Мета : Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів; розвивати пізнавальні інтереси, цілеспрямованість. Хід уроку I. Організація класу. Я всміхнуся сонечку: – Здрастуй, золоте! Я всміхнуся квіточці – Хай вона цвіте! Я всміхнуся дощику: – Лийся, мов з гнізда! Друзям усміхнуся – Зичу їм добра! II. Мовна розминка. 1. Вправа, що сприяє формуванню швидкої реакції на слово. Гра «Слухай! Називай якомога більше слів». Читаю – … (книгу, газету, журнал…). Зачитався – … (повістю, казкою, оповіданням…). Скупався – … (в річці, озері, морі…). Хотів би стати – … (поетом, вчителем, агрономом…). 2. Читання анаграм. ІКЛАР (лікар) НЕНІЖРЕ (інженер) ОНРАГМО (агроном) ІЛСНКИ (лісник) ЕПРКА (пекар) УЛМЯР (муляр) ЕЧУНЬ (учень) ТУНЕСДТ (студент) — Яке слово зайве у кожній колонці ? Чому ? — Поясніть, що виконують люди кожної професії. III. Повідомлення теми та мети уроку. — Сьогодні ми прочитаємо вірші Вадима Скомаровського та Грицька Бойка про мрії, бажання, надії і захоплення ваших ровесників.
IV. Опрацювання вірша В.Скомаровського «Андрійкова мрія». 1. Виразне читання вірша мною. — Хто головний герой твору ? — Яка у Андрійка мрія ? 2. Повторне читання вірша мовчки. — Яка професія подобається Андрійкові ? 3. Аналіз змісту вірша. Поясніть значення виділених висловів. — Як ви гадаєте, яка це пора року ? — Що хоче виростити Андрійко ? Куди б він її завіз ? — У яких словах виявляється ставлення Андрійка до праці хлібороба ? — Яким ви уявляєте хлопчика ? Де він живе ? — Як ви думаєте, чи збудеться мрія хлопчика ? Доведіть свою думку. — Яку думку хотів донести до читачів автор ? — Яку мрію маєте ви ? Ким би хотіли стати ? Фізкультхвилинка. 4. Вправи на розвиток швидкості читання. а) Вибіркове читання. — Знайдіть рими, доберіть свої. 5. Виразне читання вірша. а) Підготовка до читання вголос. — Зверніть увагу на межі речень. Скільки їх у вірші ? — Після яких слів будете робити паузи ? Чому ? — Які слова будете читати мрійливо ? А які – піднесено ? б) Читання вірша (напівголосно) у парі. в) Конкурс на кращого читця вірша. V. Опрацювання вірша Г.Бойка «Відпочивати ніколи». 1. Робота над заголовком. — Прочитайте назву вірша. Поміркуйте, про що може йтися у ньому, враховуючи те, хто є автором твору. 2. Виразне читання вірша мною. — Чи підтвердились ваші передбачення ? — Чим був зайнятий герой вірша ? 3. Словникова робота. веде спину наступає попік канікули стежка-стрічка читаю книжку розпочались відпочити ніколи ранок Читання мовчки, а тоді вголос хором. — Прочитайте слова 1 колонки, підставляючи по черзі особові займенники (я веду, попечу, читаю…; ти ведеш, попечеш, читаєш… і т.д.). 4. Самостійне мовчазне читання вірша. Робота над змістом.
— Чим зайнятий хлопчик на канікулах ? — Які рядки свідчать про те, що хлопчик – завзятий читач ? — У яких рядках прихований гумористичний зміст ? — Який настрій викликав у вас цей вірш ? Над чим примусив задуматися ?
5. Вправи на розвиток швидкості читання. а) Читання в парі «Я тобі, ти мені». Діти читають напівголосно. Один учень один рядок, а другий – наступний, і так до кінця вірша. б) Знайдіть найкоротше і найдовше речення. в) Найдовше речення прочитати на одному диханні. г) Читання в парах, робота над виразністю. 6. Мовно – логічне завдання. — З’єднайте слова 1 колонки (зі словникової роботи) з відповідними словами 2-ї так, щоб утворилися сполучення з вірша.
VI. Підсумок уроку.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |