Осінь. Рослини восени. Охорона здоров’я восени

Мета. Розширити поняття учнів про характерні ознаки осені в неживій і живій природі. Вчити спостерігати за змінами, які відбуваються в живій природі. Формувати поняття про пристосування рослин до зими.Ознайомити дітей з охороною здоров’я  восени. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати. Виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров’я.

Обладнання. Ілюстрації із зображенням золотої осені, листочки з різних дерев, аудіо запис музики Вівальді «Пори року»(осінь), ребуси, картки для індивідуального опитування, малюнок Лісовичка, кросворд, картки для роботи в парах, мікрофон.

                                                              ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

    Пролунав уже дзвінок, починається урок.

    Він незвичний і цікавий, бо до нас гості завітали.

    Повернемось обличчям до гостей,

    І лагідно промовим « Добрий день»

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Це початок осені чи кінець?
  • Якого кольору небо? Чи є  хмарки?
  • Чи світить сонечко?
  • Яка погода переважала протягом тижня?
  • Які ще зміни ви помітили у живій природі?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Індивідуальне опитування на картках.
  2. Фронтальне опитування. (Запитання із «Чарівної торбинки» )

IV. Актуалізація опорних знань.

  1. Ребуси

- Яка зараз пора року? (осінь)

  • Як називаються осінні місяці? (ребуси)
  • Назвіть ці місяці по порядку.
  1. Слухання музики Вівальді «Пори року» (осінь) та бесіда за змістом.
  • Які картини викликає в уяві музика?
  • Які почуття будить мелодія? (Радість і водночас смуток огортає душу. Хочеться йти лісом. Слухати, як під ногами шарудить листя.)
  1. Читання вірша  про осінь ( підготовленою ученицею )

V. Повідомлення теми і завдань уроку.

 - Сьогодні у нас незвичайний урок . Ми здійснимо подорож до тітоньки Осені, в її чарівну країну. Покладіть голівки на парти і заплющіть очі. (Звучить запис вітру)

Ми вирушаємо.

(Вчитель відкриває  малюнки осіннього пейзажу, які прикріплені на дошці,)

VI.Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Ми вже в країні Осені. Погляньте, як красиво навкруги. Скільки листя під ногами.

        - А в які кольори забарвлені ці листочки?

           Це найпоширеніші кольори осені.

  • А чи знаєте ви, чому восени листочки змінюють колір? (Слухання аудіозапису)
  1. Гра « З якого дерева листочки?»
  2. Робота з підручником.
  • Тітонька Осінь має свої ознаки. Давайте з ними ознайомимося.

     а) Відкрийте підручник на с.40 і прочитайте статтю «Осінь».

  • А ось і перша зустріч із мешканцем цієї країни. Це Лісовичок-Питайлик. У нього є для вас запитання.
  • Чому сонце мало прогріває землю?
  • Що буває зранку восени?
  • Як потрібно одягатися восени?

4. Бесіда про охорону здоров'я восени.

Фізкультхвилинка.

б) Читання статті «Рослини восени» (с.43)

в) Гра «Продовж речення»

  • Восени рослини змінюють зелене забарвлення на …
  • Після перших морозів листя …
  • Тільки красуні … та … стоять у зеленому вбранні.
  • Більшість трав …
  • Зеленіють … та … , які не бояться морозу.
  1. Робота в парах.  Наш Лісовичок хоче дізнатися, чи знаєте ви прислів’я про осінь.

( з розсипаних слів скласти прислів’я )

VII. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1. Робота в зошиті з друкованою основою ( с. 20 – 21 )
  2. Робота в групах. Розгадати кросворд.

    1. Коли нема – чекають, коли прийду – тікають.

     2. Влітку виростає, а восени опадає.

     3. Без рук, без ніг, а вікна відчиняє.

     4. Не дід, а сивий, не спить, а стелиться, вкриває землю й океан , а  зовуть його …

      5. В золотий клубочок схований дубочок.

VIII. Домашнє завдання .

         С.40 – 45, читати , відповідати на запитання; с.22 (в зошиті);

         * 1гр. – підготувати народні прикмети про осінь.

            2гр. – дібрати загадки про осінь.

            3гр. – знайти вірші про осінь.

   А пізніше ми оформимо папку на тему «Осінь» і додамо ваші підготовлені матеріали.

ІХ. Підсумок уроку.

      - Діти, наша мандрівка закінчилась.

       Гра «Мікрофон»

     - Де ми побували?

  • Чи сподобалася вам подорож?
  • Що найбільше запам'яталося?
  • Що нового ви дізналися ?


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: