Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток

МЕТА: Сприяти формуванню вміння застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд, удосконаленню обчислювальних навичок, вмінь розв’язувати задачі, розрізняти геометричні тіла. 
Сприяти розвитку логічного мислення, увазі, пам’яті, вмінню аналізувати, синтезувати навчальний матеріал, робити висновки, пізнавальних інтересів. 
Сприяти вихованню товариськості, бажанню вчитися, працелюбності. 
ОБЛАДНАННЯ: магнітофон, касети „Всесвіт”, „У світі математичних чисел”, математичні таблиці „ПіснеЗнайки”, демонстраційні таблиці „Алгоритм усного рахунку”, математичні блокноти, картки вибору, сигнальні картки. 
ХІД УРОКУ 
I. Організаційна частина 
- Сьогодні на уроці математики ми разом з ПіснеЗнайкою вирушаємо у подорож Всесвітом за допомогою цієї космічної карти (показ). Роздивіться карту, прочитайте назви зупинок. Може ви щось хочете доповнити, змінити? 
- Отже, побажаємо один одному гарного настрою, покажемо свої барометри настрою. 
Звучить пісня 
ПіснеЗнайці завдяки 
Ми вчимося залюбки 
Нам знання даються легко! 
Нами тішаться батьки! 
А коли так новий урок почнемо. 
І наша зупинка „ Чи зумієш ти?” 
II. Математична розминка. 
- Адже перед подорожжю космонавти проходять випробування і ми випробуємо свої сили. 
Відстань від Землі до Місяця перша казкова ракета подолала за 1 годину, а друга – за 60 хвилин. Яка з них швидше прилетіла на Місяць?(прилетіли одночасно) 
Повернемося до Землі. 
Карета, запряжена трійкою коней проїхала за годину 6 км. Скільки кілометрів за годину пробіг один кінь?(6 км) 
III. Каліграфічна хвилинка. 
Пропишемо цифру 6. 
- А для чого ми кожний урок проводимо каліграфічні хвилинки?(щоб гарно писати, щоб всі змогли прочитати написане нами) 
- Відкрийте зошит (відкривають під вірш) 
Зошит свій я відкриваю, 
Навскоси його кладу, 
Буду я писати гарно 
Сяду рівно не зігнусь, 
До роботи я берусь. 
- За допомогою цифри 6 утворіть двозначне число , пропишіть його.(66) 
IV. Зупинка „Усний рахунок” 
Наступна зупинка „Усний рахунок” 
- Взяли свої піснезнайські бортжурнали та назвемо числа першого, сьомого, дев’ятого десятка.(додаток №1) 
- А тепер будемо приймати рішення, застосовувати свої знання на практиці. 
Поставте свої картки вибору , математичні блокноти. ф

5 6 7 8 10 20 20+10=30>20 ТАК, 30+30=60 
10+10=20>20 ТАК, 20+30=50 5+10=15>20 НІ,15-5=10

Скажіть, а для чого ми вчимося усно рахувати? 
V. Наступна зупинка „Математичний диктант” 
- ПіснеЗнайка дає свої позивні. Запишемо їх. 
23 30 64 90 
А зараз обчислимо їх 
60+(14-6)=68 
30-(20+3)=7 самоперевірка 
54+10-30=34 
В цей час перевіряється виконання першою групою учнів задач(ставимо бали). 
Висновок: продовжить висловлювання 
Якщо вираз з дужками, то.......... 
Якщо вираз без дужок, то........... 
VI. Оголошення теми, мети. Мотивація. 
- Яких чисел у нас зустрічалася найбільша кількість? Які дії ми вже навчилися виконувати над двозначними числами? 
- І це невипадково. Тема уроку :додавання двозначних чисел з переходом через десяток і мета: повторити прийом додавання двозначних чисел з переходом через розряд та застосовувати його при розв’язку виразів та задач. 
Робота за таблицею 
ЩО? 
ДЕ? 
ЯК? 
VII. Вивчення нового матеріалу.

- Подивіться на алгоритм додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд та пригадайте основне правило такого додавання. 
(Робота в парах)

1. Сформулюйте це правило. " 
/десятки додаємо до десятків, одиниці додаємо до одиниць, десятки додаємо до одиниць/ 
Наступна зупинка „Обчисли вирази” І для виконання цього завдання ПіснеЗнайка пропонує пригадати табличне додавання з переходом через десяток.(звучить пісня) 
6 і 7- 13 
7 і 6- 13 
6 і 6 
5 і 7 
7 і 5- 12......... 
- То яким є число суми? 
Розв’язок прикладів №90 с.17(варіанти) 
37+54=91 55+28=83 взаємоперевірка (бали) 
19+14=32 17+18=35

висновок: правило додавання 
- Подивіться на №92 , що потрібно розв’язати ? (рівняння). Виберіть рівняння розв’язком якого буде дія додавання двоцифрових чисел та обґрунтуйте свою думку. 
Х-23=44 
Х=44+23 
Х=67 
67-23=44 
44=44 /коментування/ 
висновок: то розв’язком якого невідомого компонента є дія додавання /зменшуваного/ 
Наступна зупинка „Розв’яжи задачі”. ПІСНЕЗНАЙКА пропонує заспівати 
ЗВУЧИТЬ пісня „Місяць” /перший та другий куплет/ 
Уявимо собі, що в майбутньому на Місяці буде життя і виникне така ситуація №93 С.17 
- складіть задачу. 
- Запишемо такий спосіб розв’язку у якому була б присутня дія додавання 
Було – 40 м. 
Поїхало – 2 і 3 м. 
Залишилось - ?м. 
40-(2+3)=35(м.) 
Відповідь: 35 машин залишилось 
Висновок: який це тип задачі? (на знаходження остачі). Якою дією знаходиться остача?(-) якою дією знаходимо суму? (+) 
За коротким записом складіть задачу про те за скільки днів можна потрапити на Місяць, якщо 
- 3 доби 
-?, на 61 добу більше, ніж ракетою 
- ?, на 39 діб більше, ніж літаком 
1) 13 + 61=64(д.)- літаком 
2) 64 + 39 = 100(д.)- машиною 
робота в групах / перевірка /- бали 
висновок: який це тип задачі? Якою дією розв’язується? 
геометричний матеріал 
-А яку форму має Місяць, давайте заспіваємо( пісня „Місяць” - 3, 4 куплет)----- куля (показ) 
- Закінчується подорож, будемо повертатися кожний своїм шляхом /тестові завдання на вибір/ 
(див. Додаток №2) 
VIII. Підсумок (за таблицею). Рефлексія . 
- Любі діти, дозвольте зауважити, що все те що ви казали поціновуєте 
відбувалося у процесі навчальної діяльності. 
- Покажіть свої барометри настрою та подякуйте один одному. 
IX. Домашнє завдання. С.18 №96, 97.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: