Безпека у побуті

МЕТА: обговорити з учнями небезпечні ситуації, які можуть трапитись в побуті; учити дітей обирати безпечні предмети й місця для розваг та уникати небезпечних ситуацій за відсутність дорослих; учити правил користування побутовою технікою; вогненебезпечними та гострими предметами, формувати навички безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами, виховувати в учнів обережність, пильне ставлення до свого життя і здоров’я, почуття відповідальності за свої дії та вчинки, пильність, обережність. 

ОБЛАДНОННЯ: малюнки казкових героїв, небезпечних предметів. 

ЗМІСТ УРОКУ 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. 

1. Вступне слово вчителя: 
– Ви знаєте, що будинок - як складна машина, і треба навчитися керувати цією машиною, щоб не виникла небезпека. 
2. Робота з загадками. 
– Що небезпечного може бути вдома? 
Щоб виявити всі можливі небезпеки , пропоную загадки - підказки. 
Що дім освітлює щоднини, 
Без полум’я вечерю зварить, 
Працює в електромашинах, 
А необачних сильно вдарить. 
( електрострум) 
Маленька, гостренька, а всім потрібна. 
( голка) 
Лежать у порядку дерев’яні малятка, 
Білі, здорові, всі чорноголові. 
( сірники) 
3. Мозковий штурм. 
У ході роботи учні колективно складають схему. 

Небезпека в побуті 

сірники, газ, електроприлади, ліки, гострі , колючі, ріжучі предмети. 

- Щоб запобігти цим небезпекам, ми вивчимо основні правила безпечної поведінки вдома, з’ясуємо, як безпечно поводитись в побуті, тобто в повсякденному житті. 

ІІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ 

1. Розповідь вчителя. 
- Діти! Всі ви знаєте казку « Троє поросят» 
- Де вони жили? 
- Чим вона закінчилася? (Відповіді дітей) 
- Вірно, вона закінчилася тим, що поросята врятувалися від злого Вовка у міцному будинку. Вони весело захрюкали: 
- Нарешті ми позбавилися всіх небезпек. 
Рятуючись від Вовка поросята вирішили попити чаю. Ніф - Ніф побіг по чайник , але раптом почувся несамовитий вереск: 
- Ой, ой, ой! Я опікся! Чайник дуже гарячий! 
Мимо проходив Їжачок. Почувши несамовитий вереск завітав до поросят. Перелякані поросята розповіли йому, що сталося . Їжачок допоміг Ніф – Ніф , нащастя опік був невеликий. 
_ Ми думали , небезпека позаду, дома нам ніщо нестрашне, - говорив Нуф – нуф. 
- Ви, звичайно, здивуєтесь, - заперечив розумний Їжачок, - але небезпека може очікувати вас і дома. Якщо залишити будь де кнопку, голку, шпильку, ніж, ножиці тощо. , то вони можуть стати причиною травми. 
Всі гострі предмети, а також ті, якими можна вколотися і порізатися, неодмінно треба класти на свої місця. Порядок в квартирі потрібний не лише для краси, а й для безпеки. 
Матимете ще одну небезпеку, якщо необережно будите поводитись з гарячими предметами, ви вже це знаєте. 
- Як ви гадаєте , які ще гарячі предмети можуть бути небезпечними? Назвіть їх. 
- Заспокоюючись, поросята і Їжачок нарешті попили чаю і хотіли подивитись по телевізорі улюблені мультфільми. Але не могли вирішити, кому вмикати телевізор. Почали сваритися , висмикувати один в одного шнур від телевізора. 
Знов Їжачок прийшов їм на допомогу: 
- Електричні прилади теж можуть бути небезпечними, якщо неправильно ними користуватися, вони можуть вдарити струмов або стати причиною пожежі. 
- Які електроприлади ви знаєте діти? Підкажемо поросяткам. 
( гра « Хто більше» називають електроприлади) 
- А хто знає як ними користуватися? 
- А ось послухайте які правила знає Їжачок: 
Виході з дому вимикай всі електроприлади; 
Ніколи не тягни руками електричний шнур; 
Щоб вимкнути прилад - акуратно вийми з розетки штемпель; 
Ні в якому разі не підходь до оголених проводів і не торкайся їх; 
Ніколи нічого не пхай до розетки; 
( запропонувати намалювати ці правила). 
Дивилися поросятка свої улюблені мультфільми разом із Їжачком. Підійшов вечір. Вони вирішили розпалити піч. Нуф – нуф узяв сірники і підпалив піч, але сірник кинув до сміття не впевневшись, що він погас, прийшов до всіх дивитися мультфільми далі. 
Весело сміялися поросятка, вони були задоволені. Та раптом Їжачок , у нього дуже добрий нюх, підвівся і пішов до печі. Він помітив, що сміття уже тліло і диміло. Швидко Їжачок погасив пожежу. Позвав поросяток розповів що сталося, посварив Нуф – Нуф , що так не обережно ставиться з вогнем. 
Читання вірша Грицька Бойка « Сірничок» 
- Ось бачите , що може трапитись, якщо необережно поводитись з вогнем. 

ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 

1. Робота в групах 
_ Їжачок , запропонував об’єднатися на три групки. Для кожної групки завдання скласти правила безпечного користування . 
І група ------ електроприлади 
ІІ група ----- гарячі предмети 
ІІІ група ------ гострі предмети 
( груп може бути різна кількість) 
Для сильніших учнів намалювати небезпечні предмети , які є вдома, 
та до малюнків підібрати загадки. 
Висновок: скласти поради щодо безпечної поведінки вдома. 
( Усі гострі, колючі, ріжучі предмети клади на свої місця. 
Коли йдеш з дому, не залишай увімкнені електроприлади. 
Ніколи не залишай увімкнену газову плиту та не грайся сірниками. 
У жодному разі самостійно не приймай ліків, бо можеш отруїтися.) 

У. ПІДСУМОК УРОКУ 

1.Виставка малюнків .


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: