Що належить до природи. Жива і нежива природа

Мета: розширювати  знання учнів про різноманітність природи; формувати уявлення про живу та неживу природу; вчити відрізняти предмети природи від речей, виготовлених людиною; розвивати вміння спостерігати за об’єктами  природи; виховувати дбайливе  ставлення до природи, речей, створених людиною.        /Слайд 2/

Обладнання: картки для групової роботи, акваріум з черепашкою, вода, пісок, конверт із завданням, малюнки сніжинки і метелика, підручник,зошити.

                                                   План  уроку  

І. Організація класу.

ІІ. Фенологічні спостереження.

ІІІ. Повторення матеріалу.   /Слайд 3/

Відгадування загадки.

Дивний крихітний автобус

 По піску кудись поліз.

 Він бо ходить так повільно

 Через те, що без коліс./Черепаха/

2. Бесіда.

     Подивіться до у нас у клас завітала черепашка.

     - Яка вона?

     Ця черепашка хоч і маленька, але вже багато подорожувала світом і завітала до нас на урок. Вона дуже любить гратися. І хоче дізнатися, чи знаєте ви, які є ігри.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

І сьогодні на уроці ми будемо граючись навчатися. А наша черепашка буде уважно спостерігати за вашою працею на уроці.

Уявна подорож  /Слайд 4/

Закрийте на хвилинку очі і уявіть, що ми бачимо на шкільному подвір’ї. А тепер назвіть, що вас оточує.

Але те, що оточує людину і не зроблене її руками – природа.

Групування малюнків: природа – не природа. 

Сьогодні ми будемо говорити про навколишній світ, у якому ми живемо і йтиметься про природу.

   Завдання уроку:

   - дізнаєтесь про те, що належить, а що не належить до природи;

   - навчитеся розрізняти живу і неживу природу;

   - складете правило, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми.

V. Вивчення нового матеріалу.

 1. Пояснення.

Подивіться на предмети, які лежать у вас на партах. Назвіть їх.

- Чи належать ці предмети до природи?

Візьміть в руки камінчик.

- Який він ? Він росте ? Живиться ? Дає потомство?

- До якої природи він належить?

- Які ще предмети на парті ?

- До якої природи вони належать?

 2. Висновок. /Слайд 5/

 3. Продовження пояснення.

Ось я. Хто я?  До мене підійде учениця. Хто це? Підійде учень. Хто це?

Як назвати одним словом.

До якої природи ми належимо?

А наша черепашка. Як ви гадаєте, до якої природи вона належить?

Чому?

Все в природі, що росте,живиться, розмножується,відмирає, належить до живої природи.

- А яку природу ми можемо назвати неживою? /Слайд 6/

 4. Гра «Я почну, а ти закінчуй»      /Слайд 7/

   - Нашу землю вночі освітлює…

   - Ми п’ємо…

   - Ми дихаємо…

   - Біля школи росте…

   - Уночі  я бачила на небі...

  - Риби живуть у …

Як назвати одним словом все, про що ви говорили ? Де ми це зустрічаємо?

5. Фізхвилинка.

6. Робота в парах.

Обговоріть, на які дві групи можна розподілити малюнки, що є на дошці.

7. Робота з підручником с.14,15

  а) назвати відомі  рослини, тварини;

  б) розгадування загадок;

  в) розгляд нижнього малюнка;

  г) складіть розповідь за фотографією;

8.  Висновок

Що належить до природи?

 

9. Порівняння метелика і сніжинки. /Слайд 8/

         1.Що спільного?

         2.Чим різняться?

10. Робота в групах. Працюють групи по картках.

Знайди зайве?  /Слайд 9/

11. Складання правил, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. /Слайд 10/

VІ. Підсумок уроку.

  - Відгадування загадок. /Слайди 11-14/

  - До якої природи належать відгадки?

  - Що сподобалось? /Слайд 15/


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: