МЕТА: обговорити з учнями небезпечні ситуації, які можуть трапитись в побуті; учити дітей обирати безпечні предмети й місця для розваг та уникати небезпечних ситуацій за відсутність дорослих; учити правил користування побутовою технікою; вогненебезпечними та гострими предметами, формувати навички безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами, виховувати в учнів обережність, пильне ставлення до свого життя і здоров’я, почуття відповідальності за свої дії та вчинки, пильність, обережність.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
1. Вступне слово вчителя:
– Ви знаєте, що будинок - як складна машина, і треба навчитися керувати цією машиною, щоб не виникла небезпека.
2. Робота з загадками.
– Що небезпечного може бути вдома?
Щоб виявити всі можливі небезпеки , пропоную загадки - підказки.
Що дім освітлює щоднини,
Без полум’я вечерю зварить,
Працює в електромашинах,
А необачних сильно вдарить.
( електрострум)
Маленька, гостренька, а всім потрібна.
( голка)
Лежать у порядку дерев’яні малятка,
Білі, здорові, всі чорноголові.
( сірники)
3. Мозковий штурм.
У ході роботи учні колективно складають схему.
- Щоб запобігти цим небезпекам, ми вивчимо основні правила безпечної поведінки вдома, з’ясуємо, як безпечно поводитись в побуті, тобто в повсякденному житті.
ІІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ
1. Розповідь вчителя.
- Діти! Всі ви знаєте казку « Троє поросят»
- Де вони жили?
- Чим вона закінчилася? (Відповіді дітей)
- Вірно, вона закінчилася тим, що поросята врятувалися від злого Вовка у міцному будинку. Вони весело захрюкали:
- Нарешті ми позбавилися всіх небезпек.
Рятуючись від Вовка поросята вирішили попити чаю. Ніф - Ніф побіг по чайник , але раптом почувся несамовитий вереск:
- Ой, ой, ой! Я опікся! Чайник дуже гарячий!
Мимо проходив Їжачок. Почувши несамовитий вереск завітав до поросят. Перелякані поросята розповіли йому, що сталося . Їжачок допоміг Ніф – Ніф , нащастя опік був невеликий.
_ Ми думали , небезпека позаду, дома нам ніщо нестрашне, - говорив Нуф – нуф.
- Ви, звичайно, здивуєтесь, - заперечив розумний Їжачок, - але небезпека може очікувати вас і дома. Якщо залишити будь де кнопку, голку, шпильку, ніж, ножиці тощо. , то вони можуть стати причиною травми.
Всі гострі предмети, а також ті, якими можна вколотися і порізатися, неодмінно треба класти на свої місця. Порядок в квартирі потрібний не лише для краси, а й для безпеки.
Матимете ще одну небезпеку, якщо необережно будите поводитись з гарячими предметами, ви вже це знаєте.
- Як ви гадаєте , які ще гарячі предмети можуть бути небезпечними? Назвіть їх.
- Заспокоюючись, поросята і Їжачок нарешті попили чаю і хотіли подивитись по телевізорі улюблені мультфільми. Але не могли вирішити, кому вмикати телевізор. Почали сваритися , висмикувати один в одного шнур від телевізора.
Знов Їжачок прийшов їм на допомогу:
- Електричні прилади теж можуть бути небезпечними, якщо неправильно ними користуватися, вони можуть вдарити струмов або стати причиною пожежі.
- Які електроприлади ви знаєте діти? Підкажемо поросяткам.
( гра « Хто більше» називають електроприлади)
- А хто знає як ними користуватися?
- А ось послухайте які правила знає Їжачок:
Виході з дому вимикай всі електроприлади;
Ніколи не тягни руками електричний шнур;
Щоб вимкнути прилад - акуратно вийми з розетки штемпель;
Ні в якому разі не підходь до оголених проводів і не торкайся їх;
Ніколи нічого не пхай до розетки;
( запропонувати намалювати ці правила).
Дивилися поросятка свої улюблені мультфільми разом із Їжачком. Підійшов вечір. Вони вирішили розпалити піч. Нуф – нуф узяв сірники і підпалив піч, але сірник кинув до сміття не впевневшись, що він погас, прийшов до всіх дивитися мультфільми далі.
Весело сміялися поросятка, вони були задоволені. Та раптом Їжачок , у нього дуже добрий нюх, підвівся і пішов до печі. Він помітив, що сміття уже тліло і диміло. Швидко Їжачок погасив пожежу. Позвав поросяток розповів що сталося, посварив Нуф – Нуф , що так не обережно ставиться з вогнем.
Читання вірша Грицька Бойка « Сірничок»
- Ось бачите , що може трапитись, якщо необережно поводитись з вогнем.
ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах
_ Їжачок , запропонував об’єднатися на три групки. Для кожної групки завдання скласти правила безпечного користування .
І група ------ електроприлади
ІІ група ----- гарячі предмети
ІІІ група ------ гострі предмети
( груп може бути різна кількість)
Для сильніших учнів намалювати небезпечні предмети , які є вдома,
та до малюнків підібрати загадки.
Висновок: скласти поради щодо безпечної поведінки вдома.
( Усі гострі, колючі, ріжучі предмети клади на свої місця.
Коли йдеш з дому, не залишай увімкнені електроприлади.
Ніколи не залишай увімкнену газову плиту та не грайся сірниками.
У жодному разі самостійно не приймай ліків, бо можеш отруїтися.)