Мета: оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності семикласників: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень); удосконалити вміння семикласників читати мовчки тексти публіцистичного стилю з метою ознайомлення з основним змістом висловлювань. Форма проведення тематичної атестації: написання контрольного текстового диктанту. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів Ознайомлення школярів із критеріями оцінювання контрольного диктанту і проведення інструктажу щодо його написання. ІV. Написання контрольного диктанту Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем Ознайомлення зі змістом тексту. Школярі звертають увагу на вивчені орфограми і пунктограми, з’ясовують лексичне значення незрозумілих слів тощо. Читання тексту диктанту вчителем удруге й написання його школярами окремими частинами У ЛІСІ Я мовчки хитнув головою. Жито скінчилося, починався ліс. Старі товсті дуби, широко розставивши волохаті руки-віти, ніби приймали нас у свої зрадливі обійми. Стрункі берези соромливо стояли між дубами і ховалися за ними. Здивовано перестрибували з гілки на гілку якісь пташки. Ми затихли. Ліс ніби помирився з нами й не дивився так вороже і суворо. Дуби із співчуттям поглядали на нас згори; оголені берези несміло визирали з-за них і посміхалися білим гіллям. Ліс помирився з нами й провадив далі своє життя. На блідих квіточках кущів діловито гуділи бджоли; тукав дятел десь угорі. Дві пташки, пурхаючи з гілки на гілку, подивлялися на нас і несподівано зливалися в обіймах. Літали метелики або в щасливому безсиллі сиділи на листку й поводили вусиками. Люблю я цей процес у лісі, у полі! (За В. Винниченком, 126 сл.). Читання тексту диктанту вчителем утретє й перевірка учнями написаного V. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт VІ. Відповіді на запитання, що виникли у семикласників під час написання контрольного диктанту VІІ. Ознайомлювальне читання текстів публіцистичного стилю та робота з ними Ø Ознайомитися зі змістом текстів. Визначити їх тематику. Дослідити, що виражають заголовки: тему чи основну думку. БУДУТЬ НОВІ ЛІСИ Для лісівників усіх регіонів України завершується один з найважливіших і чи не найбільш відповідальних період весняної посадки лісу. Утворення нових лісів — одне з головних завдань діяльності підприємств лісового господарства України. Кожен другий гектар лісових насаджень країни — рукотворний. Штучне лісовідновлення, тобто посадка саджанців та сіянців лісових порід руками працівників лісової галузі, у найкоротший термін забезпечує безперервне та ефективне поповнення запасів деревини, що вирубується щороку, шляхом вирощування лісових насаджень з цінних порід, зокрема дуба, бука, ясеня, сосни, ялини, при одночасному збереженні і підвищенні всіх корисних властивостей лісу. Зелений оксамит нашої держави — головний чинник екологічної рівноваги, чистоти довкілля. Саме навесні закладається основа майбутніх лісів. Підприємства лісового господарства разом з Товариством лісівників України, шкільними лісництвами, іншими громадськими організаціями активно беруть участь у всеукраїнській весняній акції «Благоустрій України». З початку проведення акції працівниками лісової галузі біля населених пунктів на територіях підприємств, у скверах та парках висаджено дерева та кущі, створено газони, вивезено з громадських територій сміття, відремонтовано дороги і тротуари. Важливим завданням лісогосподарських підприємств у ці дні є забезпечення організацій та населення садивним матеріалом для озеленення. Підприємствами лісової галузі здійснено низку заходів до Дня довкілля під гаслом «Україні — чисте довкілля», які включали посадку лісових культур у лісовому фонді, створення захисних лісових насаджень на землях інших лісокористувачів, полезахисних лісових смуг, зелених зон навколо населених пунктів, лісових смуг уздовж берегів рік, озер, водойм, доповнення лісових культур, озеленення та благоустрій садиб, кордонів, лісництв, підприємств і прилеглих до них територій, відпуск садивного матеріалу для озеленення, ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, розчищення та упорядкування джерел та криниць (З газ. «Урядовий кур’єр»). ПРОФЕСІЙНИЙ СУВЕНІР — «ПОДАТКОВА ПИСАНКА» Сьомий рік поспіль за ініціативи Державної податкової адміністрації України проводиться Всеукраїнський конкурс «Податки очима дітей». Цьогорічний унікальний тим, що об’єднав в єдиному форматі три напрями дитячої творчості: художній, літературний твір та декоративно-прикладне мистецтво. Для школярів Херсонщини це стало помітною подією. Відбіркові тури пройшли в кожному районі та місті, визначивши кращі роботи для участі в обласному етапі. Їх виявилося 120 — різножанрових робіт обдарованих дітей нашого краю віком від 6 до 15 років. На переконання юних художників і літераторів, конкурс допомагає їм творчо реалізувати свої таланти, розкрити важливість податків у житті кожної людини і держави в цілому, висловити подяку сумлінним платникам і водночас присоромити тих, хто ухиляється чи хитрує з податками. Надіслані роботи свідчать: школярі вміють сказати про все це і у віршованій формі, і казковим сюжетом, і публіцистичним словом. Непростим було завдання відобразити роль податків для тих дітей, які опановують жанри декоративно-прикладного мистецтва. Їхній фантазії не було меж: думки про податки передавалися за допомогою … глини, тканини, насіння, круп, рослин, яєчної шкаралупи та різнокольорових ниток! Кожна робота мала свою родзинку, а журі оцінювало їх дуже вимогливо. Одностайно найкращою була визнана «Податкова писанка» — як своєрідний професійний сувенір податківців України. Переможцями та номінантами обласного конкурсу стали 18 юних художників і літераторів. Усі вони нагороджені грамотами, цінними подарунками та книжками з історії оподаткування. А творчі доробки тих, хто став «абсолютним чемпіоном» нинішніх мистецьких перегонів, надіслані в Київ — на розгляд журі Всеукраїнського конкурсу (А. Яїцький, з газ. «Новий день»). Ø Довести, що висловлювання належать до публіцистичного стилю. VІІІ. Підсумок уроку IХ. Домашнє завдання 1. Скласти словниковий диктант на правопис прислівників. 2. Написати твір на тему «Знайомтесь, справжня людина», використовуючи прислівники і прислівникові сполучення.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |