Контрольний усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень

Мета: перевірити рівень сформованості мовленнєво-комунікативних умінь будувати твори-описи приміщень на основі особистих вражень; удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення шестикласників з темою, метою, завданнями уроку

ІІІ. Робота з текстом-описом приміщення

  • Прочитати виразно пісню Д. Луценка «Хата моя, біла хата». Визначити стиль і тип мовлення віршованого твору.

ХАТА МОЯ, БІЛА ХАТА

Хата моя, біла хата,

Рідна моя сторона.

Пахне любисток і м’ята,

Мальви цвітуть край вікна.

Хата моя, біла хата,

Казко тепла й доброти.

Стежка від тебе хрещата

В’ється в далекі світи.

В хаті спокійно й затишно,

Вечір десь бродить в гаю.

Мати задумливо й ніжно

Гладить голівку мою.

Мамо, чого зажурились?

Дайте тепло ваших рук.

В хаті на згадку лишились

Болі й тривоги розлук.

В’ється дорога далека

В хату крізь синю парчу

Мамо, до вас, як лелека,

В горі і щасті лечу.

Хата моя, біла хата

В білому світі одна.

Пахне любисток і м’ята,

Мальви цвітуть край вікна.

Подумати і дати відповіді на запитання:

1. Якими почуттями пройнятий вірш?

2. Які слова використав автор, щоб передати особисте враження від рідної оселі?

3. Які враження виникли у вас від прочитаного?

IV. Підготовка до складання контрольного твору-опису приміщення на основі особистих вражень

Ознайомлення з особливостями побудови твору-опису приміщення

Твір-опис — це текст, який дає словесне зображення основних ознак предмета, явища, особи в усній чи письмовій формі.

Орієнтовний план опису приміщення:

1. Призначення приміщення.

2. Його розмір, форма, освітлення.   

3. Кольори оздоблення інтер’єру.

4. Розташування меблів та речей, наявних у приміщенні.

5. Особисті враження від приміщення.

Робота над добором лексики до твору-опису

  • Дібрати означення до слів шафа, диван, крісла, стіни, стеля, картина, двері.

V. Складання усного контрольного твору-опису приміщення на основі особистих вражень

Скласти усний контрольний твір-опис приміщення (шкільної бібліотеки, кабінету інформатики або іншої класної кімнати), дотримуючи плану, складеного самостійно.

VI. Домашнє завдання

1. Знайти і виписати з художньої літератури опис приміщення. Проаналізувати його будову. Скласти план.

2. Скласти усний твір-опис традиційної української хати.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: