Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)

Мета: формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички самодисциплінованості.

Зміст уроку

І. Організація класу.

Слайд 1.

Усміхніться всім навколо: небу , сонцю, людям

І тоді обов’язково день щасливим буде.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Знайомство з Будьздоровчиком. Слайд 2

Виконання завдань . Гра « Так чи ні…» Слайди 3-8

  1. Повторимо, що вивчили на попередніх уроках. На таблиці  у вас є дорожні знаки , покажіть їх, коли треба, при читанні вірша .

Переходити нам слід тільки там, де … перехід.

А доріжку пішохідну наче …зебру, добре видно.

Три світла є у … світлофора і кожне з них наказ дає.

Червоне світло каже: –  Стій! А жовте – Ще не можна!

Зелене каже: – Їдь мерщій! – і слухається кожний.

Ось велике … перехрестя, ген за ним до … школи вхід.

Памятай: для пішоходів тут … підземний перехід.

(Вивісити всі знаки, які показали діти, на дошці на місцях …) Перечитування вірша дітьми.

  1. Проблемна ситуація.

(Звучить музика. Діти слухають розповідь.)

Івасик прокинувся від ніжного поцілунку мами. За вікном чулося веселе щебетання пташок. Очі самі мимоволі відкрилися і обличчя просіяло від посмішки. Усміхався він усім: матусі, маленькій сестричці, лагідному сонечку, що грайливо заглядало   в кімнату. Який чудовий ранок! Він швиденько зробив всі вранішні справи, взяв портфель і хвацько вибіг до школи. Люди метушливо поспішали на роботу, діти до школи. На знайомій дорозі швидко рухалися автомобілі, автобуси, маршрутки. А він ішов-летів , немов зачарований весняним ранком.   Захоплений хлопчик підійшов до пішохідного переходу….

Продовжіть розповідь.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 – Ми вже вивчили багато правил дорожнього руху, познайомилися з групами дорожніх знаків,  побачили, які бувають спеціальні машини тощо. Сьогодні підводимо підсумок вивченому і познайомимося з небезпечним словом – ДТП,  дорожньо-транспортна пригода.                 

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Інформаційне повідомлення учителя.

З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах. Щорічно на дорогах земної кулі гине понад 300 тисяч чоловік, а 7 мільйонів людей отримують поранення. За рік в Україні в наслідок ДТП гине 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч травмуються.

Слайд10

  1. Мозковий штурм
  • Що таке проїзна частина? (Елемент дороги…)
  • Що таке тротуар?
  • Що таке перехрестя?
  • Що таке пішохідний перехід?
  • Чому так багато нещасних випадків трапляється на дорогах?
  • Які причини виникнення ДТП?   Слайд 11

 

  1. Фізкульхвилинка  «Світлофор»

Ми звикли бути пішоходами, а давайте уявимо себе шоферами і будемо подорожувати по великому місту, де багато світлофорів.

    Показую сигнальні картки, діти виконують дію.

  1. Робота з підручником.

Розгляд ілюстрацій, аналіз ситуацій.

Зачитування причин виникнення ДТП.

  1. Перегляд відео про ДТП.

Аналіз ситуації.   

ІV. Закріплення та осмислення знань.

  1. Робота в зошиті.
  2. Робота в групах. « Пішоходи», « Пасажири», « Експерти».

Скласти правила « Як треба поводитись, щоб не потрапити в ДТП»

V. Підсумки уроку

 Діти продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я зрозумів …»

Усі беруться за руки і промовляють «Щасливої дороги»


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: