Контрольне аудіювання тексту публіцистичного стилю

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Прислівник як частина мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання прислівників у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, встановлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо; здійснити перевірку здатності семикласників сприймати на слух незнайомий текст публіцистичного стилю, розуміти його, запам’ятовувати фактичний зміст, виражально-зображувальні засоби тощо.

Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань закритої й відкритої форми.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань і перевірки рівня розуміння почутого тексту публіцистичного стилю.

ІV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми за варіантами

Варіант 1

1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку предмета.

А Діяти наперекір.

Б Поділити надвоє.

В Читання вголос.

Г Повертати наліво.

2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксально-суфіксальним способом.

А Увечері, догори, вночі, поволі.

Б Удень, скраю, побіч, наяву.

В Набік, зараз, заочі, укупі.

Г Напочатку, напам’ять, знизу, впоперек.

3. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.

А Ніжно, ясно.

Б Довго, вузько.

В Чітко, весело.

Г Швидко, мудро.

4. Записати прислівники стрілою, мимоволі, тишком-нишком, давно-давно в такій послідовності:

Ø  утворений злиттям основ;

Ø  складанням двох однакових слів;

Ø  складанням двох близьких за значенням слів;

Ø  переходом іменника в прислівник.

5. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням.

А Занадто.

Б Угорі.

В Швидко.

Г Згарячу.

Д Напоказ.

Е Віддавна.

1 Часу.

2 Способу дії.

3 Мети.

4 Причини.

5 Міри й ступеня дії.

6 Місця.

6. Установити відповідність між прислівниками та ступенями порівняння.

А Найбільш весело.

Б Веселіше.

В Більш весело.

Г Найвеселіше.

1 Вищий ступінь порівняння (проста форма).

2 Вищий ступінь порівняння (складена форма).

3 Найвищий ступінь порівняння (проста форма).

4 Найвищий ступінь порівняння (складена форма).

7. Відновити словотворчий ланцюг слова по-братськи.

По-братськи ← _______________ ← брат.

8. До дієслова виростати дібрати й записати прислівники, різні за значенням. Указати на розряд прислівників за значенням.

. . .

Виростати . . .

. . .

 

9. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити їх синтаксичну функцію.

З одинокої на ціле татарське село кав’ярні … видно було і море, і сірі піски берега. В одчинені вікна і двері на веранду … перлась ясна блакить моря.

З моря … дув вітер. Солона прохолода … принаджувала гостей, і вони тислися до вікон або сідали на веранді. Навіть хазяїн кав’ярні … стежив за потребами гостей (За М. Коцюбинським).

Варіант 2

1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку стану.

А Сидіти праворуч.

Б Радіти по-батьківськи.

В Вдало дібраний.

Г Бігти швидко.

2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксальним способом.

А Спідлоба, передусім, удвоє, ушир.

Б Помалу, щовечора, деінде, навстіж.

В Удосвіта, заново, зліва, услід.

Г Щодалі, абияк, казна-де, чимало.

3. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.

А Низько, дорого.

Б Темно, легко.

В Дешево, хитро.

Г Світло, гостро.

4. Записати прислівники любо-дорого, ледве-ледве, ліворуч, весною в такій послідовності:

Ø  утворений злиттям основ;

Ø  складанням двох однакових слів;

Ø  складанням двох близьких за значенням слів;

Ø  переходом іменника в прислівник.

5. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням.

А Наперекір.

Б Знічев’я.

В Весело.

Г Щороку.

Д Праворуч.

Е Надто.

1 Часу.

2 Способу дії.

3 Мети.

4 Причини.

5 Міри й ступеня дії.

6 Місця.

7. Відновити словотворчий ланцюг слова по-козацькому.

По-козацькому ← _______________ ← козак.

8. До дієслова говорити дібрати й записати прислівники, різні за значенням. Указати на розряд прислівників за значенням.

                               ….

Говорити …

                              ….

9. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити їх синтаксичну функцію.

Над берегом… висів солоний туман од дрібних бризків. Каламутне море скаженіло. Уже не хвилі, а буруни… вставали на морі, високі, сердиті, з білими гребенями, од яких… одривалися довгі китиці піни і злітали… Буруни йшли…, підбирали під себе зворотні хвилі, перескакували через них і… заливали берег. …було мокро, поналивано, в берегових ямках лишалася вода (За М. Коцюбинським).

Оцінювання тестових завдань


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: