Предмет Математика. Тема. Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок). Розв'язування складених задач. Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – виробляти навички екологічно мислити; компетентності з ІКТ – виробляти навички володіти і оперувати інформацією ; предметних компетентностей: ознайомити учнів із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; вміння переструктурувати (у скороченому вигляді) прийоми віднімання; демонструвати правильне застосування методу віднімання двоцифрових чисел; розв'язувати числові вирази; робити висновки з конкретної інформації; відстоювати власну відповідь; розвивати математичні знання;виховувати культуру писемного мовлення . Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, відеосюжетів, кругів Ейлера. Обладнання: мультимедійний проектор, відеозаписи, мікрофон, різнокольорові клубочки ниток, ілюстрації. Використана література:
Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. – К.: Вид-во «Плеяди», 2006. – 220с. Конкретизовані навчальні цілі уроку
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Любі діти, добрий день! Зичу праці та пісень. А ще, друзі, всім бажаю Сил, натхнення на весь день. ІІ. Підготовка учнів до активного, свідомого засвоєння знань. Вступне слово вчителя. Сьогодні ми з вами продовжимо подорож у країну Математика, то ж запрошую до нашого потягу. Гра «Подорож потягом». (На дошці потяг, на вагонах якого записані приклади 100-60, 72+15, 60-50, 16+31,73+20, 6+80, 2+86, 50+49, 20-7, 13+6). ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку. – На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо випадки усного віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. ( Перегляд відеоматеріалу до уроку. Сонечко і Равлик пояснюють прийом усного віднімання двоцифрових чисел.) Інтерактивна технологія «Мікрофон». Як ви думаєте чи правильно міркує Равлик? – Я думаю…
Слово учителя. Сьогодні ми зможемо навчитись на уроці, рахувати і міркувати ще краще, ніж робить це наш казковий Равлик. Очікувані результати:
ІV. Вивчення нового матеріалу Технологія «Павутинка» Можливі варіанти. – Вираз 68-21 , я буду розв'язувати так … (кожен учень говорить варіанти відповідей до свого виразу). Повідомлення вчителя. Давайте продовжимо перегляд відеосюжету, де Равлик із Сонечком пропонують нам повправлятися у розв'язуванні прикладів. ( Учні розв'язують приклади, потім звіряють відповіді із запропонованими). Робота в групах. – Що спільне і що відмінне у додаванні і відніманні двоцифрових чисел?
VІ. Закріплення нових знань. 1. Робота з підручником (ст. 72). Читання і вивчення правила. Пояснити розв'язання прикладу 58-27=31. Робота над задачами.
Відповідь: маса …. 18 кілограм. VІІ. Підсумок уроку, оцінювання результатів, рефлексія. Технологія «Незакінчене речення» (Продовж речення)
VІІІ. Домашнє завдання. Ст..72 №392. Додаток 1 Технологія «Павутинка» Крок 1. Діти сідають у коло. Крок 2. Під час виконання вправи у кожного учня буде можливість висловити свою думку. Крок 3. Учитель просить одного учня почати (наприклад: «Бути людиною чудово, адже вона може мислити»). Потім учень міцно береться за кінчик мотузки (вовняної пряжі), а весь клубочок перекидає кому-небудь навпроти в колі. Це продовжується доти, поки не висловляться всі (якщо хтось не хоче говорити, він має право сказати: «Пропускаю»). Утворюється своєрідне «павутиння» зв’язків із пряжі. Додаток 2 Технологія «Ручки всередині» Крок 1. Коли учень висловлює свою думку, то кладе свою ручку на середину стола, за яким сидить група, – щоб відзначити, що він зробив свій внесок у спільну справу. Крок 2. Поклавши ручку, цей учень уже не має права висловлюватись доти, доки всі інші учні не покладуть свої ручки в центр стола. Усі члени групи рівні у своїй можливості висловлюватись, і ніхто не має права домінувати. Крок 3. Учень, який не висловився або якому нема чого додати на цей момент, має право сказати: «Пропускаю», кладучи свою ручку у центр стола. Крок 4. У будь-який момент учитель може підійти до групи, вибрати ручку на столі чи запитати, який внесок зробив її власник.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |