Цікавий світ навколо тебе

Мета: сприяти розвитку й удосконаленню усного мовлення; формувати в учнів творче мислення, яке спирається на уяву; вчити самостійно знаходитиматеріал до уроку позакласного читання; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до навколишнього світу.

Обладнання: виставка книг на тему «Цікавий світ навколо тебе».

Тип уроку: урок позакласного читання.

Хід уроку

І. Організація класу

Девіз уроку:

До уроку ми добре підготувались

І багато цікавого про світ навколо нас дізнались.

II. Вступна бесіда

— Наш урок позакласного читання розпочнемо рядками із вірша

Якова Щоголіва «Порада». Прочитаємо його виразно і подумаємо, до чого закликає нас поет.

Вчіться, діти!

Мудра книжка

Скаже вам чогось багато

З того, що колись другими

І посіяно, й пожато.

— До чого закликає вас поет? (Вчитися)

— Що допоможе нам у навчанні? (Книга)

— Яке ж місце посідає книга у житті людини? (Вона супроводжує людину протягом всього життя.)

— Розгляньте книги різних авторів на виставці «Цікавий світ навколо тебе».

• М. Кривинюк «Маленький скрипаль»;

• Л. Воронова «Радощі»;

• І. Тургенєв «Горобець»;

• О. Бердник «Серце Матіоли»;

• В. Чухліб «Бабине літо»;

• В. Сухомлинський «Де беруться срібні павутинки»;

• О. Ємченко «Драма на болоті»;

• В. Нестайко «Незвичайні пригоди у лісовій школі»;

• П. Ловецький «Голки не завжди рятують».

III. Повідомлення теми і мети уроку

— До цього уроку позакласного читання перша група готувала твір І. Тургенєва «Горобець», друга група — твір М. Кривинюк «Маленькийскрипаль», третя група — оповідання В. Нестайка «Незвичайні пригоди у лісовій школі».

1) Ведучий першої групи стисло передає зміст оповідання І. Тургенєва«Горобець» за питаннями.

— Хто опинився на доріжці?

— Хто врятував горобчика?

— Як горобець впав?

— Яким є горобчик у творі?

2) Ведучий другої групи стисло передає зміст оповідання М. Кривинюк«Маленький скрипаль».

— Хто живе у полі?

— Де його хатинка?

— Який в нього жупан, очі?

— Чим грає Стрибунець?

— Що їдять коники?

— Коли починають грати коники-діточки?

3) Ведучий третьої групи стисло передає зміст оповідання В. Нестайка«Незвичайні пригоди у лісовій школі».

— Яким був Колько Колючка?

— Яким був Кося Вухань?

— Хто з ким зустрівся?

— Куди батьки хотіли записати своїх дітей?

— Хто був директором школи?

— Що це була за школа?

— Чи пішли Колько і Кося до школи?

— За допомогою яких картин можна передати зміст творів (по рядах)?

IV. Хвилинка творчості

Завдання за вибором (робота в творчих групах)

• Скласти міні-твір про навколишній світ.

• Намалювати ілюстрацію до твору, що найбільше вразив.

• Скласти загадку (прозову або віршовану) про головного героя твору, що найбільше сподобався.

• Дібрати прислів’я, приказки, що відповідають темі та головній думці опрацьованих творів.

V. Підсумок уроку


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: