Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Прислівник як частина мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання прислівників у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, встановлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо; здійснити перевірку здатності семикласників сприймати на слух незнайомий текст публіцистичного стилю, розуміти його, запам’ятовувати фактичний зміст, виражально-зображувальні засоби тощо. Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань закритої й відкритої форми. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань і перевірки рівня розуміння почутого тексту публіцистичного стилю. ІV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми за варіантами Варіант 1 1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку предмета. А Діяти наперекір. Б Поділити надвоє. В Читання вголос. Г Повертати наліво. 2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксально-суфіксальним способом. А Увечері, догори, вночі, поволі. Б Удень, скраю, побіч, наяву. В Набік, зараз, заочі, укупі. Г Напочатку, напам’ять, знизу, впоперек. 3. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування. А Ніжно, ясно. Б Довго, вузько. В Чітко, весело. Г Швидко, мудро. 4. Записати прислівники стрілою, мимоволі, тишком-нишком, давно-давно в такій послідовності: Ø утворений злиттям основ; Ø складанням двох однакових слів; Ø складанням двох близьких за значенням слів; Ø переходом іменника в прислівник. 5. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням.
6. Установити відповідність між прислівниками та ступенями порівняння.
7. Відновити словотворчий ланцюг слова по-братськи. По-братськи ← _______________ ← брат. 8. До дієслова виростати дібрати й записати прислівники, різні за значенням. Указати на розряд прислівників за значенням. . . . Виростати . . . . . .
9. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити їх синтаксичну функцію. З одинокої на ціле татарське село кав’ярні … видно було і море, і сірі піски берега. В одчинені вікна і двері на веранду … перлась ясна блакить моря. З моря … дув вітер. Солона прохолода … принаджувала гостей, і вони тислися до вікон або сідали на веранді. Навіть хазяїн кав’ярні … стежив за потребами гостей (За М. Коцюбинським). Варіант 2 1. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку стану. А Сидіти праворуч. Б Радіти по-батьківськи. В Вдало дібраний. Г Бігти швидко. 2. Визначити рядок, у якому всі прислівники утворені префіксальним способом. А Спідлоба, передусім, удвоє, ушир. Б Помалу, щовечора, деінде, навстіж. В Удосвіта, заново, зліва, услід. Г Щодалі, абияк, казна-де, чимало. 3. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування. А Низько, дорого. Б Темно, легко. В Дешево, хитро. Г Світло, гостро. 4. Записати прислівники любо-дорого, ледве-ледве, ліворуч, весною в такій послідовності: Ø утворений злиттям основ; Ø складанням двох однакових слів; Ø складанням двох близьких за значенням слів; Ø переходом іменника в прислівник. 5. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням.
7. Відновити словотворчий ланцюг слова по-козацькому. По-козацькому ← _______________ ← козак. 8. До дієслова говорити дібрати й записати прислівники, різні за значенням. Указати на розряд прислівників за значенням. …. Говорити … …. 9. Записати текст, поширюючи його потрібними за змістом прислівниками. Визначити їх синтаксичну функцію. Над берегом… висів солоний туман од дрібних бризків. Каламутне море скаженіло. Уже не хвилі, а буруни… вставали на морі, високі, сердиті, з білими гребенями, од яких… одривалися довгі китиці піни і злітали… Буруни йшли…, підбирали під себе зворотні хвилі, перескакували через них і… заливали берег. …було мокро, поналивано, в берегових ямках лишалася вода (За М. Коцюбинським). Оцінювання тестових завдань
| |||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |