Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток

Мета: повторити прийоми додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі двома способами; повторити поняття прямокутник і квадрат.

Обладнання: картки для самостійної роботи, геометричний матеріал.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Задача.

У коморі лежали картопля, огірки, цибуля. Всього 38 кг. Картоплі було 14 кг, цибулі — 11 кг. Скільки кілограмів огірків було в коморі?

3. Усні обчислення «ланцюжком».

57 + 20 + 8 – 6 =

7 + 9 – 8 + 0 =

43 – 8 + 5 – 3 =

32 + 13 – 14 – 5 =

4. Заповнення чарівних квадратів

Вставити такі числа, щоб у рядках і стовпчиках сума чисел була однаковою.

 

5. Назвіть фігури, які не є прямокутниками.

 

III. Робота над темою уроку

1. Повторення правил знаходження доданка і зменшуваного.

Фронтальна робота за вправами № 91 і 92.

2. Повторення додавання з переходом через десяток.

• Фронтальна робота за вправою № 89.

• Самостійна робота за вправою № 90.

IV. Розвиток математичних умінь

1. Аналіз та розв’язування задачі за малюнком (№ 93).

Розв’язання цієї задачі можна виконати двома способами. У ході розв’язання задачі на дошці з’являється графічний запис:

 

2. Самостійне розв’язування рівнянь (№ 92).

Перевірка — взаємоперевірка у парах.

3. Робота з геометричним матеріалом (№ 95).

— Назвати прямокутники. Назвати квадрати. Який прямокутник називається квадратом?

V. Підсумок уроку

— Доповніть речення:

• «Квадрат — це прямокутник, який...»

• «На уроці ми повторили, як...»

• «Щоб розв’язати задачу на дві дії, спочатку потрібно...»

VI. Домашнє завдання

№ 96, 97.

Додатковий матеріал

Завдання для усних обчислень

Розв’яжи приклади і заповни «віконечка».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: