Мета: удосконалювати навички виразного правильного читання, вміння працювати з текстом; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: картки із словами. Хід уроку І. організаційний момент ІІ. Удосконалення навичок читання 1. Складання найбільшої кількості слів зі складами. ра, ма, мі, во, ли, лк, де, ві, се, та, ра. 2. Читання пірамідки слів.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Ще одну цікаву історію ми зараз прочитаємо. Це оповідання Михайла Слабошпинського «Чудасія на балконі». ІV. Робота над твором м. Слабошпинського «Чудасія на балконі» 1. Словникова робота. — З’єднайте слово з його значенням стрілкою.
— Які з цих слів почули вперше? 2. Читання тексту вголос «ланцюжком». — Де відбулась подія, про яку йдеться в оповіданні? Хто її головний герой? 3. Вибіркове читання. — Чи подобалась хлопчикові його квартира? — Прочитайте, який краєвид був із балкона. Прочитайте, хто жив на балконі. — Що мама знайшла в ящику? — Які стосунки були між качкою і мешканцями квартири? 4. Вправи для розвитку навичок читання. Гра «Знайдіть швидше» — Знайдіть у тексті речення, в яких є словосполучення «дика качка», «я сумнівався», «вереск здійнявся», «на крило». 5. Переказ оповідання від першої особи. 6. Творча робота. 1 група. Придумайте розповідь про те, як хлопчики допомогли лелеці перезимувати зиму. 2 група. Придумати власне продовження оповідання. 3 група. Намалювати словесну ілюстрацію. 7. Робота в зошитах (самостійне складання плану). Фізкультхвилинка (вправи для очей) V. Робота над віршем В. Юрченко «Друзі» 1. Підготовка до сприймання нового матеріалу. 1) Пригадайте казки, героєм яких є котик. 2) Складіть розповідь про кота. 2. Гра «Складіть прислів’я і поясніть».
— Як ви вважаєте, чому коти і собаки так живуть? 3. Читання вірша вчителем. — Якими тут описуються кіт і собака? 4. Словникова робота (демонстрація слів на картках, їх миттєве читання й сприймання). Прилетить, дрижить, муркотів, вскочив. 5. Читання вірша учнями мовчки. — Коли відбувалися події, про які йдеться у вірші? 6. Робота над змістом. — Якою була погода? Яким був кіт на порозі? — Де жив собака? Чому він пожалів кота? Чи справжні вони друзі? — Чи змінився для вас зміст приказки «Живуть, як кіт з собакою» після ознайомлення з цим віршем? 7. Гра «Знайдіть речення». Зі словом муркотів; зі словами дрімає, гралися, світить. 8. Гра «Діафільм». Учні фантазують, які саме кадри повинні бути в діафільмі. VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам вірш Валентини Юрченко? Чим саме? — Який би ви підібрали до нього заголовок? — Чи спостерігали ви коли-небудь дивну дружбу між тваринами? VІІ. Домашнє завдання 1 група. Скласти текст-міркування «Чому природа — неосяжна книга мудрості й краси?». 2 група. Переказувати оповідання від першої особи. 3 група. Виразно читати вірш, намалювати до нього ілюстрацію.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |