Мета: Систематизувати знання учнів про побутові електроприлади, даючи коротку довідку про утворення електричного струму. Познайомити з правилами безпеки при користуванні електроприладами. Розвивати мовлення, уяву, фантазію. Виховувати інтерес до теми, що вивчається; бажання дотримуватись правил безпечного користування електроприладами. Обладнання: ілюстративний, демонстраційний матеріал: малюнки побутової техніки, правил користування електроприладами, картки із завданнями, шапочки для «лампочки», «електричного струму», «рятівників», таблички для груп «Науковці», «Господарі», «Рятівники», «Економісти».
Хід уроку
І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Метод « Мозковий штурм»
◙ Щоб зберегти своє здоров’я. ◙ Щоб знайти вихід із небезпечної ситуації. ◙ Щоб знати, де на нас може чекати небезпека.
ІІІ. Повідомлення теми і мети зяняття
1 група – «Науковці» 2 група – «Господарники» 3 група – «Рятівники» 4 група – «Економісти»
ІV. Хід зяняття Подорож будинком.
Виходить дівчинка «Електрична лампочка» -Я живу у кожнім домі І доволі всім знайома. Скляний балончик, вогник всередині. Вдень я сплю, А як стемніє, Я світитись починаю. Ні хвилинки не втрачаю. людям я роблю добро – Світло стане враз кругом. Та не збагну я, діти, Хто мені допомагає світити?
Учитель: Дорога лампочко! Не сумуй, лапочко! Зараз розкажуть діти, що відбувається з тобою у світі.
Група «Науковці»
Там шумить води потік. Він турбіни повертає І в енергію переробляє. 2. Гідроелектростанції потрібні нам, Щоб енергію перетворити в струм І пустити його по дротах, І безпечним зробити цей шлях. До кожного будинку, лікарні та школи, Щоб без світла ми не залишились ніколи.
І запам’ятайте, діти! Що є у нас один дружок. Могутній і величний, А зветься він, а зветься він Струмом електричним!
Учитель: Знайомтесь, діти! Входить хлопчик «Електричний струм»
По дротах я біжу, і без дротів я не можу. Де мене, діти, немає Світло там ніхто не включає. Дуже корисним я людям буваю. А ви, діти, прошу не мовчіть, А скоріше мені допоможіть. Відповідайте, де я помічник для вас? Де використовують мене люди повсякчас?
◙ Коли включають телевізор. ◙ Коли користуються пилососом. ◙ Коли працюють за комп’ютером. ◙ Коли включають електрочайник. ◙ Коли працює пральна машинка та інше.
Учитель: Наші діти знають, Чим ти людям допомагаєш. Миєш, грієш, сушиш, переш, А ще можеш попилососить, Телевізор включить, зварить, заморозить. Помічник, як бачим, хоч куди, Ми подружимось з тобою, Зараз нам скажи?
«Електричний струм» Я приготував вам завдання, Загадки вам роздав зарані, Зараз ви повинні відгадати предмети, Які працюють для людини, як ракети. І наповним ними наш дім, Щоб стало комфортно у нім.
Група «Господарники»
І старанно покупає. Буде знову вся чистенька, Незабруднена, гарненька. (Пральна машина) Дуже любить він тканини, Сукні, светрики, гардини. Всі їх складочки знайде! Розізлиться – пара йде! (Праска)
Сало, м'ясо, яйця, кваси… Все в животику ховає І свіженьким зберігає. (Холодильник) Де кого нагородили, Де супутник запустили. фільми, казочки, новини Нам транслює щохвилини. (Телевізор)
Папки, файли, блоги, сайти… Знань чимало різних має, Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер) Може моркву покришити, Свіжий сік для нас зробити. Непотрібно йому рук – Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн)
Що потрібно розігріє. Піцу зробить за хвилину. Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч) Хоч і голосу не має, Але голосно гукає. Щоб могли порозмовляти І про все на світі знати. (Телефон)
4. Повторення правил безпечного користування електроприладами. «Електричний струм»:
Про багато предметів ми з вами сказали, Яким працювати я допомагаю. Але тільки тим, хто не знає в них толку. Для них я стану ворогом і надовго.
Учитель: Що це значить? невже на світі є люди, яких ти зовсім не любиш? Електричний струм: Так, є. Це люди, які правил безпеки не знають, вони через мене травмуються і помирають.
Група «Рятівники»
Я новину вам приніс. В домі приладів чимало: Фен, комп’ютер і плита. Чайник, кавоварка, Телевізор. Неспроста виникає сварка. Кажуть: те не зачіпай, Те не руш від скуки, Дриль ніколи не вмикай, Бо пошкодиш руки. І комбайн, і праску теж не дають ввімкнути. Є тих приладів без меж. Як же нам тут бути?
Дам я вам пораду. Вивчіть правила і вмійте Всьому дати раду. мамі й татові скажіть, Щоби вас навчили, І звичайно бережіть ви здоров’я й сили!. Дриль татусів не для гри – правила відомі. Що не треба – не бери, Буде спокій в домі.
Я люблю порядок! Я прийшов вам розказати Про важливі правила! Бачили ми, діти, і не раз. як в дім приходила біда. Ось погляньте ви лише, І це вас застереже! (На дошці ілюстрації про недотримання правил користування електроприладами) «Рятівники» коментують ситуації і навчають дітей їх уникати.
Учитель: Діти, давайте підсумуємо, що сказали наші рятівники і сформулюємо правила користування електроприладами.
8)Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.
V. Закріплення матеріалу. 1. Гра «Можна – не можна» ( у поєднанні з рухами: якщо можна, то дві руки піднімають угору, якщо не можна – то присідають і низько опускають голівки) ◙ грати з включеними у мережу електроприладами. ◙ користуватися справними електроприладами. ◙ наближатися до обірваних дротів. ◙ включати всі лампи, які є в будинку. ◙ вимикати світло, виходячи з будинку. ◙ мокрими руками вставляти вилку у розетку. ◙ вимикати телевізор, одразу після закінчення телепередачі. ◙ хапатися руками за дріт. ◙ користуватися настільною лампою під час читання. ◙ залишати світло в кімнаті, коли виходиш надовго.
Група «Економісти»
І до вас ми завітали. Ви послухайте вагоме Економістів слово.
В Україні електричних станцій є багато. Головна у них мета – струм нам виробляти. Світло, щоб було в домівках, Тепло в школах, дитсадках. Хліб, щоб спікся запашненький, борщик, щоб смачненький пах.
І напругу необхідну людям посилає. Тож людина уже звикла все включати в одну мить: Праску, фен, електрочайник, Телевізор теж кричить. І ось станція гуркоче від перенапруги, Іще трішки і не витримає такої напруги. Струму більше вже не в змозі вона виробляти, І від цього починає Світло пригасати.
3. Лампочка тускніє миттю, Довго чайник закіпає. І трамвай іде повільно, Хто ж про це подбає? Хто подбає про лікарню, Для якої струм – це сила, І про квітку у теплиці, Щоб вона розквітла, мила? Людям треба, як зіницю, Струм важливий берегти. Не включати зайві речі, Щоб напругу не тягти! VІІ. Рефлексія Учитель: Діти, погляньте на дошку, на наш затишний будиночок. У нашім домі горить світло. Йде мирно струм по дротах. Працюють справно електропобутові речі, І так комфортно, діти, нам. І так буде завжди, Коли правил дотримуємось ми. Ви їх усі запам’ятайте. Вони врятують нам життя. Про безпеку дома будемо пам’ятати І основи здоров’я – потрібний предмет Будемо і надалі вивчати. Автор: Чуванько Т.В.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |