Мета уроку: збагачувати слухацький досвід першокласників, дати поняття «виконавець», «вокальна та інструментальна музика», «хор», «оркестр». Познайомити з варіантами виконання музичних творів. Розвивати музичний слух, образне мислення. Виховувати інтерес до класичної музики. Очікувані результати: учні пояснюють роль композитора, виконавця і слухача у створенні і сприйманні музики; визначають відмінності між вокальною та інструментальною музикою; солістом і колективом виконавців; розрізняють звучання оркестру і окремих музичних інструментів, виразно співають, ритмічно рухаються під музику, інсценують пісню. Обладнання: Тип уроку: поглиблення теми, засвоєння нових знань. Домінанти уроку: — композитор, виконавець, слухач; — вокальна та інструментальна музика; — соліст, хор, оркестр. § 1. Організаційний етап 1.1. Вхід до класу під музику. 1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці _____, відсутніх _____. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку. § 2. Орієнтовний план уроку 2.1. Вхід до класу під звучання «Пісні про зарядку» (муз. О. Янушкевич). 2.2. Музичне привітання. Розспівування. 2.3. Продовження розучування «Пісні про зарядку» (муз. О. Янушкевич). 2.4. Бесіда з учнями за темою уроку. 2.5. Слухання п’єси Д. Кабалевського «Клоуни» (2 варіанти). 2.6. Виконання в русі української народної пісні «Веселі гуси». 2.7. Узагальнення матеріалу уроку. 2.8. Вихід із класу під звучання української народної пісні «Веселі гуси» (або на розсуд учителя). § 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Музичне привітання. 3.2. Розспівування. 3.3. Продовження розучування «Пісні про зарядку» (муз. О. Янушкевич). § 4. Мотивація навчальної діяльності 4.1. Повідомлення теми уроку. 4.2. Мотиваційна бесіда: музика звучить навколо нас. Хто її створює, виконує і сприймає? Учні вчаться бути виконавцями і уважними слухачами. Знайомство з особливостями виконання музики (вокальна, інструментальна, соло або колектив виконавців) допоможе з’ясувати її виразні можливості, краще розуміти зміст музичних творів. § 5. Етап засвоєння нових знань 5.1. Співрозмова з учнями. — Композитор, виконавець, слухач. — Вокальна та інструментальна музика. — Соліст або колектив виконавців. 5.2. Слухання п’єси Д. Кабалевського «Клоуни». — Визначення особливостей музики. — Варіанти виконання: фортепіано, оркестр. 5.3. Виконання в русі української народної пісні «Веселі гуси». — Проявляти артистичні здібності. Порада вчителю. Доречно скористатися роздатковим матеріалом з гри «Музичне лото» (див. електронний диск) за темами «Вокальна та інструментальна музика» і «Музичні інструменти». Це допоможе учням краще зрозуміти новий матеріал, а вчителю — з’ясувати рівень його засвоєння. Картки можна використовувати окремо і разом з «ігровими полями». § 6. Узагальнення та закріплення знань — Що нового дізналися учні про музику? — Чим сподобалася їм музика, що звучала на уроці? — За бажанням — завдання в «Робочому зошиті з музичного мистецтва». § 7. Підбиття підсумків уроку Від уроку до уроку учні набувають нових знань про музику, вдосконалюють навички виконавця і слухача. § 8. Домашнє завдання Слухати музику.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |