Мета: ознайомити дітей із поняттям «чарівна казка»; вчити характеризувати дійових осіб залежно від їхньої ролі у творі; удосконалювати навички поділу тексту на частини, уміння будувати асоціативний кущ; виховувати бережливе ставлення, шану та любов до усної народної творчості. Обладнання: книжки «Колосок», «Лисичка кума», «Сірко», словникові слова, таблиці складів, аркуші для асоціативного куща, репродукції до казки, диск з фонохрестоматією.
Перебіг уроку 1. Організація класу - Діти, сьогодні у нас на урок завітали гості привітаємо їх! 2. Перевірка готовності до уроку - Сідайте. Перевірте, чи все у вас необхідне є на парті! 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Розчитування «Бджілка» У вас на партах лежать таблиці складів. Прочитаємо перші стовпчики. - Нагадайте, як ми виконуємо вправу «Бджілка»? (читаємо, як бджілки у вулику - напівголосно ) 3.2. Слово вчителя - Немає на цілій планеті такої дитини, яка б не любила казки. Та, напевне, крім дітей, казки люблять ще й дорослі. Своїм дітям вони читають та розповідають найрізноманітніші оповідання: і про тварин, і про чарівників та фей, і про зміїв та безсмертних чаклунів. А скільки казок знають наші бабусі! Вони – це справжня скарбниця! І ви звичайно, пам’ятаєте їх! 3.3. Логічна вправа Я вам зачитаю уривки з раніше відомих казок, а ви їх спробуєте розгадати. Знайшов Півник колосок, Змолотив борошна мішок. Спік негайно у печі Пиріжки та калачі. Мишенят не пригощав, Бо жоден з них не помагав. (Колосок) Ця кумася хитра й мила. В глечик голову встромила. Глечик виявився хитрющим, В річку кумоньку втелющив. (Лисичка кума) Ну й старий це був собака! Не собака – неборака! Чоловік його прогнав – І шкуриночки не дав! Вовк собаку врятував, Знов господар його взяв Про яку це мова казку? Відгадайте всі, будь ласка! «Сірко» 4. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні ми з вами вирушаємо у далеку мандрівку до країни Чарівних казок. Запитаєте, чому чарівних? Бо саме в них відбувається все найчарівніше та найнеймовірніше: живуть багатоголові змії, птахи, дерева, кущі, річки вміють розмовляти, а люди та тварини наділені надзвичайно великою силою. У загадці, яку я вам прочитаю, «заховані» слова-підказки назви тієї казки, яку ми сьогодні будемо читати. Де велика є вода, над Дніпром-ярилом, Чоловік там жив один, звався він Кирилом. Мудрий, добрий чоловік, з доброї родини, Рятувать життя ішов княжої дитини.
5. Опрацювання казки «Кирило Кожум'яка» 5.1. Словникова робота - Подивіться у нас на дошці «мудра сова». Що це означає? (Словникова робота) Я вам поясню значення незнайомих слів, які зустрічатимуться під час читання казки. Леміш – частина плуга, що розрізає землю. Урочище – ділянка землі, яка чимось відрізняється від навколишньої місцевості (болото,ліс серед поля) Городяни – люди, які жили у місті Пуд – міра ваги, близько 16 кг. Старшина – шановні люди похилого віку Герой – особа, яка виявляє відвагу, хоробрість у бою і труді.
5.2. Читання казки - Відкрийте свої підручники на сторінці ____________. - Уважно послухайте казку і назвіть всіх головних героїв! - Де відбуваються події? 5.3. Фізкультхвилинка - Тепер трішки відпочинемо. Підведіться. Чергові до дошки! Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ.
5.4. Читання казки учнями - Тепер ми ланцюжком прочитаємо цю казку і спробуємо скласти асоціативний кущ. 5.5. Робота в групах У кожної групи назва головного героя. Вам необхідно записати асоціації, тобто, який цей герой! Ви маєте 2 хвилини! - Перевіряємо як впорались наші групи. Будь ласка представники до дошки, які ж асоціації ви підібрали? - Діти, чому ця казка чарівна? Спробуйте довести своє твердження!
Кирило Кожум'яка Князівна Змій
5.6. Опис ілюстрацій словами тексту (вибіркове читання) - Діти, уважно подивіться на першу (другу, третю) ілюстрацію і доберіть опис із тексту!
6. Підсумок уроку 6.1. Робота з прислів’ям
6.2. Повідомлення домашнього завдання ___________________________________________ 6.3. Стратегія Кубування
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |