Мета: удосконалювати навички швидкої лічби в межах 10, закріпити уміння та навички складати та розв’язувати приклади, задачі, розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення, творчі здібності, виховувати цілеспрямованість, наполегливість. Обладнання: цифри 0-9, у дітей набор цифр від 0 до 10, на дошці малюнки 10 вагонів, конверт-лист від Пані Задачі із задачами, лычильны палички, комп’ютерна презентація
ХІД УРОКУ: І. Вступне слово вчителя. Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки! Хай тупають ніжки! Працюють голівки! Доброго ранку! Доброго дня! Бажаю вам здоров’я і добра! - Діти, сьогодні до нас на урок математики завітали гості. Вони хочуть побачити, які працьовиті і старанні учні у першому класі. Привітаймо їх. Діти: Добрий день нам! Добрий день Вам! Добрий день ВСІМ! Вчитель: Ми закінчили вивчати тему “Числа першого десятка”. Покажемо, що ми вміємо робити? Наш девіз: Міркуємо швидко! Відповідаємо – правильно! Лічимо – точно! Пишемо гарно!
ІІ. Усна лічба.
Діти показують відповіді на картках-цифрах. Завдання:
2 2
ІІІ. Парад цифр. Виходять учні з цифрами від 1 до 9. Цифра 1. Я – один чи одиниця, І тонка, й струнка, мов спиця. Цифра 2. А я – цифра два, У мене кругла голова. Цифра 3. Я – трійка, третій із значків, Складаюся із двох гачків. Цифра 4. Я – чотири, жартівливо Вигинаю лікоть вліво. Цифра 5. А я – цифра п’ять. Люблю дуже танцювать. Руку вправо простягнула, Ніжку бубликом зігнула. Цифра 6. Я – цифра шість, немов замок: Знизу круг, вгорі гачок. Цифра 7. Я – цифра сім, як кочерга, В мене, бач, одна нога. Цифра 8. Я – цифра вісім: два кільця, Без початку і кінця. Цифра 9. Цифра дев’ять я чи дев’ятка - Наче в цирку акробатка, Сторчака як перевернуся, Зразу шісткою обернуся. ІV. Розвиток математичних знань. 1. Математичний диктант. - Цифри підготували для нас різні завдання. Виконаємо їх? Запиши наступне число до 9. 8. Яке число попереднє? Яке число стоїть між 8 та 10? Склад числа 10: це 3 і __, Горобець і 3 синиці Он летять до годівниці. Скільки пташок, підкажіть, Будуть вдячні за обід? Киця Мурка на всі ніжки Взула шовкові панчішки. Та одна десь загубилась. Скільки в киці залишилось? Відповіді: 10, 7, 9, 7, 4, 3. Перевірка: 2. Повторення складу чисел 9, 10. У дітей таблиці з пропущеними віконечками.
Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А
3. Ми забули ще про одну цифру – нуль. Послухайте казку про нуль. Вчитель. Ось круглий нуль, або нічого, послухай казочку про нього. Веселий Нуль прошепотів сусідці – Одиниці: - З тобою поруч я б хотів постояти, Сестрице! Та Одиниця каже: - Ні! Ти Нуль, число нікчемне, Не стій зі мною, бо мені це зовсім неприємно! А Нуль на це: - Я знаю сам, що в світі значу мало, Та якби поруч стати нам, десяткою б ти стала. Поглянь на себе: ти ж у нас мала і худорлява, Та станеш більшою ти враз, коли я стану справа. Я – круглий , наче буква О, цифра 0, або ніщо. Як стою я сам-самісінький, то й не значу нічогісінько. Та як одиницю поруч поставити ліворуч, То із двох значків у нас цифра 10 стане враз! Вчитель: Нуль підготував нам свої завдання: а) табличка на дошці (усно) 5 – 5 9 – 0 0 + 4 8 + 0 6 – 6 0 + 3 б) На дошці запис прикладів 4 – 4 0 + 5 3 – 3 7 – 0 Діти самостійно списують приклади, обчислюють їх ( 2 хвилини). 4. Зв’язок дій додавання та віднімання. Гра “Доміно”. Запис: 3 + 4 = 7 6 + 2 = 8 7 – 3 = 4 8 – 2 = 6 7 – 4 = 3 8 – 6 =2 Фізкультхвилинка
5. Розв’язання і складання задач. Вчитель. Ой, діти, що я знайшла. Це лист від пані Задачі (показую великий конверт, читаю). Приїхати не можу. Захворіла. Розв’яжіть, будь ласка, мої задачки. Допоможіть одужати. Ваша пані Задача. - Допоможемо Задачі? а) На тарілці лежало 8 пиріжків. За обідом усі пиріжки з’їли. Скільки залишилось? Аналіз, 8 – 8 = 0 б) Діти, в конверті є ще задачка. Послухайте її уважно, бо вона від хитрої Лисички. Вчили доню рахувать: Скільки буде 5 і 5. Посміхнулась хитро донька І сказала: дві долоньки. - А ви як скажете? Запис: 5 + 5 = 10 в) А цю задачку зможете розв’язати? У матусі є кіт Мурчик, донька Маша та цуценятко Тобік. Скільки дітей у матусі? Відповідь: 1. Вчитель: Час їхати додому. Сідаймо у потяг. 6. Яких вагонів не вистачає? Нам потрібно сісти в такі вагони, які передують шостому. 7. Робота з геометричним матеріалом. - Вам сподобалась подорож до хатинки, де живуть цифри? - Давайте складемо таку саму хатинку з лычильних паличок, які є у вас на партах. V. Підсумок уроку. Пропоную серед великих геометричних фігур на дошці знайти прямокутник, п’ятикутник, трикутник. Перегортаю фігури у певній послідовності. Читаємо хором: МО – ЛОД – ЦІ!
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |