Мета: скласти та засвоїти таблицю додавання і віднімання числа 1, формувати вміння розв`язувати приклади і задачі з опорою та без опори на таблицю додавання і віднімання числа 1, розвивати обчислювальні навички, виховувати спостережливість, кмітливість, любов до математики. Обладнання та наочність: Богданович М.В. Математика: Підручник для 1кл. –К: Освіта, 2003. с. 46, слайди, створені в програмі Microsoft PowerPoint. Мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, комп`ютер.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку І. Організація класу до уроку. (Привітання) Сьогодні у нас незвичайний урок, бо допомагати вивчати математику нам будуть наші розумні друзі – комп`ютери. З їх допомогою ми будемо вивчати новий матеріал, навчимося розв’язувати різні приклади та задачі. Комп’ютер перенесе нас до казкового зимового лісу. Допоможемо пташкам та тваринкам, які живуть в лісі і потребують нашої допомоги, вижити в складних умовах зими.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Зараз я прочитаю вірш, а ви полічіть, скільком тваринкам холодно взимку, скільки тваринок потребують допомоги? Холодно взимку зайчатам і білці, Песику в будці, в сараї корівці. Мерзнуть у котика лапки і вуха, Мерзне ворона в лиху завірюху. Горю зарадити можемо – В будку Шаркові настелем соломи, Зайчикові покладемо під кущик Кілька морквинок, листочок капусти. Теплу корівці поставим водичку. Птицям насиплемо крихт в годівничку... Як допоможемо дружно, малята, Виживуть взимку птахи і звірята. Я. Левченко - Кого з них ми можемо зустріти в зимовому лісі? (зайчика, білочку)
- Придивіться уважно, чи всі цифри є? (не всі, деякі цифри стерлися). Щоб зателефонувати звірятам, нам потрібно визначити, зображення яких цифр відсутнє на диску (на екрані інтерактивної дошки з`являються зображення цих чисел 6, 7, 8, 9, 0).
Вчитель: Щоб ми змогли вирушити у подорож до лісу, нам потрібно відповісти на декілька запитань.
- Яке наступне число для числа 5? - Назвіть число, яке слідує після числа 7. - Яке число називають за числом 8? - Яке попереднє число для числа 10? - Яке число називають перед числом 6?
Вчитель: Ви правильно відповіли на мої запитання, і ми з вами опинилися в казковому лісі. Першими ми зустріли зайченят. Прослухайте віршик і скажіть, скільки зайчаток було на галявині?
П`ять зайчаток – сірі спинки, Заховались за ялинки. А оцих зайчаток п`ять На галявині тремтять, Бо ялинок в них нема, Сірий вовк їх упійма. Швидше, діти, поможіть Їм ялинки посадіть.
Вчитель: Діти, зайченята тікають від вовка, деякі заховались за ялинки, а деяким не вистачило ялинок. Вони хочуть, щоб ви посадили ялинки, за якими можна заховатись. - Скільки зайченяток заховалось за ялинками? (5) - Скільком зайчикам не вистачило ялинок? (5) - Давайте посадимо першу ялинку. - Скільки тепер ялинок? (6) - Який зайчик заховався? (Заховався шостий) - Як утворилось число 6? (до числа 5 додали число 1) - Давайте посадимо ще одну ялинку. - Скільки тепер ялинок? (7) - Як утворилося число 7? (до 6 додали 1) - Який зайчик заховався? (7 – ий) - Чи всім зайчикам вистачає ялинок? (ні) - Тоді посадимо ще одну ялинку. - Скільки тепер ялинок? (8) - Як утворилося число 8? (до 7 додали 1) - Який зайчик заховався? (8 – ий) - Посадіть ще одну ялинку. - Скільки тепер ялинок? (9) - Як утворилося число 9? (до 8 додали 1) - І посадимо останню ялинку. - Скільки тепер ялинок? (10) - Як утворилося число 10? (До 9 додали 1) Вчитель: - Як ми отримували кожне наступне число? (додавали число1) - Як ми отримували кожне попереднє число? (віднімали число1) Висновок: Отже, щоб отримати наступне число, потрібно додати число 1; щоб отримати попереднє число, потрібно відняти число 1.
2. Підготовка до вивчення нового матеріалу. - Як називаються числа при додаванні? - Якщо додаємо, то збільшується чи зменшується число? - Якщо віднімаємо, то число збільшується чи зменшується?
ІІІ. Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. - А сьогодні ми з вами складемо таблицю додавання і віднімання числа 1, навчимося розв`язувати приклади і задачі з використанням таблиці додавання і віднімання числа 1. Це допоможе вам поглибити свої знання з математики, у майбутньому добре розв`язувати приклади, задачі. IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Сприймання нового матеріалу. (на екрані інтерактивної дошки з`являється зображення годівнички з пташкою) - Яка пташка сидить на годівничці? (Синичка) - Отже, вивчити таблицю додавання числа 1 допоможуть нам синички. - Діти, а в кого вдома є годівнички? - Чи підгодовуєте ви птахів? - А ви знаєте, що синиця з`їдає більше шкідників за добу, ніж важить сама.
(збільшується на 1)
(залишається незмінним і дорівнює 1)
- А далі ви будете уважно слідкувати за синичками і з їх допомогою складати приклади. Отже, ми склали таблицю додавання числа 1: 1+1=2 2+1=3 3+1=4 4+1=5 5+1=6 6+1=7 7+1=8 8+1=9 9+1=10 - Прочитайте всі приклади. Яке число додавали у кожному прикладі? (1) Вчитель: Тому таблиця називається таблицею додавання числа 1. - Порівняйте число, до якого додавали число 1, і число, яке отримали при цьому. (На екрані інтерактивної дошки зображено 2 шишки) - Що ви бачите на екрані? (шишки). - Давайте складемо таблицю віднімання числа 1 за допомогою шишечок.
- Який приклад на віднімання можна скласти, щоб дізнатись, скільки шишечок залишилось? (3-1=2)
- Який приклад на віднімання можна скласти? (4-1=3) - Яке число отримали, коли відняли 1? (попереднє) Вчитель: Надалі уважно слідкуйте за екраном дошки, продовжуйте складати приклади на віднімання. (Учні слідкують за кількістю зірваних шишок і продовжують складати таблицю віднімання числа1)
2-1=1 3-1=2 4-1=3 5-1=4 6-1=5 7-1=6 8-1=7 9-1=8 10-1=9
Висновок: отже, ми склали таблицю віднімання числа 1: Прочитайте кожний приклад. Порівняйте отримане число з числом, від якого віднімали. - Наша робота завершилась складанням таблиці додавання і віднімання числа 1
1+1=2 2-1=1 2+1=3 3-1=2 3+1=4 4-1=3 4+1=5 5-1=4 5+1=6 6-1=5 6+1=7 7-1=6 7+1=8 8-1=7 8+1=9 9-1=8
Релаксація Ми достатньо розв’язували прикладів, а тепер відпочинемо. Для цього трішечки пофантазуємо. Ми були в зимовому лісі і бачили, як важко вижити в суворих умовах. На хвилину уявимо себе на місці зайчика, чи білочки, чи тієї ялиночки, яку зрубують для когось із нас. Прийом «перетворення». Нас вразили ваші висловлювання. Бережіть і допомагайте кожному звірятку, кожній пташці, деревцю і травинці, і квіточці на нашій землі. 2. Первинне закріплення. а) За складеними таблицями додавання і віднімання, але без відповідей, учні повторюють таблицю додавання і віднімання числа 1 б) За складеною таблицею додавання учні читають лише відповіді. Висновок: в І таблиці відповіді складають ряд чисел від 2 до 10. За складеною таблицею віднімання учні читають лише відповіді. Висновок: в таблиці ІІ відповіді складають ряд чисел від 1 до 9.
V. Закріплення і поглиблення раніше вивченого матеріалу.
1. №2 4+1+1= 10-1-1= 9-1-1 = (Діти називають відповіді). 2. №3 - Уважно подивіться на малюнок і складіть задачу. - Скільки сиділо пташок? (9) - Скільки пташок полетіло? (1, а тоді ще 1) - Складіть умову задачі? - Хто поставить запитання до задачі? (Скільки пташок залишилось на годівниці) - Хто сформулює задачу? - Якою дією розв`яжемо задачу? (віднімання) - Чому? (Щоб дізнатись, скільки залишилось, потрібно відняти) - Яка відповідь задачі?
- Коли ми виходили з лісу, то побачили поранену тваринку. Це маленька косуля. Ми ходимо стежкою, а тваринки бігають по всьому лісу, і косуля поранила ніжку. Нам потрібно її полікувати, покликати лікаря. Лікар прийде, якщо ви правильно розв`яжете в зошитах приклади.
При цьому ви повинні згадати, як правильно записати цифри і дотримуватись каліграфічних вимог при розв’язуванні цього завдання. (Учні самостійно записують у віконечка відповіді в зошиті з друкованою основою)
- Ви справилися з завданням, молодці! І цим допомогли косулі вилікувати ніжку. - Подорож наша, як і урок, підійшла до завершення.
V. Підсумок уроку. - Таблицю додавання і віднімання якого числа ми склали?
Вчитель: отже, сьогодні на уроці ми не тільки навчилися додавати і віднімати, але й надали допомогу нашим меншим друзям, пташкам і тваринкам.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |