Ознайомлення здеякими буквами латинськогоалфавіту. Додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток Мета: ознайомити учнів з буквеним позначенням компонентів і результатів дій у виразах, повторити прийоми додавання й віднімання. Обладнання: картки цифр, предметні малюнки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Усне опитування. • Назвати «сусідів» числа 49. • Назвати всі числа від 80 до 93. • Назвати числа третього десятка. • Назвати розрядні доданки числа 85. • Назвати всі двоцифрові числа, які можна записати за допомогою цифр 3 і 6. (33, 36, 66, 63) • Знайти суму чисел 40 і 60 та зменшити її на 30. • У хлопчика було дві монети, по 50 к. кожна. Він витратив 30 к. Скільки копійок у нього залишилось? 3. Гра «Придумай приклад». Учитель називає число, а учні складають приклад так, щоб сума дібраних ними чисел дорівнювала числу, яке назвав учитель. 4. Розв’язування прикладів з коментуванням (біля дошки, «ланцюжком»).
5. Самостійна робота. Розв’язування прикладів № 15 (с. 5). Перевірка — за записами на дошці. 6. Фізкультхвилинка. III. Вивчення нового матеріалу 1. Ознайомлення з латинськими буквами. — Раніше ми з вами знаходили значення виразів, в яких числа було позначено буквою a. Але в математиці користуються ще й іншими буквами. Розгляньте таблицю № 16 у підручнику, прочитайте назви тих букв, що вживаються найчастіше. — Буквами позначаються не тільки числа, а й величини, геометричні фігури, відрізки та їх елементи. — Якими буквами позначені компоненти (складові) виразу?
2. Робота над завданням (запис на дошці). Знайдіть значення суми a + 5 + 3, якщо a = 17. 3. Записати рівність, у якій зменшуване — n, від’ємник — z, а різниця — k. За необхідності вчитель надає допомогу. Правильний варіант відповідей —на дошці. IV. Розвиток математичних умінь 1. Аналіз і розв’язування задачі № 17. На дошці — короткий запис: I — 30II, III — по 5 кг з кожної}? 2. Задача з логічним навантаженням № 19. Хлопчик і дівчинка разом упіймали 15 рибин. Хто з них упіймав більше, якщо відомо, що хлопчик упіймав 7 рибин? 3. Повторення знань про периметр фігур. Знаходження периметра трикутника (№ 18). — Поясніть, як ви розумієте поняття «периметр фігури». — Як можна знайти периметр трикутника? — Виміряйте довжину сторін трикутника у підручнику та обчисліть його периметр. P = 10 + 3 + 12 = 25 (см) V. Підсумок уроку — Що в математиці позначається буквами латинського алфавіту? Наведіть приклади. VI. Домашнє завдання С. 23, № 20, 21.
| |||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |