Різноманітність рослин. Що дають рослини людям

МЕТА. Сформувати в учнів уявлення про різноманітність рослинного світу, вчити розподіляти рослини на три групи: дерева, кущі, трави; розкрити цінності рослин для людини; навчати розпізнавати рослини, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

 

                                                           ПЛАН ТА ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

  • Сьогодні у нас не простий урок, а урок – спостереження.
  • Що значить « спостерігати»?
  • Розпочнемо наш урок з хвилинки спостережень за погодою.

ІІ. Хвилинка спостережень.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Якого кольору небо?
  • Чи були протягом тижня опади?
  • Спрогнозуйте, яким буде сьогоднішній день.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відповіді на питання:

  • Пригадайте і скажіть, що таке природа.
  • На які дві групи вона поділяється?
  • Що належить до живої природи?
  • Який зв’язок між живою і неживою природою?

2. Відгадування загадок.

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Цих подружок звуть… ( берізки)

 

Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі.

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. ( Каштан)

 

  • Як можна назвати слова – відгадки одним словом? Які ще дерева ви знаєте?

 

За хатиною в садочку

У зеленому віночку,

у червоному намисті

дівчинонька чепуриться. (Калина)

 

Мов їжак колючий,

Солодкий та пахучий.

Ягідку зірвеш – руку обдереш.( Аґрус)

 

  • Як назвати слова – відгадки одним словом? Які ви ще знаєте кущі?

 

Не вогонь, а пече. ( Кропива)

Запалали в чистім полі

Квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так

Польовий, червоний…( мак)

 

  • Як назвати ці слова – відгадки одним словом? Які ще трави ви знаєте?
  • Закінчіть речення і ви дізнаєтесь, якою буде тема нашого уроку.

 

Дерева, кущі, трави – це …( рослини)

- То якою буде тема нашого уроку?

- Навіщо нам це треба знати?

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя.

- Де ростуть рослини? Так, навколо нас багато різноманітних рослин: і на городі, і в лісі, і у лузі. Здається, що всі вони такі різні, одна на одну не схожі. Але насправді всі вони подібні одна до одної.

Розгляньте малюнки берези, калини і маку. Чи є між ними щось спільне? Так, у кожної з цих рослин є корінь, стебло, листки, насіння, плоди. Саме за цими ознаками ми розпізнаємо рослину.

2. Спостереження за будовою дерева, куща і квітки. Знаходження схожості та відмінностей( стовбур, листки, плоди, коріння)

3. Гра « Хто більше?»

Кожний ряд – це команда. Команди по черзі називають дерева. Виграє та команда, яка більше назве дерев.

4. Робота з підручником.

а) опрацювання статті, з’ясування, що необхідне для життя рослин; групування рослин за місцем зростання;

б) робота за малюнками: скажіть, що де росте.

Фізкультхвилинка.

5. Хвилинка – цікавинка. Робота «Довідкового бюро».

Чи знаєте ви, що:

  • найбільша квітка у світі – рафлезія квітуча. У неї немає листя, а квіти досягають у діаметрі 1 м. Таких великих квітів немає у жодної рослини світу ( демонстрація малюнка);
  • найвище дерево в світі це мамонтове дерево. Його висота сягає 112м.

Якщо ви хочете більше цікавого дізнатись про світ рослин, скористайтесь енциклопедіями.

 

6. Розгляд малюнків у підручнику( с. 66)

 «Відкритий мікрофон»- що дають рослини людям. Розгляд малюнків у підручнику

 ( с. 66)

 

7. Дидактична гра « З чого це?»

Учні виділяють з навколишнього оточення предмети, виготовлені з дерева. Перемагає той ряд, який назве більше виробів з дерева.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в групах.

Розподілити рослини у три групи: дерева, кущі, трави:

 

Липа, малина, шипшина, волошки, явір, рафлезія, верба, ліщина, огірок, вишня, виноград, фіалка, смородина, ромашка, ожина, дуб, конвалія, кульбаба.

 

1 група – підкреслити назви дерев.

2 група – назви трав.

3 група – назви кущів.

 

2. Гра – вправа « Закінчіть речення»

У саду ростуть …

У лісі ростуть …

На городі ростуть …

VІІ. Підсумок уроку.

  • На які групи поділяють рослини?
  • Назвіть кущі.
  • Що ви дізнались нового?
  • Чим корисні рослини для людей?

 

Треба завжди пам’ятати

І дорослим, і малятам,

Що  нема таких рослин

Поблизу і навкруги,

Влітку, взимку й будь – коли

Непотрібних зовсім нам!

Всі рослини вкрай потрібні для людини!


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: