Небезпечні речовини (отруйні, горючі, легкозаймисті)

Мета: вивчити правила безпечного поводження з небезпечними речовинами; закріпити знання з правил поводження з газом; розвивати вміння правильної поведінки вдома, а також розвивати пам’ять, увагу та мислення учнів; виховувати почуття відповідальності. 
Обладнання: підручник, друкований зошит, ілюстрації, відео фрагмент, пам’ятки, анаграма,жетони. 
Тип уроку: комбінований. 
Хід уроку 
I. Організація класу до уроку 
1.Привітання 
Дзвоник всім нам дав наказ, 
До роботи швидше в клас. 
Біля парти станьмо чемно 
Хай мине час не даремно. 
- Доброго дня, діти! 
2. Представлення 
3. Перевірка готовності до роботи 
- Подивіться, щоб у вас на партах було все необхідне для уроку. 
II. Актуалізація опорних знань учнів 
- Діти, яку тему ви розглядали на минулому уроці? Про що ви говорили? (про безпеку з газом) 
- Тож давайте пригадаємо та повторимо правила правильного поводження з газом. 
1. Робота над ситуацією «Один в дома». 
«Хлопчик Неслухайко прийшов зі школи раніше за всіх і вирішив приготувати вечерю на газовій плиті та в духовці. Він зателефонував матусі та повідомив про свій «сюрприз». 
Запитання до учнів: 
- Як ви гадаєте,чому матуся негайно їде додому? 
- Що може вчинити цей бешкетник щодо газонебезпеки? 
- І чи можна користуватися газовою плитою без дозволу дорослих? 
2. Робота з підручником . Повторення правил користування газовою плитою. 
- Тож давайте відкриємо підручник на ст. 52 та пригадаємо ще раз правила користування газовою плитою. Що ж треба робити, щоб уникнути небезпеки?...(Читають ланцюжком ) 
Пам’ятка! 
- Дітям пожежники та працівники служби газу не радять самостійно користуватися газом. 
Додержуй правил користування газовою плитою: 
• ніколи не користуйся газовою плитою без дозволу дорослих; 
• перш ніж увімкнути плиту, перевір, чи всі крани плити закриті; 
• спочатку запалюй сірник або спеціальну запальничку, а потім відкривай кран газової 
горілки; 
• регулярно провітрюй кухню. 
- Діти,скажіть, а що ж треба робити, якщо ви відчули запах газу у квартирі чи в будинку? Хто пам’ятає? Ст.53.підручника. 
Якщо ти відчув запах газу, то: 
• НЕ вмикай світло та електроприлади; 
• закрий всі крани плити; 
• негайно відкрий вікна на кухні; 
• поклич на допомогу дорослих; 
• подзвони за аварійним телефоном служби газу 
104 або іншої служби, якщо вдома нікого немає. 

- А ще нам треба пам’ятати, що природний газ — отруйна і вибухова речовина! 
3. Інтерактивна гра «Мікрофон» 
Діти, скажіть… 
1) Яким може бути газ?(отруйним, шкідливим, вибуховим, небезпечним, безколірним, корисним) 
2) Чому люди найбільше використовують саме газ?(бо це швидко) 
3) А що ж треба зробити, перш ніж увімкнути плиту?(треба перевірити чи всі крани плити закриті) 
4) Що треба зробити з початку, запалити сірник або спеціальну запальничку, а потім відкривай кран газової горілки чи навпаки?( треба спочатку запалити сірник) 
5) Якщо ви почули запах газу, ваші дії?( Повідомити дорослих. Відчинити вікно, провітрити приміщення. Перевірити, чи закриті крани на плиті і на трубі. Не запалювати сірників, не вмикати світло та електроприлади. У разі необхідності зателефонувати в газову службу) 
6) Який номер газової служби?( 104) 
4. Інсценівка телефонної розмови «Алло, газова служба?» 
- Мені потрібно 2 учнів. Перший учень – «газова служба», а інший – «почув запах газу» і має негайно повідомити про це. Ваші дії. 
- Отже, діти, найголовніше - це НЕ ПАНІКУВАТИ та не розгублюватись, добре знати своє ім’я, домашню адресу, номер квартири та номер коду від дверей в під’їзді, якщо він є, бо інакше, хто ж вас тоді врятує? 
III. Мотивація навчальної діяльності. 
1. Повідомлення теми і мети уроку. 
- Діти, вам потрібно розгадати анаграму, а правильна відповідь це тема нашого уроку. 
н з б і п е ч е н е 
1 5 3 10 6 2 8 4 9 7 

ч е в и р о и н 
3 2 5 6 1 4 8 7 
(Небезпечні речовини) 
- Молодці, ви дуже добре впорались з анаграмою. Тож темою нашого уроку є небезпечні речовини. 
IV. Первинне сприйняття і осмислення матеріалу. 
1.Розповідь вчителя з елементами бесіди. 
Небезпечні речовини 
- Діти, які ви знаєте небезпечні речовини? 
- А які ж небезпечні речовини є у вашій квартирі? 

- Тож небезпечними є фарби, лаки, бензин, пральні порошки, засоби для миття посуду, ліки, засоби від гризунів (так звані дихлофоси), ацетон,лаки для волосся та інші пожежонебезпечні речовини та матеріали . Вони отруйні й вогненебезпечні,тому повинні зберігатися окремо, наприклад у коморі. 
А щоб уникнути нещасних випадків, треба чітко знати інструкції та правила користування таких предметів у побуті! Цим зазвичай займаються дорослі. 
- А зараз ми з вами прочитаємо статтю з підручника, а потім ви маєте відповісти на питання «Які вони, ці небезпечні речовини та що написано на їх етикетках?» Відкрийте будь ласка підручник на ст.58, читаємо ланцюжком по реченню. 
У побуті використовують речовини — фарби, лаки, розчинники, — які можуть стати причиною лиха. Багато з них отруйні та легкозаймисті. Загораються від іскри, а загасити їх майже неможливо! На етикетках таких речовин зазвичай написано: «Вогненебезпечно!» та «Тримати в недоступних для дітей місцях!». 
- Діти, тож які вони, ці небезпечні речовини та що написано на їх етикетках? 
2. Гра «Асоціативний кущ» 
- Давайте спробуємо визначити, які з цих речовин на дошці треба: 
(А) Приймати лише з дозволу дорослих за призначенням лікаря. 
(Б) Оберігати від вогню. 
(В) Користуватися обережно, щоб не розбити. 
(Г) Не чіпати, не відкривати, не нюхати, не користуватися. 
3. Робота над правилами (ст.58) 
- Діти, давайте прочитаємо правила, які нам обов’язково треба запам'ятати на ст.58. 
Запам'ятай правила: 
• НЕ користуйся отруйними і легкозаймистими речовинами без дорослих; 
• НЕ пий рідину з невідомих пляшок і банок; 
• НЕ користуйся сірниками біля банок або пляшок із різким запахом. 
- А щоб ви краще запам’ятали ці правила, я вам їх роздам…а ви потім вклеїте їх у свої зошити. 
3. Перегляд відеоролику « Небезпечна знахідка». 
- Я пропоную переглянути цікаве відео про небезпечну знахідку, дивіться уважно, бо потім я буду задавати запитання. 
- Діти,тож яких правил правильної поведінки ви запам’ятали? (називають ланцюжком) 
- Кого треба повідомити про небезпечну знахідку?(рятувальників) 
- За яким номером треба телефонувати? (101) 
4. Складання пам’ятки. 
Важливе правило для дітвори – оці предмети в руки не бери!!! 
Правило 1:Не грайся аерозольними балончиками. 
Правило 2: На небезпечних предметах поміщають застережні знаки, ознайомтесь з ними. 
Правило 3: Якщо ти побачив такий предмет, не підходь до нього близько, не бери його в руки. Від найменшого дотику до нього може статися вибух величезної сили. 
Правило 4: Якщо ти виявив вибухонебезпечний предмет, повідом дорослих та зателефонуй до міліції за номером 101. 
4. Робота над ілюстраціями підручника (ст.58) 
1. Розкажи, які ти знаєш отруйні та легкозаймисті речовини, що використовуються в побуті. 
2. Розглянь малюнки. Які правила порушено? 
5. Фізкультхфилинка (електронна) 
6.Робота в зошиті. 
- А зараз, відкрийте свої друковані зошити на ст.34, виконаймо завдання. 
Вам потрібно позначити у порожніх кружечках галочку, навпроти тих речень, які є правилами користування небезпечними речовинами. 
V. Узагальнення й систематизація знань учнів. 
1. Тест « Так чи ні» 
- Якщо по дорозі до школи ти знайдеш невідомий предмет,то: 
 Заховаєш, а йдучи зі школи, забереш; (ні) 
 Повідомиш дорослих; (так) 
 Спробуєш сам розібратися, що це таке; (ні) 
- Прогулюючись парком, ти побачиш на лаві залишену кимось пляшку з водою,то: 
 одразу спробуєш її на смак; 
 пройдеш повз, не звертаючи ніякої уваги; 
 забереш з собою; 
- У таборі розпалено невеличке багаття,то ти: 
 візьмеш аерозольний балончик та намагатимешся його загасити; 
 будеш кидати все що лежить під рукою; 
 насолоджуватимешся відпочинком біля вогнища; 
2.Робота в парах.(розігрування діалогів між двома друзями,які знайшли небідомий предмет) 
3.Робота в зошиті.(ст.34) 
- Збери «плутанку» та прочитай написи на етикетках отруйних речовин. Перший склад позначено кружечком. 
- Розглянь речовини, які батьки використовують у побуті т а запам’ятай, що їх ні в якому разі не можна куштувати! 
VI. Підсумок уроку 
1. Відгадайте загадку. 
Якщо пахне газ у квартирі, 
Телефонуй: один-нуль-чотири. 
А як виник вогонь і дим, 
Телефонуй: ... (101!) 
2. Підсумкова бесіда. 
- Діти, тож про що ми сьогодні говорили з вами на уроці? 
- Що ви найбільше запам’ятали? 
- Про що нового дізнались? Чого навчились? 
3.Оцінювання. 
4.Домашнє завдання


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: