Мета: розширити й поглибити знання учнів про видатну українську поетесу; розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, знаходити зображально-виражальні засоби опису героїв; виховувати інтерес до народної мудрості, бажання вчитися. Обладнання: портрет Лесі Українки, ілюстрації до казки; картки зі словами;таблиці зі складами. Хід уроку І. Організація класу II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. Розчитування. Робота зі складовими таблицями. 2. Вправа для розвитку мовленнєвого апарату. Робота зі скоромовкою. Летіла сова, Торохтіла слова: — Чи сон це, чи слон це, А може, і сонце?! 3. Робота з чистомовкою. Ив-ив-ив — горобчик на світі жив. Ув-ув-ув — дуже нерозумним був. Ав-ав-ав — як зиму перезимував, Ав-ав-ав — то мудрим й господарським став. 4. Робота з таблицями Шульте. 5. Читання слів-пірамід. 6. Читання слів-анаграм (за варіантами). елвиогок (великого) зоруум (розуму) азксерогаотл (заскреготала) осорак (сорока) гпоялаєд (поглядає) авдоалк (довкола) дохить (ходить) овпанжо (поважно) III. Підготовка до сприймання нового матеріалу. Актуалізація опорних знань 1. Поділіть на слова і прочитайте заголовки творів, що раніше вивчалися на уроках читання. Хто автори цих творів? «КрасоУкраїни,Подолля!», «Снігзморозомпоморозив...», «Назеленомугорбочку», «Мамо,ідевжезима...». 2. Розповідь про життя і творчість поетеси (розповідають підготовлені діти). IV. Опрацювання казки Лесі Українки «Біда навчить» 1. Виразне читання. — Чому казка має таку назву? 2. Словникова робота. 1) Читання слів (по рядах). клопіт мешкає вельми чималенько рілля скубуться доволі зоглядівся клуня навернеться дбає поживиться 2) Доберіть синоніми до слів мешкає (живе, проживає), дбає (турбується, піклується). 3) Читання слів на картках (завдання — визначити зайве слово). Крук, сорока, сова, ґава, бузько, зозуля, курка, пані. 3. Читання казки за логічно завершеними частинами. 1) Читання учнями мовчки першої частини. — Яким був горобчик? — Скільки зерняток знайшли горобчики? — Чому вони почали битися? — Хто скористався з бійки? — Над чим замислився горобчик? — Про що він попросив курку? — Чи погодилась вона навчити його розуму? Чому? 2) Читання вголос «ланцюжком» другої частини. — Чому зозуля теж відмовила горобчикові? — Кого зустрів горобчик потім? — Що зробив бузько? — Яку пораду він отримав від ґави? — Чи навчила мудра сова розуму? Чого вчила його сорока? — Хто був останнім, до кого горобчик звернувся за порадою? — Чия порада вам сподобалась? Чому? 3) Читання твору до кінця («буксиром»). — Чи стала в пригоді горобчикові чиясь порада? — Яким стало його життя взимку? — Що змусило його порозумнішати? — Коли почали горобчика поважати? 4. Гра «Закінчи прислів’я» (робота в парах). Поки біди не знатимеш, то... Дурні бились, а... Хто дурнем вродився, той... Не на те мудра, щоб... Розум на дорозі... 5. Аналіз засобів діалогічного мовлення. — Знайдіть і прочитайте, як горобчик звертався до кожного з птахів. 6. Складання плану (робота в групах). 7. Читання за особами. 8. Складання характеристики головного героя. V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання Приготуватися до читання твору за особами та переказу. Примітка. Урок 36 — урок позакласного читання «Літературні казки».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |