Цілі уроку: закріпити знання про хімічні властивості оксидів і кислот; розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі хімічних властивостей оксидів і кислот; розвивати вміння й навички проводити розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції; підготувати учнів до проміжного оцінювання з теми «Властивості оксидів, кислот». Тип уроку: узагальнення й систематизації знань. Форми роботи: групова робота. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки-завдання.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання Учні представляють підготовлені ними схеми використання кислот.
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань Групова робота Для роботи на уроці учні об’єднуються в шість груп. Після закінчення роботи над кожним завданням група представляє результат своєї роботи, учні виправляють помилки, учитель підбиває підсумки. Завдання 1 Дано такі речовини:
1. Виберіть зі списку формули оксидів. Назвіть речовини. 2. Напишіть рівняння одержання цих оксидів із простих речовин. 3. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси. 4. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зменшення масової частки Оксигену в них. 5. Напишіть рівняння можливих реакцій цих оксидів з речовинами:
Укажіть тип реакцій, назвіть продукти. 6. Де в навколишньому світі зустрічаються оксиди? Завдання 2 Дано такі речовини:
1. Виберіть зі списку формули оксигеновмісних кислот. 2. Напишіть рівняння їх одержання з відповідних оксидів. 3. З якими із запропонованих речовин реагують ці кислоти:
Напишіть рівняння можливих реакцій. 4. Чи зустрічається ця кислота в природі? Завдання 3 На дошці зображено схему:
1) Запишіть рівняння реакції. 2) Обчисліть об’єм водню, що виділився (н. у.). 3) Обчисліть масу солі, що утворилася. 4) Обчисліть кількість речовини кислоти, що вступила в реакцію. Після виконання розрахунків групи обмінюються розв’язаннями й перевіряють розрахунки сусідів, а потім віддають на перевірку вчителеві.
IV. Підбиття підсумків уроку Учитель підбиває підсумки роботи груп за трьома завданнями, повідомляє оцінки, акцентує увагу на типових помилках, які були припущені в процесі виконання завдань.
V. Домашнє завдання Повторити параграф, виконати завдання, підготуватися до тематичного оцінювання. Напишіть рівняння можливих реакцій.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |