Ти - пішохід

Мета: 
• стимулювати пізнавальну діяльність учнів; 
• розвивати логічне мислення, 
• розвивати вміння та навички: 
1) розрізняти засоби регулювання дорожнього руху; 
2) застосовувати теоретичні знання на практиці; 
3) працювати в групах; 
4) виконувати нестандартні завдання; 
5) узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки; 
• виховувати: 
1) дбайливе ставлення до свого життя та здоров'я, 
2) культуру спілкування один з одним. 
Обладнання:плакати, відеоматеріали, іграшки, дидактичні матеріали. 

I. Організаційний момент 
Аутотренінг 
Щоб урок нам розпочати, 
Треба вголос проказати: 
« Я уважний, я серйозний, 
Хоч іще малого зросту. 
Впевнений, кмітливий я, 
Прагну здобувать знання». 
II. Мотивація навчальної діяльності учнів 

Вступне слово вчителя 
- Ми з вами сьогодні прийшли до школи. А хто прийшов пішки? Коли вийшли по тротуару, як ви називалися?(Пішоходи). 
- А хто приїхав маршрутним таксі? Як називаються люди, які їдуть у маршрутці7(Пасажири) 
- А кого сьогодні тато привіз на машині? Як назвати тата, який їхав у машині за кермом? (Водій) 
- Отже всі ми і пішоходи, і пасажири, і водії – всі ми учасники дорожньо-транспортного руху. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху. 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку 
Усі мають пам'ятати, 
Що на дорозі не варто жартувати. 
У грі повторимо ми правила дорожні 
І будемо завжди всі обережні 
III. Робота по темі 
1. Розповідь вчителя: 
Всі ми рухаємося вулицею і розібратися з її частинами нам допоможе тітонька Сова зі своїми учнями. 
Мультфільм № 2(-1.57) 
- Подивіться на малюнок (схему). А чи засвоїли ви урок Тітоньки Сови? 
- Покажіть проїжджу частину; тротуар; перехрестя; пішохідний перехід. 


Інтерактивна гра «Подорож» (15 хв.) - Діти запрошую вас у цікаву подорож. Для того, щоб вирушити в путь, нам необхідно обрати транспорт. Називайте, хто на якому транспорті буде подорожувати? 
- Що необхідно нам знати, вирушаючи у дорогу! (Правила дорожнього руху) 
- А навіщо нам їх знати? (Щоби подорож була безпечною. СЛАЙД) 
- Зараз я прошу вас підвестися, тому що ми будемо грати. Я буду називати певні дії, і ми всі разом будемо їх виконувати. Всі готові? Рушаймо! 
- По автомобілях! (діти сідають за парти) 
- Плавно, спокійно, але надійно закриваємо двері! (діти демонструють, як вони закривають дверцята) 
- Обов’язково, пристібаємо ремінь безпеки! (діти роблять руками відповідні рухи) 
- Оглядаємось навколо! (діти озираються на всі сторони) 
Заводимо мотор! (діти озвучують і показують, як вони заводять мотори) 
- Натискаємо на газ! (діти демонструють відповідні рухи) 
- Поїхали! 
Звучить весела музика. 
- Будьте уважними. Пильно слідкуйте за дорогою. Ми рухаємося по проїзній частині, поряд багато різних автомобілів. Звертайте увагу на перехрестя, транспортні зупинки, пішохідні переходи, тротуари. 
- Прошу всі транспортні засоби «припаркувати» на спеціально обладнаних місцях. ЗНАК 
Зараз потрібна Ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І, на мою думку його поведінку не можна назвати безпечною. Аби з ним нічого лихого не сталося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки ви почуєте, що він робить щось правильно плескайте у долоні, а якщо неправильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його. 
Історія про шлях до школи 
Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками). 
Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти. (Діти мають відреагувати тупотом ніг) 
- Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка? 
Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався. 
- Чому так відбувалося? (Педагог вислуховує відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару). 
Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу. ЗНАК (Пауза) 
Світлофор ЗНАК привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг) 
- А зараз, що неправильно робив Данилко? 
А ось і школа! СЛАЙД 
З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда. Сьогодні ми часто чуємо, що діти потрапляють у ДТП. 


Гра «Не плутай сторони» 
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони». 
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. 
Підсумок гри. 
Вчитель: Я вважаю, що ви, діти, не просто змагалися, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом. 

Пропоную школярам гру «Перейди вулицю». 
Обладнання: два великих картонних кружка: один обклеєний зеленим папером з одного боку і жовтим з іншого, а другий – червоним; крейда. 
У класі проводять дві паралельні лінії на відстані 7-10 кроків одна від одної. Це – вулиця. По різні її боки розташовуються дві команди дітей. Учитель по черзі піднімає кружечки: зелений – гравці мають зробити крок вперед, жовтий – стояти на місці; червоний – крок назад. Коли кружечком змахнули два рази – слід зробити два кроки, коли три – три і т.д. 
Перемагає та команда, яка першою перейде вулицю. 
Гра «Перехрестя» 
Мета: практично засвоїти правила дорожнього руху. 
Ігрове завдання: пройти або проїхати без порушень. 
Правила гри: рухатися і зупинятися за сигналом; уміло регулювати рух. 
Ігровий матеріал: емблеми із зображенням різних видів міського транспорту: автомобіль, трамвай, тролейбус, автобус; світлофор; квитки водія; візитні картки пішоходів; свисток; дорожні знаки. 
Хід гри 
Діти перетворюються на «пішоходів», «водіїв транспорту» і «пасажирів». Крім того, вихователь обирає дітей-«світ лофорів» і «міліціонерів-регулювальників на перехрестях вулиць». 
За сигналом вихователя (свисток) починається «рух транспорту і пасажирів». «Світлофори регулюють рух транспорту», а «міліціонери 
стежать за дотриманням правил руху». Якщо «пішохід» або «водій» порушив правила, «міліціонер зупиняє рух», «проколює квиток водія», а «пішоходові» пропонує стати «пасажиром» або «посидіти на лавці», щоб зі сторони подивитися і вивчити правила руху. Крім того, «міліціонер робить заміну на візитній карточці пішохода». Виграють ті, в кого немає жодних порушень. 
Рекомендації до гри 
Під час повторення гри діти міняються ролями 

Гра «Перехід» 
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди! 
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай. 
Машин не має – закінчуй перехід. 

Підведення підсумків (5 хв.) - Сідаємо в автомобілі (діти відповідними рухами демонструють, всі дії, які називає педагог). Плавно, спокійно, але надійно зачиняємо двері! Обов’язково пристібаємо ремені безпеки! Оглядаємось навколо! Заводимо мотор! Натискаємо на газ! Поїхали! Звучить весела музика. Діти керують своїми авто. Музика зупиняється. 
- А тепер зменшуємо швидкість, натискаємо на гальма. Спокійно, плавно, повністю зупиняємо автомобілі. Відстібаємо ремені безпеки і повільно виходимо. 

ІV. Підведення підсумків 
- Діти, щоб усе у вас було добре, ми будемо і надалі вивчати правила дорожнього руху. Правила треба застосовувати кожен день, бо життя в людини одне. Тому ніколи не поспішайте. Недарма в народі кажуть: «Той, хто спішить, 
той людей смішить». 
- А зараз, діти, я перевірю ваші знання. Ви об’єднаєтесь у дві команди. 
Перша команда – це «Світлофор», друга команда – «Пішохід». За правильну відповідь ви одержите зелену кульку, а за неправильну – червону кульку. Команда, яка набере більше зелених кульок, буде вважатись переможцем. 



1. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів? 

2. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? 

3. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги? 

4. Які острівки розташовані не на воді, а на суші? 

5. Де можна гратися? 

6. Маленькі будиночки 
По місту біжать. 
Дорослі і діти 
В будиночках сидять. 
(Автобуси) 

7. Два брати попереду біжать, 
А два позаду наздоганяють. 
(Колеса). 

8. Підморгне зеленим оком – ми йдемо, 
Підморгне червоним оком – стоїмо. 
(Світлофор). 

9. На якій вулиці розташована наша школа? 
10. Назвіть елементи вулиць. 
11. Що таке проїзна частина. 
12. Що таке тротуар. 
13. Який рух транспорту встановлено в Україні? 
14. Для чого потрібні світлофори? 
15. Де і як повинні рухатися пішоходи? 
16. Чи можна перебігати вулицю? 
17. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху? 

Заключне слово вчителя. 
Ну що ж закінчився наш урок. Хочу сказати велике дякую всім, хто гарно працював. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. І ось вам подарунок від світлофора: жовтий вогник, який завжди нагадує «УВАГА»
 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: