Цілі уроку: розширити знання про класифікацію неорганічних речовин на прикладі оксидів та їх класифікації за складом; ознайомити із сучасною науковою українською номенклатурою оксидів; формувати навички використання номенклатури на прикладі назв оксидів; розвивати навички учнів у складанні формул бінарних сполук на прикладі складання формул оксидів. Тип уроку: поглиблення знань. Форми роботи: робота з опорною схемою, розповідь учителя, демонстраційний експеримент. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, зразки оксидів, навчальна таблиця 2.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання 1. Самостійна робота за варіантами. Завдання: за навчальною таблицею розподілити по класах речовини, що розташовані в колонці вашого варіанта. 2. По одному учню з різних варіантів пишуть на дошці оксиди. 3. Які сполуки називаються оксидами? (Визначення) 4. Що спільного в складі всіх оксидів, написаних на дошці? (Наявність у складі атомів Оксигену) 5. Чим відрізняються ці оксиди? (Кількістю атомів Оксигену, другим хімічним елементом, що може бути металом і неметалом) 6. Розподіліть написані на дошці оксиди на оксиди металів і оксиди неметалів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу Демонстраційний дослід 1. Зразки оксидів Учні розглядають оксиди в запаяних ампулах, на яких написані формули оксидів та їх назви, розділяють їх на три класи.
Оксиди металів — основні оксиди. Оксиди неметалів — кислотні оксиди. Амфотерні оксиди — це оксиди, що проявляють властивості й кислотних, і основних оксидів. Назви оксидів за сучасною українською номенклатурою складаються за схемою: Назва елемента (валентність, якщо вона змінна) + Оксид. Наприклад: CaО — кальцій оксид, SiO2 — силіцій оксид. Далі по ланцюжку учні називають оксиди, написані на дошці: барій оксид; фосфор (V) оксид; ферум (II) оксид; сульфур (IV) оксид; калій оксид; сульфур(VI) оксид.
IV. Закріплення знань Заповнюємо таблицю самостійно в зошиті й коментуємо запис на дошці.
V. Домашнє завдання Опрацювати відповідний параграф підручника, відповісти на запитання, виконати вправи. Творче завдання. Скласти формули оксидів елементів ІII періоду з вищою валентністю, дати назви, зазначити клас.
Навчальна таблиця 2 до уроку 12
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |