Контрольна робота з розділу «Лексикологія» (Тестові завдання)

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з розділу «Лексикологія», з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією. 
Форма проведення тематичного оцінювання: виконання завдань тестового характеру. 
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів. 
ХІД УРОКУ 
І. Організаційний момент 
ІІ. Ознайомлення шестикласників з темою, метою й завданнями уроку 
ІІІ. Підготовча робота 
Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру. Поділ учнів класу за варіантами. 
IV. Виконання завдань тестового характеру 
1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми: 
А курінь, сільський, потоки; 
Б грань, коронки, когут, злуда; 
В куций, батько, беркут; 
Г глаголити, зелений, бриль, увага. 
2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми: 
А вагало, світоч, суцвіття; 
Б говорило, піїт, зірки; 
В ватра, виживне, передзвони; 
Г пташки, калинонька, горіли, жита. 
3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми: 
А жандармерія, гайдамака, крамарне, хлоп; 
Б аероплан, тяжкий, амфора, планета; 
В прапор, кваша, швець, півень; 
Г хвіртка, лишенько, добридень, щодня. 
4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми: 
А менеджмент, багряно-водний; 
Б дизайнер, левино-жовтий; 
В жовтень, громадянський, методика; 
Г інтербачення, ложкохвати. 
5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми: 
А фонема, лексема, постфікс, інтерфікс; 
Б грего, дуб, мартинка, юнак; 
В холодник, легінь, навчання; 
Г ом, явище, закон, сонечко. 
6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження: 
А вітряно, борг, доробок, здавна; 
Б мішечок, колода, насадження; 
В мотовило, перелік, печеніг, 
Г вояжер, дегазація, едиція, ідальго. 
7. У реченні Не спиться вам, парламентські витії, Масні злодії, в орденах кати... (М. Рильський) виділені слова — це: 
А просторічні; 
Б стилістично-забарвлені; 
В діалектичні; 
Г синоніми. 
8. Позначити, у якому рядку всі сполучення слів записано неправильно: 
А заходи для покращення, через фінансову неспроможність; 
Б перейшло у спадщину; інженер за фахом; 
В по єдиному зразку; по фінансовій неспроможності; 
Г за взаємною згодою, за свідченням очевидців. 
9. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики: 
А олень, двір, жити, бабця; 
Б дієздатний, вищезгаданий, сумісництво, гриф; 
В кошик, копиця, мисник, роса; 
Г сніжок, вівця, халамидник, річище. 
10. Позначити рядок, який містить тлумачення слова юридичний: 
А міра державного примусу; 
Б надання яким-небудь фактам правового характеру; 
В сукупність правових наук; 
Г правовий, той, що стосується правознавства. 
11. Позначити рядок, який містить характеристику слова буланий: 
А про річ, зроблену з міцної сталі; 
Б про тварину сірого кольору; 
В про коня світло-рудої масті. 
12. Позначити рядок зі словом, якому відповідає подане визначення: один із видів договору майнового найму, за яким одна сторона за плату передає майно в користування іншій стороні. 
А Позика; 
Б оренда; 
В письмовий наказ; 
Г акт. 
Варіанти правильних відповідей до тестових завдань 

V. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт 
VI. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань 
VII. Домашнє завдання 
Скласти розповідь про своє хобі, використовуючи різні групи слів за вживанням.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: