Дитина вдома. Правила безпечної поведінки

Мета: ознайомити учнів з небезпеками, які можуть підстерігати їх удома;формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності дорослих; виховувати у дітей обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.

 Обладнання: презентація, відео-урок тітоньки Сови,маски казкових героїв, смайли, чарівна скринька, клубочок.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Любі діти, у наш клас                                                                                                                                                            завітали гості нині,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою щиро.   

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаємо щиро вас,

І запрошуємо  ласкаво

на урок у 1-й клас.

Щоб наш урок минув не марно, подивимося одне на одного і посміхнемося. Нехай усмішка допоможе нам сьогодні і ми матимемо гарний настрій

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Оголошення теми і мети уроку

 Вступне слово вчителя

-   Сьогодні ми продовжуємо подорож країною Здоров’я, жителі якої вже чекають на нас. В цій країні затишно, спокійно, адже допомагає підтримувати порядок наша знайома Мудра Сова.

(Слайд №1)

 

-    Вона вітає нас і хоче дізнатися, що ви робили протягом тижня, щоб бути здоровими.

Вправа  «Мікрофон»

-   Молодці, всі ви піклувалися про своє здоров’я, а допомагали в цьому вам ваші найближчі для вас люди – ваші батьки..                                                                                                                                                                                                                               -А чи буває так, що батьки пішли на роботу, бабуся в магазин, а ви залишилися вдома самі?(відповіді дітей)

-   Чи безпечно для дитини залишатися вдома без дорослих?

 

Сьогодні, діти, разом з тітонькою Совою, ми подорожуємо містом казок, зустрінемося з казковими героями, дізнаємося, як треба поводитися, коли ви вдома залишаєтеся самі.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу                                                                                    Тітонька Сова подарувала нам ось цю чарівну скриньку. А що в ній знаходиться, спробуйте відгадати . (відповіді дітей)                                                                                                                                 Спробуйте відчути на дотик(клубочок)

.

     Клубочок, діти , не простий,

     Клубочок, діти, чарівний.

     Він доріжку прокладе

     До казок нас поведе!

 

Звучить музика

                            Ти , клубочок, наш котись,

                            У світі казок опинись!

 

-         Куди ж котиться наш клубочок?

 

-З  ким першим ми зустрінемося, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

(Слайд №2)

Хто кругленький і смачненький,

І з віконця скік та скік

Втік від баби і від діда

До лисички на язик?

Це не зайчик і не котик

Не бичок, не сірий вовк

Це веселий, хвалькуватий,

Невгамовний…(колобок)

 

В гостях у казки «Колобок»

 

-         Так, це колобок, пригадайте казочку та згадайте, що трапилось з колобком?

 

Бесіда по казці

 

Правило №1

 

Давайте запам’ятаємо правило:

 

Щоб не трапилось біди

Без дозволу нікуди не йди.(повт.)

-         Продовжуємо нашу подорож.

  Звучить музика

                              Ти , клубочок, наш котись,

                              У світі казок опинись!

 

-         А з якої казки ці герої?

Сидить півник на печі

 Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати.

 

Слайд №5

 

-         Давайте пригадаємо казочку

В гостях у казки «Котик і півник»

 

Інсценізація уривку із казки «Котик і півник»

 

  Котик: Ти, півнику, сиди на печі,

                   їж смачні калачі,

                 В дім нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

 

  Півник: Добре, добре! (Котик уходить)

 

  Лисичка:Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.

 

 Півник: То-ток, то-ток, не велів коток!

 

Лисичка:Насиплю попід вікном золотої пшениці, а сама під кущем сховаюсь.

 

  Півник: Піду-но я трошки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.(вхопила Лисичка Півника)

 

  -  Діти, що ж трапилося з Півником? Чому? Як ви вважаєте?

 

-Діти, а півник, який ходив до лісової школи, вчинив зовсім по іншому.

 

   Інсценізація казки

 

Лисичка:

                 Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.

 

 Півник: Ні, Лисичко, не вмовляй , я правила обережності добре знаю. Я ходжу до лісової школи і тітонька Сова мене навчила, як треба поводитися, коли вдома залишаєшся сам. 

  Лисичка: Який розумний півник

  Півник: Тобі , Лисичко, я також раджу ходити до лісової школи...

 

Правило № 2

-         Давайте запам’ятаємо наступне правило

 

Якщо ви самі вдома ,

То запам’ятайте:

Ви людину незнайому

В дім свій не пускайте.(повт.)

 

  Звучить музика

                             Ти , клубочок, наш котись

                             У світі казок опинись!

-  Наш клубочок прикотився до Поросят Слайд №6

-         Ви, звичайно, пам’ятаєте казку «Троє поросят». Вона закінчилася тим, що поросята врятувалися від злого вовка в міцному будинку.

Поросята весело захрюкали:

«Нарешті  ми позбулися усіх небезпек!»

Але старший найрозумніший брат Наф-Наф сказав:

«Небезпека може чекати на вас і вдома, якщо залишити будь-де ніж, ножиці, голку, то вони можуть стати причиною травми»

(слайд №7)

 

 Діти, що сталося з Ніф-Ніфом?

 

Щоб уникнути біди,
Усе на місце поклади:
Ніж, виделку-у шухлядку,
  Голки теж тримай в порядку.

Прибери зі столу шило,
Лиха щоб не наробило.
Заховай всі зайві речі,-
Будеш ти тоді в безпеці.

 

 Правило №3

 

-         Давайте запам’ятаємо наступне правило:

 

 ВСІ ГОСТРІ ПРЕДМЕТИ, А ТАКОЖ ТІ, ЯКИМИ МОЖНА ВКОЛОТИСЯ ТА ПОРІЗАТИСЯ, НЕОДМІННО ТРЕБА КЛАСТИ НА СВОЇ МІСЦЯ.

 

Поросята , рятуючись від вовка, дуже втомилися і вирішили випити чаю. Ніф-Ніф побіг по чайник, але раптом почувся несамовитий вереск:

-         Ой, ой, ой! Я обпікся! Чайник дуже гарячий!

 А розумний Наф-Наф сказав:

-         Ось іще одна небезпека : якщо необережно поводитися з гарячими предметами , можна обпектися.

 (слайд №8)   

 

Правило  №4

                                            Якщо необережно поводитися з гарячими предметами,

                                            Можна обпектися.

 

 Щоб допомогти Ніф-Ніфу, Наф-Наф підвів поросят до аптечки, де було багато ліків (слайд)

 

Ніф-Ніф побачив і зрадів :

-         Зараз я все з’їм і одужаю.

Правило №5

 

               Не можна вживати ліки без дозволу лікаря! Якщо це робити неуважно, то недовго й отруїтись.

 

   Відпочивши, Наф-Наф повідомив братів про інші небезпечні речі. А про що саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку

 

              Що зараз майже в кожнім домі

               Є необхідним безперечно,

               Бо варить їсти без утоми,

               Хоч він отруйний, небезпечний

               Ним користуємось щораз,

               Вже здогадалися? Це ж …..газ!

 

 

Яку користь приносить газ? Як з ним поводитися.?

 Це правило хай знає кожен з вас:

             Будьте обережні, коли включили газ!

Вірш

  Чайник злиться, кип’ятиться,

 Чайник голосно свистить:

Гей, хто-небудь, відгукніться,

Із вогню мене зніміть!

Не жартуйте так зі мною,

Бо вогонь заллю водою.

І тоді з плити до вас

Поповзе змією газ.

Газ отруїть вашу хату,

Ще й бабахне , як граната!

 

Поросята нарешті заспокоїлися і вирішили відпочити.

               Що ж, мабуть, прийшла пора

               Трохи й нам відпочити,

               Хочу всіх на фізкультхвилинку

               Зараз  запросити.

 

Фізкультхвилинка під музику «Ти здоровим хочеш бути, зроби так..»

 

  Ти здоровим хочеш бути, зроби так!

  (Двічі плеснути руками)

  Ти здоровим хочеш бути, зроби так!

  (піднімання рук вгору)

  Ти здоровим хочеш бути і рекордів досягнути

  Ти здоровим хочеш бути , зроби так!

  (Двічі сплеснути руками)

  Ти здоровим хочеш бути, дихай так!

  (Вдих носом, видих ротом)

  Ти здоровим хочеш бути, присідай!

  ( Присісти - встати)

  Ти здоровим хочеш бути, стрибай так!

  (Два стрибки)

  Ти здоровим хочеш бути зроби все!

  (Повторюють всі рухи)

 

Звучить музика

                           Ти , клубочок, наш котись,

                           У світі казок опинись!

Наш клубочок прикотився до хатинки Кози. Слайд.

 

   Це – хатинка Кози з казки Т.Коломієць «Козенята і вогонь». Послухайте , будь ласка, цю казку.(слайд)

Вогонь працював у кози у печі -
Варив їй куліш, випікав калачі.
Вона ж годувала щоранку малят -
Семеро біленьких своїх козенят.

 

Ось мамі вже з дому рушати пора,
Лишається в хаті сама дітвора.
- Ми будем слухняні,- синок запевня.
Куди ж це найменше спішить козеня?

 

Воно потихеньку взяло сірники,
і вогник маленький пуска між тріски:
- Ану, як у мами моєї гори!-
і ось уже дим потягнувсь до гори…

 

Пожежу згасили, живі малюки.
І мовить коза:
- Пам’ятайте завжди,
що гра із вогнем
приведе до біди!

 

-         Що стало причиною виникнення пожежі? Яке правило ми маємо запам’ятати?(слайд)

 

   Сірники не іграшка -

   Має кожен знати.

   Будеш з ними необережний -

   Може трапитись пожежа

 

Гра «Викликаємо пожежників.»

 

 Звучить музика.

                             Ти, клубочок, наш котись,

                             У світі казок опинись!

Наш клубочок привів нас до самої тітоньки Сови.

 

    А зараз і  тітонька Сова розповість нам  про  небезпечні предмети, які вимагають обережного ставлення. Сідаймо всі зручніше та дивимося уважно.

(Відео урок від тітоньки Сови.) Бесіда.

 

ІІІ. Закріплення і узагальнення знань

 Гра «Мікрофон»

-         Чим ви займаєтесь, коли вдома немає дорослих?

 

 -А як ви думаєте, коли мама прийде додому, що для неї буде найприємнішим сюрпризом? (якщо ми наведемо порядок, складемо свої речі, помиємо посуд. Витремо пил, поллємо квіти..)

 

 Вірш «Сама вдома»

              Кошенятко чеше вуса

Лапками двома.

На базар пішла матуся,

Вдома я сама.

Вмиюсь чисто, вмиюсь біло

І тоді візьмусь за діло.

Підмету гарненько в хаті.

Молока дам кошеняті.

Своє ліжко застелю,

Квіти в горщику поллю.

Заплету я кіски русі

І чекатиму матусю.

 

 Робота в групах.(Придумати настанови, які дають батьки дітям, які залишаються вдома самі.)

 

   Підсумок уроку

 Ось і закінчується наша подорож.

 Вірш-добавлянка.

 

  Хоч ви зовсім ще малята,

  Але пам’ятайте:

 Люди ви – не козенята,

 Правила…  вивчайте!

 Якщо самі удома ,

 То запам’ятайте:

 Ви людину незнайому

 В дім свій  ……не пускайте.

 Бо дитя не може знати,

 В кого що на думці

 Незнайомець може мати

 Зброю в своїй ….. сумці.

 Може речі всі забрати

 І дитину вбити

 Тож не треба ….  Відчиняти -

 Краще потерпіти.

 Доки тато, доки мама

 Не прийдуть до …. хати.

 Вам людину незнайому

 Не треба…. впускати.

 Двері добре…зачиняйте

 Кожен раз, постійно!

 Правила… .запам»ятайте

 І живіть… спокійно!

 

 Гра «Мікрофон»

Чи сподобалася наша подорож? Що запам’яталося найбільше?

Що ви будете робити , щоб з вами не трапилося біди?

 

А зараз разом з тітонькою Совою заспіваймо пісню про обережність.

  Пісня .

Рефлексія (вибір смайлу).


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: