Мета: удосконалювати техніку читання; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити стежити за логікою описуваних подій, орієнтуватися у структурі тексту; виховувати любов до братів наших менших, повагу до сміливих людей. Обладнання: складові таблиці для розчитування, таблиці Шульте, картки з анаграмами. Хід уроку І. Організація класу II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. Розчитування (робота зі складовими таблицями). 2. Вправи для розвитку мовленнєвого апарату. Робота зі скоромовкою. Зеленого вуса покрутив, Суворо носа морщив. 3. Робота з чистомовкою. Ся-ся-ся — в капусті на городі народився. Ся-ся-ся — в баби Горобчихи оселився. Ся-ся-ся — гостроносого та голорукого не злякався. Ся-ся-ся — він над ними насміявся. 4. Робота з таблицями Шульте. 5. Читання слів-пірамід. 6. Читання слів-анаграм (за варіантами) окпіриолв (покірливо) з’вявияс (з’явився) ззебаихсін (беззахисні) ятдел (дятел) іддваавил (віддавали) бодор (добро) айрудаг (райдуга) скяарийв (яскравий) ІІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу Загадка Собою не птиця, співати — не співа, А хто до хазяїна йде, знати дає. (Собака) IV. Опрацювання казки М. Слабошпицького «Хлопчик Валь» 1. Читання казки учнями мовчки. 2. Перевірка розуміння тексту. — Яке найзаповітніше бажання було у хлопчика? — Кого зустрів хлопчик у лісі? — Чому Собака жив самотньо в лісі? — Яким був Собака? — Як склалися стосунки між Валем і Собакою? 3. Читання казки вголос. 4. самостійне складання учнями запитань за змістом казки (в парах). 5. Складання характеристики дійових осіб: хлопчика, Гнома, Собаки (за вибором). 6. Визначення головної думки твору. V. Опрацювання казки В. Нестайка «Жевжик» 1. Читання казки вголос. 2. Словникова робота. Химерні аніскілечки недугою шануйся чудернацькі дивовижні — Які слова серед даних є синонімами? (Химерні, чудернацькі, дивовижні) — Де відбувалися події казки? — Як виглядав казковий хлопчик? 3. Вибіркове читання. — Де і коли народився Жевжик? — Чому баба Горобчиха його так назвала? — Хто були його батьки? — Якої вдачі був Жевжик? — Поясніть імена жителів села. — Прочитайте описи тих, хто тероризував село. — Як Жевжик почав давати відсіч бандитам? — Знайдіть опис втечі бандитів. — Знайдіть у тексті казки вислови, що схожі на прислів’я. 4. Стислий переказ казки. 5. Визначення основної думки твору. VI. Підсумок уроку VII. Домашнє завдання 1. Підготувати переказ казки. 2. Продумати словесні малюнки до епізодів казки, що найбільшесподобалися.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |