Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)

Предмет Математика.

Тема. Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток  (загальний випадок). Розв'язування складених задач.

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – виробляти навички екологічно мислити; компетентності  з ІКТ – виробляти навички володіти і оперувати інформацією ;

предметних компетентностей: ознайомити учнів із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; вміння переструктурувати (у скороченому вигляді) прийоми віднімання; демонструвати правильне застосування методу віднімання двоцифрових чисел; розв'язувати числові вирази; робити висновки з конкретної інформації; відстоювати власну відповідь; розвивати математичні знання;виховувати культуру писемного мовлення .

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням  інтерактивних технологій, відеосюжетів, кругів Ейлера.

Обладнання: мультимедійний проектор, відеозаписи, мікрофон, різнокольорові клубочки ниток, ілюстрації.

Використана література:

  1. Т. А. Федорченко  Математика 2 клас /Харків. Видавнича група «Основа»-2010 – 107 ст.
  2. Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання. – К., 2007. –  144с.

Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. – К.: Вид-во «Плеяди», 2006. – 220с.

Конкретизовані навчальні цілі уроку

 

Когнітивні рівні

 

Конкретизовані навчальні цілі

 

Перелік завдань – запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

 

Навчально- методичне забезпечення

Знання

 

 

 

Знає, як правильно усно віднімати двоцифрові числа без переходу через

  десяток

 

називає порядок прийомів при усному відніманні;

 

віднімає одиниці від одиниць, десятки від десятків;

Інтерактивна технологія «Мікрофон».

– Чи правильно міркує равлик, розв'язуючи приклад на віднімання ?

Об`єднати у творчі групи за кольорами.

Технологія «Павутинка».

 

 Пояснити прийом обчислення виразів.

 

Відеосюжет

 

 

 

Різнокольо-

рові

клубочки

 

Роздатковий матеріал

Розуміння

порівнює значення

виразів;

 

 

 

пояснює свій вибір у запропонованому завданні;

 

Робота в групах. Порівняння прийоми усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.

 

Самостійне розв'язування запропонованих прикладів.

 

Технологія «Ручки всередині».

Пояснення способу розв'язування запропонованих прикладів.

 

 

 

 

Родатковий матеріал

 

 

Відеосюжет

 

 

 

 

 

Застосування

 

Використовує практичний досвід і зіставляє із прочитаним текстом.

Ознайомлення з правилом.

 

 

 

 

.

Підручник

(ст. 72)

 

 

Аналіз

 

Аналізує умову задачі з використанням набутих знань.

Колективне розв'язування складеної задачі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Схема умови задачі.

 

 

Синтез

 

Складає подібну задачу, доводить правильність своєї думки.

Скласти подібну задачу із запропонованих даних.

 

 

 

Робота в групах:

1-ша група - розв'язати по діях;

2-га група - розв'язати виразом.

 

Демонстраційний матеріал.

 

Оцінювання

Оцінюють свою роботу на уроці;

висловлюють судження відносно почутого на уроці.

 Технологія

 «Незакінчене речення».

 Рефлексія уроку.

 Демонстраційний матеріал.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Любі діти, добрий день!

Зичу праці та пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день.

ІІ. Підготовка учнів до активного, свідомого засвоєння знань.

Вступне слово вчителя. Сьогодні ми з вами продовжимо подорож у країну Математика, то ж запрошую до нашого потягу. Гра «Подорож потягом». (На дошці потяг, на вагонах якого записані приклади 100-60, 72+15, 60-50, 16+31,73+20, 6+80, 2+86, 50+49, 20-7, 13+6).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

 – На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо випадки усного віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. ( Перегляд відеоматеріалу до уроку. Сонечко і Равлик пояснюють прийом усного віднімання двоцифрових чисел.)

Інтерактивна технологія «Мікрофон».

Як ви думаєте чи правильно міркує Равлик?

–  Я думаю…

  • Я  б зробив би так…

Слово учителя.

Сьогодні ми зможемо навчитись на уроці, рахувати і міркувати ще краще, ніж робить це наш казковий Равлик.

Очікувані результати:

  • усвідомити, що віднімаючи двоцифрові числа, десятки віднімають від десятків, одиниці – від одиниць.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Технологія «Павутинка»

 Можливі варіанти.

– Вираз 68-21 , я буду розв'язувати так … (кожен учень говорить варіанти відповідей до свого виразу).

 Повідомлення вчителя.

Давайте продовжимо перегляд відеосюжету, де Равлик із Сонечком пропонують нам повправлятися у розв'язуванні прикладів. ( Учні розв'язують приклади, потім звіряють відповіді із запропонованими).

Робота в групах.

–  Що спільне і що відмінне у додаванні і відніманні двоцифрових чисел?

Спільне

Відмінне

Починаємо додавати і віднімати з десятків.

 

 

 При додаванні результат збільшується, при відніманні – зменшується.

 

  • За допомогою кругів Ейлера покажіть поняття «числа», «одноцифрові числа», «двоцифрові числа».

 

 

 

 

VІ. Закріплення нових знань.

1.  Робота з підручником (ст. 72). Читання і вивчення правила.

Пояснити розв'язання прикладу 58-27=31.

Робота над задачами.

  1. Підручник (ст. 72) – прочитати та пояснити умову задачі. ( На дошці скорочений запис умови задачі. Колективний аналіз задачі від запитання до даних. Запис задачі у зошити.)
  2. Із запропонованих даних скласти подібну задачу задачу .

Маса двох ящиків з… – 28 кг…

Маса пустого ящика – 5 кг…

Яка маса… ? (1- ша група - розв'язують по діях; 2 – га- виразом : 1 .1) 5+5=10 (кг)- маса ящиків;

28- 10 =18 (кг) – маса … 

2.28- (5+5)= 18(кг)

 

Відповідь: маса …. 18 кілограм.

VІІ.  Підсумок уроку, оцінювання результатів, рефлексія.

Технологія «Незакінчене речення» (Продовж речення)

  • Сьогодні на уроці я зрозумів …

 

  • Свою роботу на уроці оцінюю….
  • Роботу вчителя оцінюю…

VІІІ. Домашнє завдання.

Ст..72 №392.

Додаток 1

Технологія «Павутинка»

Крок 1. Діти сідають у коло.

Крок 2. Під час виконання вправи у кожного учня буде можливість висловити свою думку.

Крок 3. Учитель просить одного учня почати (наприклад: «Бути людиною чудово, адже вона може мислити»). Потім учень міцно береться за кінчик мотузки (вовняної пряжі), а весь клубочок перекидає кому-небудь навпроти в колі. Це продовжується доти, поки не висловляться всі (якщо хтось не хоче говорити, він має право сказати: «Пропускаю»). Утворюється своєрідне «павутиння» зв’язків із пряжі.

Додаток 2

Технологія «Ручки всередині»

Крок 1. Коли учень висловлює свою думку, то кладе свою ручку на середину стола, за яким сидить група, – щоб відзначити, що він зробив свій внесок у спільну справу.

Крок 2. Поклавши ручку, цей учень уже не має права висловлюватись доти, доки всі інші учні не  покладуть свої ручки в центр стола. Усі члени групи рівні у своїй можливості висловлюватись, і ніхто не має права домінувати.

Крок 3. Учень, який не висловився або якому нема чого додати на цей момент, має право сказати: «Пропускаю», кладучи свою ручку у центр стола.

Крок 4. У будь-який момент учитель може підійти до групи, вибрати ручку на столі чи запитати, який внесок зробив її власник.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: