МЕТА. Сформувати в учнів уявлення про різноманітність рослинного світу, вчити розподіляти рослини на три групи: дерева, кущі, трави; розкрити цінності рослин для людини; навчати розпізнавати рослини, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
ПЛАН ТА ХІД УРОКУ
І. Організація класу. Всі за парти ми сідаємо, До роботи приступаємо. Щоб помилок уникати, Треба пильність розвивати.
ІІ. Хвилинка спостережень.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Відповіді на питання:
2. Відгадування загадок. Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Цих подружок звуть… ( берізки)
Навесні цвітуть, мов свічі, Заглядають сонцю в вічі. А під осінь ті свічки Вдягнуть з голок кожушки. ( Каштан)
За хатиною в садочку У зеленому віночку, у червоному намисті дівчинонька чепуриться. (Калина)
Мов їжак колючий, Солодкий та пахучий. Ягідку зірвеш – руку обдереш.( Аґрус)
Не вогонь, а пече. ( Кропива) Запалали в чистім полі Квіти гарні, всі червоні. То палає влітку так Польовий, червоний…( мак)
Дерева, кущі, трави – це …( рослини) - То якою буде тема нашого уроку? - Навіщо нам це треба знати? ІV. Оголошення теми і мети уроку. V. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь учителя. - Де ростуть рослини? Так, навколо нас багато різноманітних рослин: і на городі, і в лісі, і у лузі. Здається, що всі вони такі різні, одна на одну не схожі. Але насправді всі вони подібні одна до одної. Розгляньте малюнки берези, калини і маку. Чи є між ними щось спільне? Так, у кожної з цих рослин є корінь, стебло, листки, насіння, плоди. Саме за цими ознаками ми розпізнаємо рослину. 2. Спостереження за будовою дерева, куща і квітки. Знаходження схожості та відмінностей( стовбур, листки, плоди, коріння) 3. Гра « Хто більше?» Кожний ряд – це команда. Команди по черзі називають дерева. Виграє та команда, яка більше назве дерев. 4. Робота з підручником. а) опрацювання статті, з’ясування, що необхідне для життя рослин; групування рослин за місцем зростання; б) робота за малюнками: скажіть, що де росте. Фізкультхвилинка. 5. Хвилинка – цікавинка. Робота «Довідкового бюро». Чи знаєте ви, що:
Якщо ви хочете більше цікавого дізнатись про світ рослин, скористайтесь енциклопедіями.
6. Розгляд малюнків у підручнику( с. 66) «Відкритий мікрофон»- що дають рослини людям. Розгляд малюнків у підручнику ( с. 66)
7. Дидактична гра « З чого це?» Учні виділяють з навколишнього оточення предмети, виготовлені з дерева. Перемагає той ряд, який назве більше виробів з дерева. VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Розподілити рослини у три групи: дерева, кущі, трави:
Липа, малина, шипшина, волошки, явір, рафлезія, верба, ліщина, огірок, вишня, виноград, фіалка, смородина, ромашка, ожина, дуб, конвалія, кульбаба.
1 група – підкреслити назви дерев. 2 група – назви трав. 3 група – назви кущів.
2. Гра – вправа « Закінчіть речення» У саду ростуть … У лісі ростуть … На городі ростуть … VІІ. Підсумок уроку.
Треба завжди пам’ятати І дорослим, і малятам, Що нема таких рослин Поблизу і навкруги, Влітку, взимку й будь – коли Непотрібних зовсім нам! Всі рослини вкрай потрібні для людини!
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |