Мета: ознайомитися із давньогрецьким міфом про Прометея; працювати над виразним читанням; скласти словничок «Герої давньогрецьких міфів»; вдосконалювати навички роботи з текстом, виявляти міжпредметні та міжлітературні зв’язки. Обладнання: зображення скульптури Ф. Г. Гордєєва «Прометей»; ілюстрації до міфу. Тип уроку: формування знань й удосконалення навичок та вмінь. Как бесконечные звездные дали, Мы бы на яркость людей проверяли. Прав лишь горящий, презревший покой, К людям летящий яркой звездой. М. Добронравов Ты добр — в том твой смертельный грех. Дж. Г. Байрон Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Читання учнями власних міфів про виникнення будь-яких природних явищ.) ІІ. Мотивація навчальної діяльності - Що вам відомо про Прометея? (Прометей — це титан, син богині справедливості і правосуддя Феміди й титана Іапета, якого Зевс скинув у Тартар. У суперечці між богами і людьми Прометей посів позицію захисника і покровителя людей, за що був тяжко покараний Зевсом.) Цікаво! У перекладі з грецької Prometheus означає «провидець». ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Читання міфу про Прометея 2. Словникова робота Кронос — титан, батько Зевса. Феміда — богиня Правосуддя і Справедливості. Атлант, Менетій, Прометей, Епіметей — сини титана Сапета. Афіна — богиня Мудрості, Ремесел та Справедливої війни. Гефест — бог Ковальства. Океан — найстарший син Урана і Геї. Іо — аргоська царівна, перетворена ревнивою Герою на телицю. Аргус — стооке чудовисько, що стерегло Іо. Гермес — бог-вісник. Гера — дружина Зевса, богиня шлюбу. Мойри — богині Долі. Фетіда — богиня Моря. Ахіллес — син Фетіди і Пелея, герой Троянської війни. Бесіда - Розкажіть, як жили люди до втручання Прометея. -Чи піклувався про людей Зевс? (Ні, він був байдужий до їхньої долі.) - Хто вирішив прийти на допомогу людям? (Титан Прометей) - Чого навчив Прометей людей? (Прометей навчив людей приборкувати вогонь, будувати світлі житла, плавати на човнах, добувати мідь, срібло і золото, знаходити шлях за зорями і за летом птахів, лікувати цілющимзіллям, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин) - Чому Зевс розгнівався на Прометея? (Прометей обдурив Зевса, обравши дляжертви богам кістки, прикриті лискучим жиром, а людям залишив м’ясо,сховане під тельбухами. Зевс обурився через те, що смертні їстимуть м’ясо, а на шану богам спалюватимуть кістки.) - Якою була помста Зевса? (Він залишив людей без вогню. Вони жили у темних домівках, не могли зігрітися та приготувати їжу.) - Як порушив заборону Зевса Прометей? (Він пробрався до палацу Зевса та викрав вогонь для людей.) 3. Робота з текстом - Знайдіть цитату, в якій ідеться про покарання Прометея. (Від слів «У шаленій нестямі…» до слів «…шматував могутнє Прометеєве тіло».) - Наведіть цитати, що зображують сміливість і незламність Прометея. Бесіда - Хто з героїв міфу співчуває Прометею? (Гефест, океаніди, Океан, Феміда) - Чому Зевс вирішив визволити Прометея? (Хотів дізнатися таємницю своєїсмерті, яка була відома лише тираноборцю.) - У чому полягала ця таємниця? (Син Феміди, з якою збирався одружитисяЗевс, повинен був бути сильнішим від свого батька. Якби весілля відбулося,Зевс загинув би від руки свого сина, так само, як і його батько Кронос.) - Хто зміг пом’якшити серце невблаганного Прометея і переконати його відкрити таємницю? (Це змогла зробити лише мати героя — Феміда, яка, гірко плачучи, просила його врятувати самого себе.) - Хто прийшов визволити титана? (Легендарний герой Геракл, за наказомЗевса, відшукав тираноборця, вбив орла та розірвав Прометеєві пута.) 4. Виявлення міжпредметних зв’язків Відбиття міфологічного сюжету у скульптурі Ф. Гордєєва «Прометей» Розгляньте скульптуру. - Як скульптор передав хижість орла? - Як передано відчуття болю, страждань героя? - Які почуття викликає у вас ця скульптура? IV. Підбиття підсумків уроку Робота над епіграфом - У чому полягає подвиг Прометея? - З точки зору якого героя міфу доброта титана є його смертельним гріхом(див. епіграф до уроку зі словами Дж. Г. Байрона)? - Поясніть слова М. Добронравова. Чи можуть вони стосуватися особистостіПрометея? V. Домашнє завдання Скласти простий план міфу про Прометея. Намалювати ілюстрації до міфу.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |