Мета: розвивати увагу, логічне мислення; виховувати зацікавленість до давньогрецької міфології, давньогрецьким міфом про створення світу і людей, ознайомлюючи учнів із пантеоном богів Давньої Греції. Обладнання: зображення давньогрецьких богів; тексти давньогрецьких міфів; схема «Створення світу». Тип уроку: формування і засвоєння нових знань. Обираючи богів, ми обираємо свою долю. Вергілій (давньоримський поет) Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Ігрове завдання «Хто вони такі?» - Брахма — … (творець Всесвіту). - Варуна — … (бог Океану). - Вівасват — … (бог Сонця). - Вішну — … (хранитель Всесвіту). - Асури — … (старший серед богів). - Адіті — … (мати богів). - Яма — … (володар царства мертвих). - Ману — … (смертний, від якого народилися люди після потопу). 2. Виставка ілюстрацій до прочитаних творів (див. домашнє завдання) (Коментарі авторів малюнків.) ІІ. Мотивація навчальної діяльності Розповідь учителя про Давню Грецію ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовка до сприйняття твору - Давньогрецька міфологія стала основою для виникнення античної літератури (літератури давніх греків і римлян), яка справедливо вважається колискою європейської літератури. В уявленні давніх греків боги були одночасно шляхетні і мстиві, добрі тажорстокі, пристрасні та ревниві, при цьому доля їх залежала від жеребу Мойр, так само, як і життя людей залежало від волі богів. Кожен з богів займався своєю справою, «завідував» певним «хазяйством» у світі. Елліни наділяли своїх богів людськими характерами та схильностями. На відміну від людей — «смертних» — вони були безсмертними. Класифікація міфів - Космогонічні; - антропогонічні; - героїчні; - есхатологічні. (Учитель дає пояснення при необхідності.) Які бувають міфи? З-поміж основних циклів давньогрецьких міфів виділяють: - про богів; - про героїв; - про аргонавтів; - троянський; - фіванський. Чому у давніх греків не було казок? У давніх греків майже не було казок. Їх заміняли міфи, які були сповненічудес та пригод, перемог та поразок справжніх героїв. Міфи давали відповідіна найважливіші для давньої людини питання: про виникнення світу, людини, природних явищ. 2. Читання міфу «Виникнення світу» (за кн. Я. Парандовського «Міфологія») 3. Складання схеми «Створення світу» Бесіда Світ богів - Чому Уран вирішив знищити циклопів та гекатонхейрів? (Потворні жорстокі нащадки не подобалися Урану, викликали в нього страх і відразу.) - Які богині утворилися з крові Урана? (Три богині помсти, Ерінії, із зміями на голові замість волосся.) - Чому Кронос ковтав своїх дітей? (Боявся, що справдиться пророцтво Урана, який провістив Кроносу смерть від власного сина.) - Розкажіть про виникнення рогу достатку. (Відповіді учнів.) Світ людей - Перекажіть легенду про чотири віки людства (золотий, срібний, бронзовий,залізний). - Як, за давньогрецькими легендами, з’явились люди на землі? (Відповідіучнів.) - Як і за що покарали людей боги? (Люди стали злі і хтиві, жадібні, тому боги вирішили їх покарати, наславши Великий потоп.) - Кому вдалося врятуватися під час потопу? (Стареньким Девкаліону і Піррі) - Як Девкаліон та Пірра відродили рід людський? (За наказом божества вони вийшли у поле, затулили обличчя покривалами і йшли, кидаючи позаду себе каміння. Каміння оберталося на людей. З каменів, кинутих рукою Девкаліона, поставали чоловіки, а зі шматочків скелі, кинутих Піррою,— жінки.) - Чого навчав людей Девкаліон? (Він навчав людей усього, що знадобиться їм у житті, а також віддавати шану богам і будувати храми.) - Чи було нове покоління людей кращим від попереднього? (Ні, але Зевс більше не насилав на них потопу.) - Доведіть, що прочитаний твір — міф. (Прочитаний твір — міф, тому що в ньому розповідається про виникнення світу і всього живого на землі, у ньому героями виступають боги різних поколінь.) IV. Підбиття підсумків уроку V. Домашнє завдання Підготувати переказ давньогрецького міфу про створення світу за схемою.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |