Утворення числа 200. Розкладання чисел на розрядні доданки

Мета: вправляти учнів у лічбі в межах другої сотні, у розкладанні чисел на розрядні доданки; ознайомити учнів з утворенням числа 200 та інших розрядних трицифрових чисел.

1. Організація класу.
Встали всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати
Лише думати і міркувати.

2. Сьогодні ви мовою математики дізнаєтеся про одну тваринку. А про яку саме, ви самі скажете після того, коли за допомогою математичної абетки розвяжете приклади. (Абетка з числами розміщена на дошці, під нею приклади).
32-2=?
2*6=?
4*4=?
5*3=?
11-10=?

Так, головним героєм на нашому уроці буде білочка. Вона приготувала для вас сюрпризи.
Підійдіть, буль-ласка, до ялинки і знайдіть горішок із цифрою 1.
Мозковий штурм.
А) повторення таблиці множення;
Б) 2 учні розвязують рівняння;
В) інші математичний диктант;
 Запишіть 9-ту частину від 72;
Запишіть розвязки рівнянь х*9=54; 45*х=9.
 Запишіть значення виразу К : 9, якщо К=81
 Ділене є 3, частко – 9. Запишіть дільник.
 3 м. 6 дм. зменшити в 3 рази.
 Перший множник 9, добуток – 18. Вкажіть другий множник.

Картки для опитування
№1
1. Запишіть у вигляді суми розрядних доданків число 48
2. Запиши сусідів чисел: 138 і 100
3. Знайди значення виразу 24 : А, де А=3;
№2
Запиши числа, що передують таким числам: 135, 159, 170.
Запиши числа, що йдуть за числами 135, 159, 170.

Полічи від 95 до 104, від 157 до 165.
Полічи десяткками від 70 до 120, від 150 до 190

Підійди, будь-ласка, до ялиночкики та візьми горішок із цифрою 2. Щр на ньому пише?
Вивчення нового матеріалу.
Підручник ст. 71 №473
Діти, подивіться уважно на малюнок і скажіть, яке число ми одержимо, коли до 199+1., тобто 200 є наступним після числа 199.
Давайте полічимо до 200 від 190. Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступне число, ми одержували способом додавання одиниці до попереднього. Таким способом можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т.д. Але це забере багато часу. Далі ми будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць.
Одноцифрові числа від 1 до 9 називаються числами першого розряду; 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 – числами другого розряду. До чисел третього розряду належать ті, що складаються однієї, двох, трьох – девяти сотень. Рзгляньте їх утворення і назви. №474.
Якщо до числа 900 додамо 100, то одержимо число, яке називається тисяча 900+100=1000 – скільки цифр у записі? Правильно – 4. отже число 1000 – це найменше чотирицифрове число, а найменше трицифрове яке? А найбільше трицифрове яке? 

Білочка уже нагадує, що час зняти горішок із цифрою 3

Закріплення вивченого матеріалу.

Розклади на розрядні доданки числа 81, 127.
107 і 120 самостійно.

Робота в парах.
1. Запишіть усі можливі трицифрові числа у яких є 4 сотні і 5 десятків, а число одиниць може бути довільним. (450-459).
2. Запишіть число в якому 8 десятків і 3 одиниці; 8 сотень і 3 одиниц; 8 сотень і 3 десятки. (83, 803, 830)
3. Запишіть усі можливі трицифрові числа у яких одиниць 7, десятків – 5. (157, 257, 357, 457, 557, 657, 757, 857, 957).
4. Порівняйте числа:
877 788
199 211

195 200


5. 129+1=?
200+100=?
6. Запишіть числом: сто шістдесят сім, сто вісімдесят чотири, сто дев’яносто дев’ять, п’ятсот.

А тепер зайдіть наступний 4 горішок.
Самостійна робота
На дошці приклади;
400+100=? 500+100=?
300+100=? 100+100=?
800+100=? 900+100=?

Записують у зошити один учень зачитує відповіді.

№471
Ми з вами розкладали числа на розрядні доданки, а ці операція є оберненою до операції розкладання на розрядні доданки.
Читаємо 1 стовпчик, 2 і 3 стовпчик самостійно. Як записали числа 3-го стовпчика? (читаємо числом)

5 горішок
Розвиток математичних знань.
№475, 478 – самостійно Іряд.
№475 
Купили - ?
Витратили – 9 б. 
Залишилось – у 3 рази більше ніж купили.
Що є невідомим у цій задачі? – Зменшуване. Як знайти зменшуване?
Відємник відомий? – 9, а різницю треба знайти (діями з пояненням)

9*3=27 б. – залишилося
27-9=36 – купили.
(9*3)+9=36
Відповідь:

№476 – усно.

Д/З. №470 – ІІ рядок і 477, 478 – І рядок.

6 горішок – геометричний матеріал.


Р - ? А=3 см.
7 горішок – розвиток: розфарбуйте білочку (білочка передала горішки).


Автор: Сердюк М.І. (вчитель-методист Рогатинської СЗОШ І-ІІІ ст.№1)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: