Ю. Ярмиш «Як Солов’ятко вскочило у біду»

Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання, вміння працювати самостійно; розвивати читацькі навички; збагачувати словник учнів; формувати оцінні судження; прищеплювати любов до рідногослова, мови.

Обладнання: малюнки із зображенням птахів.

Хід уроку

І. Організація класу

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Розчитування.

Читання складових таблиць (індивідуально).

2. Вправа для розвитку мовленнєвого апарату. Робота зі скоромовкою.

Має втіху Солов’їха:

Солов’ята — всі у тата.

Всі співучі, голосисті,

Всі із хистом, всі артисти.

С. Шаповалов

3. Робота над чистомовкою.

Ло-ло-ло — Солов’ятко гарно співало,

Ло-ло-ло — на світанку у сусідні ліси вирушало.

Ло-ло-ло — воно там своє мистецтво виявило,

Ло-ло-ло — тому що голосами різних птахів співало.

4. Робота з таблицями Шульте.

5. Читання слів-пірамід.

6. Читання слів із пропущеними голосними.

сп..в.... (і а є)

л..с (і)

з..л..в....тьс.. (а и а є я)

тр..лл.. (і ю)

пт..ш..н.. (а е я)

щ..б..т..л.. (е е а о)

зд..бн.. (і е)

с..л..в..йк.. (о о е о)

7. Утворити нові слова з літер слова запрошували.

8. Читання слів-анаграм (за варіантами).

 

псіакв (співак)

аймувн (майнув)

днірйи (рідний)

ісл (ліс)

івспцье (співець)

олпеівт (полетів)

ітльоног (літнього)

ов’осля (солов’я)

 

III. Ознайомлення з темою уроку

Загадка

В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

IV. Опрацювання казки Ю. Ярмиша «Як Солов’ятко

вскочило у біду»

1. Первинне ознайомлення зі змістом твору.

— Про кого розповідається у цьому творі?

— Чим Солов’ятко відрізнялося від інших птахів?

2. Словникова робота.

3. Самостійне читання твору учнями (мовчки).

— Як довго тривали описані події?

4. Читання казки учнями вголос «ланцюжком».

— Чому Солов’ятко вскочило у біду?

5. Гра «Прочитайте».

— Чим здивувало Солов’ятко птахів лісу?

— Чому спочатку всі птахи захоплювалися співом Солов’ятка?

— Як проминуло літо у Солов’я?

— Як зустріли співака слухачі?

6. Гра «Розвідники».

1) Скільки разів автор вжив слово «солов’ятко»? (На с. 104 — І варіант; на с. 105 — II варіант)

2) Дібрати до слів іменники (по рядах).

Здібне — (пташеня) нечуваний — (талант)

рознеслася — (звістка) лісового — (народу)

підхопили — (вівчарики) літнього — (солов’я)

7. Складання плану казки (робота в групах).

8. Творчий переказ частин казки.

I ряд. Детальний переказ частини «Слава Солов’ятка».

ІІ ряд. Детальний переказ частини «Прощальний концерт Солов’ятка».

9. Визначення головної думки казки.

10. Поясніть, як розумієте вислів.

Хто не любить своєї рідної мови, солодких святих звуків свого дитинства, той не заслуговує на ім’я людини.

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

— Підготувати переказ казки.

— Скласти характеристику Солов’ятка.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: