Мета: продовжувати надавати учням відомості про передавання форми предметів на площині; розглядати схеми лінійної перспективи для малювання площинних форм зі значною кількістю кутів, що знаходяться у різному положенні щодо лінії горизонту; ознайомлювати з технікою побудови багатокутної форми; розвивати навички та вміння дітей працювати графічними матеріалами: олівцями, тушшю, фломастером; виховувати в учнів уважність, акуратність, точність передавання своєї думки графічними засобами. Обладнання: навчальні плакати («Схема послідовності перспективного малювання багатокутника» та ін.); матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи; малюнки з методичного фонду. Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, гумка, серветки для витирання рук. Тип: комбінований урок. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь Бесіда Учитель проводить загальне опитування у прийнятній для себе формі з метою виявити ступінь засвоєння учнями відомостей про перспективне зображення фігур обертання. IIІ. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя Побудова багатогранних призм та пірамід значно спрощується, якщо спочатку розібратися з правилами побудови в перспективі багатокутників, що є їх основами. Починати малювати багатокутники слід з побудови перспективи окружності, в яку вписуються ці багатокутники. Це буде еліпс з осями відповідних пропорцій. Спостерігаючи в натурі взаємне розташування вершин кутів, засікаємо на еліпсі кути багатокутника. Малюючи багатокутник, потрібно особливо уважно й точно визначити на око взаємне розташування вершин кутів, правильно визначити нахили сторін, відмітити місце точок сходу рівнобіжних ліній (якщо багатокутник має парну кількість сторін). Для перевірки побудови можна провести допоміжні лінії у вигляді діагоналей, що з’єднують протилежні вершини кутів. Ці діагоналі повинні спрямовуватися в ті самі точки сходу, що й відповідні їм сторони багатокутника. Можна контролювати положення вершин кутів проведенням горизонталей та вертикалей. Малювання багатокутників із непарною кількістю сторін вимагає особливо уважного визначення в натурі пропорцій кожної зі сторін, їх кута нахилу та взаємного розташування вершин кутів, тому що в цих багатокутників немає рівнобіжних сторін, що мали б точки сходу. Малювання будь-якої призми та піраміди краще розпочинати з побудови основ. Побудувавши основу, необхідно знайти її середину та, провівши від неї вертикальну лінію, уже можна визначити вершину багатогранної фігури. Візьмемо шестикутну призму, в якої всі бічні грані вертикальні, розташуємо її на горизонтальній площині. Лінії ребер бічних граней при їх продовженні зійдуться в точці на лінії горизонту. Розглянемо послідовність малювання шестикутної піраміди, що лежить на горизонтальній площині. Насамперед визначаємо нахил осі піраміди. Проводимо під прямим кутом до осі велику вісь еліпса (кола), що описує шестикутник основи піраміди. Мала вісь еліпса перпендикулярна до великої осі й збігається з віссю піраміди. Будуємо еліпс основи та намічаємо вершини кутів шестикутника, потім з’єднуємо їх із вершиною піраміди. IV. Закріплення вивченого матеріалу Робота над формуванням навичок і вмінь Навчальні вправи Учитель пропонує учням намалювати призму та піраміду, скориставшись моделями, що їх виконано з гіпсу. Нагадує, що малюнок виконується з натури, тобто зобразити потрібно саме ту призму (та її положення у просторі), яка є у постановці. Малюнок виконується контурними лініями, без тонування. Індивідуальна робота учнів V. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Під час обговорення учнівських робіт необхідно акцентувати увагу учнів на передаванні пропорцій об’ємної форми та її розташуванні щодо лінії горизонту. VІ. Домашнє завдання Побудуйте призму та піраміду, що розташовані вище від лінії горизонту. Скористайтеся олівцем.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |