Формування здорового способу життя

Мета. Збагатити знання учнів про значення здоров’я для людини, формувати прагнення дітей до здорового способу життя, вказати на вплив різних чинників на здоров’я, розвивати мовлення,вміння висловлювати свою думку; виховувати у дітей почуття відповідальності за своє здоров’я та здоров’я оточуючих людей. 
Обладнання: малюнки, прислів’я та вислови про здоров’я, зображення дерева (малюнок), картки з прислів’ями , плакат «Хочу бути здоровим», карта подорожі, маркери, альбомні аркуші, олівці, м’ячик для гри. 

Хід уроку 
1. Організація класу. Створення робочого настрою. 
Привітання. Діти (по черзі) 

• Доброго здоров’я, доброго вам дня! 
• Хай вам тепле сонце світить у вікно щодня! 
• Хай сміється мирне небо і дивує світ! 
• А Земля нехай дарує всім здоров’я цвіт! 

Усі. Бажаємо всім здоров’я на багато літ! 
Учитель. Бо здоров’я, любі діти, - в світі головне, 
А здоровий і веселий щастя не мине! 
Станьте рівно, не крутіться, 
Один одному всміхніться. 
Ласкавинки посилаємо, 
Працювати починаємо, 
Всім гостям добра бажаємо! 
А девізом нашого уроку будуть слова: «Хочу бути здоровим!» 
(читання з плакату хором). 

2. Актуалізація опорних знань учнів. 

Учитель. Послухайте вислів: «Гроші втратив-нічого не втратив, час втратив-багато втратив, здоров’я втратив - усе втратив.» 
- Що ж найголовніше для людини? 
3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку. 

Сьогодні ми будемо обговорювати питання про здоровий спосіб життя, як берегти здоров’я та з’ясуємо, які фактори руйнують наше здоров’я. А урок буде незвичайний, ми відправимося в морську подорож до країни Здоров’я, де ви зустрінетесь з щирим і доброзичливим Лікарем Айболитом. На цьому уроці ви будете вчитись працювати у групах, парах, гратися в ігри. 

Вправа «Очікування» 
Діти на стікерах (кольорових папірцях), вирізаних у формі корабликів записують свої очікування від подорожі і приклеюють на плакаті «Берег надії». А в кінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші очікування. 
- Вирушаючи у подорож я склала для вас карту. Погляньте в яких портах вам доведеться побувати. Тож почнемо свою подорож. 

4. Вивчення нового матеріалу. 

1) Перша наша зупинка - порт «Здоров’ятко». 
Учитель. Прочитайте приказку. Як ви думаєте,яке слово тут пропущене? 



- найдорожчий скарб. 

Здоров’я - найдорожчий скарб. Чому так кажуть? 
Вправа - гра «Мікрофон». 
2) Мозковий штурм. 
На дошці схематичне зображення дерева. 
- Ви бачите дерево, яке нам треба прикрасити листям. На листочках написано те, на що не шкода витрачати свій час (ігри, заняття спортом, читання книжок, допомога батькам по господарству, колекціонування, спілкування з друзями, тощо). Прикрашаючи дерево відповідним листочком, необхідно довести свою думку за допомогою запису («Я вважаю, що … , бо …»). 
(Учні один за одним підходять до столу, беруть листочки й прикріплюють до дерева на дошці). 
Висновок. Діти, подивіться, яка пишна крона в нашого дерева. А чи буде вона такою пишною без коріння? Звичайно, ні. А корінь нашого дерева - це здоров’я. Крона без коріння існувати не може, тому майбутнє кожного з вас залежить від сьогоднішнього вашого ставлення до здоров’я. 
3) Слідуюча зупинка - порт «Ігровий» 
Пропоную вам погратися в гру «Додай слово» (з м’ячиком). 
Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона…», і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо я скажу по-іншому: «Якщо людина хвора, то вона…» (відповіді фіксуються на двох листах ватману маркерами або фломастерами різних кольорів). 

Здорова Хвора 
Добра Зла 
Щаслива Сердита 
Життєрадісна Похмура 
Весела Пригнічена 
Усміхнена Ображена 
Привітна Сумна 
Працьовита Роздратована 
Енергійна Плаксива 
Емоційна Втомлена 
Щира 
Сильна 



тощо 

Отже, найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли ти здоровий, легко впоратися з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо. Тому його потрібно зберігати і зміцнювати! 
4) Порт «Активний відпочинок». Хвилинка здоров’я . 
Нахилилися вперед, 
Нахилилися назад. 
Повернулись вправо, вліво, 
Щоб нічого не боліло. 
Раз, два, три, чотири- 
Набираємося сили. 
До товариша всміхнулись. 
Всі присіли, потягнулись 
І на місце повернулись. 

5) Порт «Мислителі». 
А зараз попрацюємо в групах. 
- Що необхідно робити, щоб бути здоровим? (Вправа «Коло ідей») 
Кожна група обговорює питання й по колу висловлює свої думки, ідеї. 
(Займатися спортом, загартовуватись, вживати здорову їжу та вітаміни, чистити зуби, достатньо спати, робити ранкову зарядку, дотримуватися режиму дня, тощо). 
Учитель. 
- Послухайте поради, як зберігати і зміцнювати здоров’я. 
Декламація (виступи дітей) 
Якщо хочеш буть бадьорим, 
І міцним й здоровим буть- 
Полюби тоді зарядку- 
І про неї не забудь. 

Досить ніжитися в ліжку- 
Просипайся і вставай. 
І під музику бадьору 
Ти зарядку починай! 

Але це ще не все, 
Що здоров’я береже. 
Особиста гігієна 
користь кожному несе. 

А це значить умиватись, 
чистить зуби вам щодня. 
Буть охайним, не боятись 
Мила, губки, гребінця. 
Не забудь щоденно їсти 
Овочі і фрукти різні- 
Всі вони тобі корисні. 

Якщо хочеш буть здоровим ти 
завжди. 
Організм свій загартовуй молодим! 

5. Узагальнення й систематизація знань 

1. Слідуюча зупинка- порт «В гостях у Айболита». 

Завдання від лікаря Айболита, який хоче перевірити, чи знаєте ви народні прислів’я про здоров’я. 
Робота в парах. (На картках). 
З’єднати частини прислів’їв. 

Здоров’я не купиш 
здоров’я- поки молодий. 

Бережи одяг, поки новий, а 
так і маєш. 

Як про здоров’я дбаєш, 
ні за які гроші. 

- Із завданням ви гарно справились. А які ви ще знаєте 
прислів’я про здоров’я? 
- Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а 
й слідувати цим порадам все життя. 

2. Порт «Звичка». 
Пам’ятайте, що від здоров’я залежить і ваш настрій, і успіхи в 
навчанні. 
Змалечку батьки виховують у вас добрі звички. 
Пригадайте, яких корисних звичок ви набули? 
На жаль, поряд із корисними звичками існують шкідливі звички. 
Довідка. 
Шкідливі звички - звички, що шкодять здоров’ю людини і всім оточуючим. Шкідливі звички послаблюють волю людини, 
порушують здоров’я, завдають багато болю та страждань. 
- Які ви знаєте шкідливі звички?. 
Отже, до шкідливих звичок відносяться куріння, алкоголь, 
наркотики. 
Довідкове бюро. 
Послухайте цікаві факти від старших товаришів. 

 Куріння- шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 
1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин. 
 У людини, яка закурила вперше виникає гостре отруєння: 
слинотеча, нудота, збліднення, шум у вухах, задишка, тремтіння 
рук і ніг. 
 У тих, хто викурює 10 цигарок на день, на половину 
підвищується ризик померти від хвороб серця, раку легень. 
 Одна крапля нікотину вбиває коня. 
 Алкоголь згубно впливає на здоров’я людини. Серед причин 
смертності - алкоголізм на третьому місці. 
 Наркоманія - важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у 
здоров’ї, стає причиною інвалідності або смерті у молодому віці. Вік життя наркоманів у середньому на 20-25 років менший, ніж у нормальних людей. 
Отже, висновок: куріння, алкоголь і наркотики - шкідливі звички, яких треба позбуватися, бо вони наносять велику шкоду здоров’ю. 

Заключне слово вчителя. 
Щоб міцне здоров’я мати, 
Треба правила всі знати. 
Бо здоров’я- це прекрасно, 
Здорово, чудово, ясно. 
І доступні для людини 
Всі дороги і стежини. 

6. Підсумок уроку. 
Порт «Берег реалізованих сподівань». 
Ось ми і дісталися до останнього порту «Берег реалізованих 
сподівань» 
- Яких же правил необхідно дотримуватись, щоб бути 
здоровим? 
З – загартовуватися 
Д – дотримуватися режиму дня 
О – охайним бути 
Р – рухатися (багато) 
О – овочі і фрукти вживати, правильно їсти 
В – відпочивати активно. 
Отже, я ЗДОРОВИЙ! 
Спробуємо жити за цими правилами. Будемо робити все для 
того, щоб зростати і йти у світ здоровими, життєрадісними та не забувати, що здоров’я – у наших руках. 
- Скажіть, чи здійснилися ваші очікування? Що найбільше 
сподобалося на уроці?


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: