Мета: підсумувати вивчене з теми «Міф і література»; перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу в ігровій формі; повторити й узагальнити вивчене з теми; розвивати пам’ять, увагу, кмітливість; прищеплювати інтерес до міфів народів світу. Обладнання: картки із завданнями; зображення міфологічних богів та героїв; книги міфів народів світу; міфологічний словник. Тип уроку: контроль знань, умінь, навичок. Хід уроку І. Оголошення мети уроку ІІ. Гра за темою «Міфологія» (в групах) 1-й конкурс. «Теорія літератури» - Що таке міф? - У чому його відмінність від казки? - Що таке міфологія? - Як називаються міфи про створення світу? (Космогонічні) - Як називаються міфи про виникнення людей? (Антропогонічні) - Яку назву мають міфи про кінець світу? (Есхатологічні) - Чи у всіх народів є міфи? - Чому виникали міфи? 2-й конкурс «Вікторина» 1) Скільки років прожив бог Паньгу? (Не менше 36 тисяч років) 2) Який бог у слов’ян вважається першопредком? (Рід) 3) З чого створила людей богиня Нюйва? (З жовтої глини) 4) Що відчув Брахма, створивши світ? (Страх, самотність) 5) На скільки метрів у день виростав бог Паньгу? (На 3 м) 6) Бог Сонця у єгиптян. (Ра) 7) Як, за єгипетським міфом, з’явилися люди? (Зі сліз бога Ра) 8) Творець світу у єгиптян. (Птах, Атум) 9) Як з’явився у світі бог Сонця Ра? (У квітці лотоса) 10) Чому, за єгипетським міфом, небо і земля були розділені? (Щоб не сварилися) 11) Бог-громовержець у слов’ян. (Перун) 12) Скількох синів породив Брахма? (Шістьох) 3-й конкурс «Розгадайте анаграми»
Сонячне око у вигляді кобри. (Урей) Єгипетська богиня світового порядку (Тефнут) Індійський бог — хранитель Всесвіту. (Вішну) 4-й конкурс «Знайди пару» Підберіть до грецьких назв богів відповідні римські: Афродіта — … (Венера); А ртеміда — … (Діана); Діоніс — … (Бахус); Гермес — … (Меркурій); Гефест — … (Вулкан); Гера — … (Юнона); Зевс — … (Юпітер); Афіна — … (Мінерва). 5-й конкурс «Упізнайте символ» Яким грецьким богам та героям відповідають ці символи? Впиши у клітинки їхні імена. (Аполлон) (Феміда) (Діоніс) (Ерот) (Гермес) (Посейдон) 6-й конкурс «Знайдіть всьому своє місце» Поєднайте лініями імена богів та їхнє призначення у давньогрецькому пантеоні жителів 7-й конкурс «Весела перерва» Уяви, що ти запізнився на урок. Яке виправдання ти б використав, якби у ролі учителя побачив… - Афродіту? - Афіну? - Зевса? - Артеміду? - Посейдона? - Гермеса? Наприклад, на уроці в Артеміди можна було б сказати, що запізнився через чергову акцію місцевого Грінпісу, а Афродіті пояснити, що робила нову модну зачіску або не могла залишити коханого. 8-й конкурс «Метаморфози» Як давні греки пояснювали виникнення…: - Молочного (Чумацького) Шляху та білих водяних лілій; - троянд та анемонів; - лаврового дерева; - квітки нарцис? 9-й конкурс «Фразеологізми міфологічного походження» Поясніть значення фразеологізмів: титанічна боротьба, танталові муки, сізіфова праця, нитка Аріадни, троянський кінь, ахіллесова п’ята, авгієві стайні, яблуко розбрату. ІІІ. Підбиття підсумків гри. Оцінювання
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |