Українська народна казка «Колосок»

Мета: Вчити дітей читати в особах , аналізувати вчинки дійових осіб, давати 
їм характеристики , виховувати бажання допомагати дорослим і один 
одному, викликати негативне ставлення до ледарів.

Обладнання: Ілюстрації до казки , малюнки півника і мишенят, таблиці.

Хід уроку 
I. Організація класу. 
-Я рада вас бачити на уроці читання . Ми знову з вами в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж, починаємо.

II. Мовна розминка.

1.Учні читають із дошки прислів’я на одному мовному видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи 2-3 рази. 
- Робота спільна – як пісня весела. 
- Умілому усяка робота легка. 
- Праця чоловіка годує, а лінь марнує . 
- Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .

2. Робота з чистомовкою. 
- Щоб наше мовлення було правильним , працюємо з чистомовкою. 
Че-че -че- влітку сонечко пече, 
чу-чу-чу- всім спечу по калачу, 
чі-чі-чі- не лежи на печі.

3. Робота зі складовою таблицею.

4. Стежина скоромовок! 
- Пройдемося стежиною скоромовок.

Женчик – женчик невеликий, 
На черчику черевики. 
І шапочка чорненька, 
І латочка червоненька.

III. Перевірка домашнього завдання. 
- Зберіть усі знання і сили , 
згадайте все, що дома вчили .

1) Тестування за казкою « Лисичка і журавель .»

Казка починається словами: 
а) йшла Лисичка лісом ; 
б) були собі Лисичка та Журавель.

Лисичка і Журавель зустрілися: 
а) в полі; 
б) в лісі.

Першим запросив до себе в гості : 
а) Журавель ; 
б) Лисичка.

Лисичка подавала їжу : 
а) у тарілці; 
б) у глечику .

Лисичка була : 
а )щедрою ; 
б) скупою .

Журавель був : 
а) жадібним ; 
б) ввічливим .

2) Переказ казки від імені Лисички , від імені Журавля ..

IV. Повідомлення теми і мети уроку 
- Щоб дізнатись назву казки, яку будемо читати на уроці, відгадайте ребус. 
” (російська назва) 

( Колосок)

- А якщо ще й загадку відгадаєте, то дізнаєтесь, хто буде дійовими особами казки. 
Хвіст – як ниточка, 
Сама – як калиточка, 
Любить дуже ніч і тишу 
Це маленька сіра … (миша).

- Хто найраніше встає? ( Півень). 
- Прочитайте з дошки тему уроку. Поясніть, як ви розумієте цей вислів. 
- Прочитайте назву казки. Хто її автор?

V. Опрацювання казки 
1. Читання казки вчителем . 
- Хто були Круть і Верть ? 
- Як звали півника ? 
- Що знайшов півник ? 
- Що любили робити мишенята ?

2. Словникова робота . 
Ціп – це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою ременем. 
Млин – це споруда для розмелювання зерна на борошно.

3. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами. 
1). Зачин. 
-Чи можна дати характеристику героїв? Яку?

2). Читаю до слів «…глядіть, скільки я зерна намолотив!» 
- Хто виконував роботу? 
- Що робили мишенята?

3). «… взяв собі на плечі мішок і пішов». 
- Хто поніс мішок до млина?

4). «…мабуть, мені доведеться». 
- Як ви думаєте, хто спече пироги?

- Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст останнього речення? 
- Чи справедливо вчинив півник? 
- Кого з героїв казки вам шкода ? Чому ? 
- Який епізод казки вас найбільше схвилював ?

VI. Фізкультхвилинка

4. Читання казки в особах . 
-В театр ми пограємо , 
в особах почитаємо . 
Звертайте увагу на розділові знаки і слова що «підказують» інтонацію речень . 
(Читаємо від слів «...от якось підмітав півник …»)

5. Інсценування казки від слів «...спеклися пироги ,півник їх вийняв…» 
- Продовжуємо грати, 
будемо казку інсценувати .

6. Творча робота. 
- Подумайте , що буде з героями після закінчення твору . 
- Де треба було змінити сюжет казки , щоб мишенята змогли їсти пироги? 
- Виберіть прислів'я , які виражають головну думку казки.

Робота спільна - як пісня весела. 
Праця чоловіка годує, а лінь марнує . 
На чужу роботу дивитись - ситому не бути. 
Умілому всяка робота легка. 
Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .

8. Характеристика героїв казки. Складання «Асоціативного куща». 
- Які слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мишенята». 
Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова.

VII. Підсумок уроку.

- Хто з героїв сподобався? Чому ? 
- Як ви вважаєте , чи; добре вчинив півник щодо мишенят? 
-А як би вчинили ви на місці півника! 
- Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять? 
- Чи не поводитесь інколи , як мишенята? 
- Чого вчить ця казка? 
- Які інші назви має казка?

- Виберіть слова з таблиці, які б залишилися у нашому класі. 
1. Рано прокидатись. 
2. Лінуватись. 
3. До роботи братись 
4. Нероби. 
5. Старатись. 
6. Ледарі.

VIII. Домашнє завдання. 
1-ша група - читати казку в особах. 
2-га група - переказувати казку.

 

Луценко Наталя Олексіївна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: