити годівничку для пташок.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |