Як виконують музику

Мета уроку: збагачувати слухацький досвід першокласників, дати поняття «виконавець», «вокальна та інструментальна музика», «хор», «оркестр». Познайомити з варіантами виконання музичних творів. Розвивати музичний слух, образне мислення. Виховувати інтерес до класичної музики.

Очікувані результати: учні пояснюють роль композитора, виконавця і слухача у створенні і сприйманні музики; визначають відмінності між вокальною та інструментальною музикою; солі­стом і колективом виконавців; розрізняють звучання оркестру і окремих музичних інструментів, виразно співають, ритмічно рухаються під музику, інсценують пісню.

Обладнання:           

Тип уроку: поглиблення теми, засвоєння нових знань.

Домінанти уроку: 

                                  — композитор, виконавець, слухач;

                                  — вокальна та інструментальна музика;

                                  — соліст, хор, оркестр.

§ 1.   Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

кількість за списком _____,

кількість присутніх на уроці _____,

відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

§ 2.   Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання «Пісні про зарядку» (муз. О. Янушкевич).

2.2. Музичне привітання. Розспівування.

2.3. Продовження розучування «Пісні про зарядку» (муз. О. Янушкевич).

2.4. Бесіда з учнями за темою уроку.

2.5. Слухання п’єси Д. Кабалевського «Клоуни» (2 варіанти).

2.6. Виконання в русі української народної пісні «Веселі гуси».

2.7. Узагальнення матеріалу уроку.

2.8. Вихід із класу під звучання української народної пісні «Веселі гуси» (або на розсуд учителя).

§ 3.   Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Продовження розучування «Пісні про зарядку» (муз. О. Янушкевич).

§ 4.   Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда: музика звучить навколо нас. Хто її створює, виконує і сприймає? Учні вчаться бути виконавцями і уважними слухачами. Знайомство з особливостями виконання музики (вокальна, інструментальна, соло або колектив виконавців) допоможе з’ясувати її виразні можливості, краще розуміти зміст музичних творів.

§ 5.   Етап засвоєння нових знань

5.1. Співрозмова з учнями.

— Композитор, виконавець, слухач.

— Вокальна та інструментальна музика.

— Соліст або колектив виконавців.

5.2. Слухання п’єси Д. Кабалевського «Клоуни».

— Визначення особливостей музики.

— Варіанти виконання: фортепіано, оркестр.

5.3. Виконання в русі української народної пісні «Веселі гуси».

— Проявляти артистичні здібності.

Порада вчителю.

Доречно скористатися роздатковим матеріалом з гри «Музичне лото» (див. електронний диск) за темами «Вокальна та інструментальна музика» і «Музичні інструменти». Це допоможе учням краще зрозуміти новий матеріал, а вчителю — з’ясувати рівень його засвоєння. Картки можна використовувати окремо і разом з «ігровими полями».

§ 6.   Узагальнення та закріплення знань

— Що нового дізналися учні про музику?

— Чим сподобалася їм музика, що звучала на уроці?

— За бажанням — завдання в «Робочому зошиті з музичного мистецтва».

§ 7.   Підбиття підсумків уроку

Від уроку до уроку учні набувають нових знань про музику, вдосконалюють навички виконавця і слухача.

§ 8.   Домашнє завдання

Слухати музику.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: