Контрольна робота з розділу «Лексикологія» (Тестові завдання)
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з розділу «Лексикологія», з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією.
Форма проведення тематичного оцінювання: виконання завдань тестового характеру.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення шестикласників з темою, метою й завданнями уроку
ІІІ. Підготовча робота
Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру. Поділ учнів класу за варіантами.
IV. Виконання завдань тестового характеру
1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:
А курінь, сільський, потоки;
Б грань, коронки, когут, злуда;
В куций, батько, беркут;
Г глаголити, зелений, бриль, увага.
2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:
А вагало, світоч, суцвіття;
Б говорило, піїт, зірки;
В ватра, виживне, передзвони;
Г пташки, калинонька, горіли, жита.
3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:
А жандармерія, гайдамака, крамарне, хлоп;
Б аероплан, тяжкий, амфора, планета;
В прапор, кваша, швець, півень;
Г хвіртка, лишенько, добридень, щодня.
4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:
А менеджмент, багряно-водний;
Б дизайнер, левино-жовтий;
В жовтень, громадянський, методика;
Г інтербачення, ложкохвати.
5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:
А фонема, лексема, постфікс, інтерфікс;
Б грего, дуб, мартинка, юнак;
В холодник, легінь, навчання;
Г ом, явище, закон, сонечко.
6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:
А вітряно, борг, доробок, здавна;
Б мішечок, колода, насадження;
В мотовило, перелік, печеніг,
Г вояжер, дегазація, едиція, ідальго.
7. У реченні Не спиться вам, парламентські витії, Масні злодії, в орденах кати... (М. Рильський) виділені слова — це:
А просторічні;
Б стилістично-забарвлені;
В діалектичні;
Г синоніми.
8. Позначити, у якому рядку всі сполучення слів записано неправильно:
А заходи для покращення, через фінансову неспроможність;
Б перейшло у спадщину; інженер за фахом;
В по єдиному зразку; по фінансовій неспроможності;
Г за взаємною згодою, за свідченням очевидців.
9. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:
А олень, двір, жити, бабця;
Б дієздатний, вищезгаданий, сумісництво, гриф;
В кошик, копиця, мисник, роса;
Г сніжок, вівця, халамидник, річище.
10. Позначити рядок, який містить тлумачення слова юридичний:
А міра державного примусу;
Б надання яким-небудь фактам правового характеру;
В сукупність правових наук;
Г правовий, той, що стосується правознавства.
11. Позначити рядок, який містить характеристику слова буланий:
А про річ, зроблену з міцної сталі;
Б про тварину сірого кольору;
В про коня світло-рудої масті.
12. Позначити рядок зі словом, якому відповідає подане визначення: один із видів договору майнового найму, за яким одна сторона за плату передає майно в користування іншій стороні.
А Позика;
Б оренда;
В письмовий наказ;
Г акт.
Варіанти правильних відповідей до тестових завдань
V. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт
VI. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань
VII. Домашнє завдання
Скласти розповідь про своє хобі, використовуючи різні групи слів за вживанням.