Додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток

Ознайомлення здеякими буквами латинськогоалфавіту. Додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток

Мета: ознайомити учнів з буквеним позначенням компонентів і резуль­татів дій у виразах, повторити прийоми додавання й віднімання.

Обладнання: картки цифр, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Усне опитування.

• Назвати «сусідів» числа 49.

• Назвати всі числа від 80 до 93.

• Назвати числа третього десятка.

• Назвати розрядні доданки числа 85.

• Назвати всі двоцифрові числа, які можна записати за допомогою цифр 3 і 6. (33, 36, 66, 63)

• Знайти суму чисел 40 і 60 та зменшити її на 30.

• У хлопчика було дві монети, по 50 к. кожна. Він витратив 30 к. Скільки копійок у нього залишилось?

3. Гра «Придумай приклад».

Учитель називає число, а учні складають приклад так, щоб сума дібраних ними чисел дорівнювала числу, яке назвав учитель.

4. Розв’язування прикладів з коментуванням (біля дошки, «лан­цюжком»).

54 + 50

54 + 5

74 + 21

68 – 40

68 – 4

68 – 47

5. Самостійна робота.

Розв’язування прикладів № 15 (с. 5).

Перевірка — за записами на дошці.

6. Фізкультхвилинка.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з латинськими буквами.

— Раніше ми з вами знаходили значення виразів, в яких числа бу­ло позначено буквою a. Але в математиці користуються ще й іншими буквами. Розгляньте таблицю № 16 у підручнику, прочитайте назви тих букв, що вживаються найчастіше.

— Буквами позначаються не тільки числа, а й величини, геометрич­ні фігури, відрізки та їх елементи.

— Якими буквами позначені компоненти (складові) виразу?

a + b = c

c – d = k

2. Робота над завданням (запис на дошці).

Знайдіть значення суми a + 5 + 3, якщо a = 17.

3. Записати рівність, у якій зменшуване — n, від’ємник — z, а різниця — k.

За необхідності вчитель надає допомогу. Правильний варіант відпо­відей —на дошці.

IV. Розвиток математичних умінь

1. Аналіз і розв’язування задачі № 17.

На дошці — короткий запис:

I — 30II, III — по 5 кг з кожної}?

2. Задача з логічним навантаженням № 19.

Хлопчик і дівчинка разом упіймали 15 рибин. Хто з них упіймав більше, якщо відомо, що хлопчик упіймав 7 рибин?

3. Повторення знань про периметр фігур. Знаходження периметра трикутника (№ 18).

— Поясніть, як ви розумієте поняття «периметр фігури».

— Як можна знайти периметр трикутника?

— Виміряйте довжину сторін трикутника у підручнику та обчисліть його периметр.

P = 10 + 3 + 12 = 25 (см)

V. Підсумок уроку

— Що в математиці позначається буквами латинського алфавіту? Наведіть приклади.

VI. Домашнє завдання

С. 23, № 20, 21.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: