Мета: ознайомити з міфом про сьомий подвиг Геракла, поповнювати«Словничок давньогрецьких імен і назв»; вдосконалювати навички аналізу тексту; засвоїти значення фразеологізмів міфологічного походження; здійснювати міжпредметні зв’язки. Обладнання: міфологічний словник, книга М. Куна «Міфи і легенди Давньої Греції», тексти мініатюри Ф. Крівіна «Авгієві стайні». Тип уроку: засвоєння, коригування, систематизація нових знань. У багатьох справах можна обійтися одним розумом , без хоробрості, але ні в чому не можна обмежитися однією хоробрістю, без розуму . Індійська народна мудрість Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання Переказ першого подвигу Геракла від 1-ї особи ІІ. Мотивація навчальної діяльності — На дошці записаний епіграф уроку, у якому закрите слово, яке можна відгадати, розшифрувавши анаграму: МОРУ З (РОЗУМ) - Чи погоджуєтесь ви з цією думкою? ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовка до сприйняття твору — Чи знаєте ви, що означає вислів «авгієві стайні»? (Бруд, безладдя, занедбані справи) Сьогодні ми дізнаємося про походження цього фразеологізму. 2. Словникова робота Копрій — оповісник царя Авгія. Еліда — країна, де правив цар Авгій. Еос — богиня ранкової зорі. Авгій — елідський володар, син Геліоса й Гірміни; мав багато худоби, стайніякої не вичищалися 30 років. З іменем Авгій первісно пов’язувалося поняття про сонячне божество; бруд у стайнях — це туман і хмари, що їх розганяє сонячний день. 3. Читання міфу «Авгієві стайні» Перевірка розуміння прочитаного Тест (За кожну правильну відповідь — 2 бали) 1) Чергове завдання Еврісфея Гераклові було: а) небезпечним; б) принизливим; в) легким. 2) Почувши про завдання вичистити Авгієві стайні, Геракл…: а) зітхнув із полегшенням; б) замислився; в) спаленів від образи. 3) Прибувши до Еліди, герой побачив: а) розкішний палац Авгія; б) стайні, що нагадували суцільне болото із запаморочливим смородом; в) безліч худоби на зелених полонинах. 4) Геракл зажадав за вичищення стаєнь: а) десятину худоби Авгія; б) безсмертя; в) подяку Еврісфея. 5) Я к герой вичистив стайні Авгія? а) Носив на плечах смердючі коші з гноєм; б) знайшов собі помічників; в) прокопав рівчак до русла річки, і річка вимила стайні. 6) Я кою була реакція на вчинок Геракла царя Авгія? а) Зрадів і щиро дякував герою; б) не міг повірити в те, що сталося; в) вигнав Геракла разом із сином Філеєм. Бесіда - Чому Геракл не пішов одразу до палацу Авгія, а залишився біля стаєнь? (Він хотів подивитися, що йому потрібно буде зробити, зосередитися, поміркувати над тим, як вирішити цю проблему.) - Чим цей подвиг героя відрізнявся від попередніх? (Раніше Гераклові більшебули потрібні відвага і сила, а тепер знадобився і розум, адже лише розумналюдина могла знайти вихід із такої складної ситуації.) - Чи можна назвати цей вчинок героя подвигом? (Так, тому що за один деньвичистити те, що забруднювалося 30 років, та ще й зробити це самотужки — це не звичайний вчинок, а подвиг.) - Чи була користь від цього вчинка Геракла кому-небудь іще, окрім Авгія?(Так, полегшено зітхнули люди з навколишніх сіл, до яких линув сморід з царських стаєнь й отруював повітря.) - Про які риси характеру героя свідчить цей подвиг? (Розум, мудрість, любовдо людей) 4. Літературні паралелі А тепер перенесемося разом з героями мініатюри Ф. Крівіна у майбутнє. Авгиевы конюшни. К длинному списку исторических событий и лиц подошел маленький человек. — Я Авгий. Поищите на «А». — А кто вы такой? — спросил секретарь Истории. — Известно кто — царь! Сын самого бога Солнца. — Царей много, да не все попадают в Историю. Вы конкретно скажите,каковы ваши дела. В разговор вмешался помощник секретаря: — Поищите на «Г». Это тот Авгий, у которого Геракл чистил конюшни.Секретарь покачал головой: — Опять этот Геракл! Столько мелюзги потащить за собой в Историю! 1964 Бесіда - Чому секретар не знайшов імені царя Авгія в історії людства? (Тому що він не зробив значного внеску в історію.) - Чи правий герой мініатюри, коли говорить: «Опять этот Геракл! Столько мелюзги потащить за собой в Историю!»? (Так, Геракл отримав почесне місце в історії людства завдяки своїм заслугам, подвигам, натомість Авгій потрапив до неї лише тому, що належав до них опосередковано. За життя Геракл підкорявся царям і богам, але увійшов до історії, натомість ті, хто мали величезну владу, були б забуті людством, якби не відважний герой та його подвиги.) IV. Підбиття підсумків уроку «Продовжте речення» Сьогодні на уроці я: - здивувався… - дізнався… - познайомився… - зробив висновки… V. Домашнє завдання Намалювати ілюстрації до міфів про Геракла.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |