Мета: познайомити учнів з історією еллінстичних держав, що виникли після розпаду держави О. Македонського, із внеском народів країн Східного Середземномор’я у світову культуру; розвивати навички роботи з історичними текстами, використання додаткової літератури, виступу перед аудиторією; засвоєння понять: «еллінізм», «діадохи», «Мусейон», «Колос Родоський», «Фароський маяк». |
Цілі: відтворити образ Олександра Македонського, познайомити учнів з його життям і діяльністю; з’ясувати, яке місце він посідає в історії Стародавнього світу; ознайомити учнів з особливостями характеру людини на прикладі Олександра Македонського; навчити учнів користуватися методикою визначення рис удачі за допомогою методики «Фізиогноміки»; розвивати навички самостійної, парної та групової роботи; виховувати культуру спілкування та психологію співпраці. |
Мета: з’ясувати причини занепаду грецької державності та піднесення Македонії; розвивати навички складання історичного портрета, роботи з текстом, уміння виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. |
Мета: згадати, повторити та систематизувати основний фактичний матеріал з історії Давньої Греції від найдавніших часів до періоду еллінізму; запропонувати учням цікаві питання й завдання, що вимагають самостійної роботи, нестандартного мислення; порівняти різні форми правління, що існували в Давній Греції в різні періоди її історії (аристократія, тиранія, демократія); довести, що найбільш прогресивною була демократія, яка забезпечувала участь громадян в управлінні державою |
Мета: закріпити знання про причини грецької колонізації Північного Причорномор’я, визначити її хронологічні рамки; охарактеризувати устрій, господарство, побут, культуру грецьких колоній; показати вплив грецької колонізації на населення Північного Причорномор’я; розвивати вміння аналізувати та систематизувати історичний матеріал; працювати з історичною картою, документами, інформативними текстами. |
Мета: познайомити учнів із здобутками грецької культури, оцінити її вплив на подальший розвиток світової культури; розвивати навички роботи з додатковою літературою, виступу перед аудиторією, ораторського мистецтва, роботи в групі; виховувати шанобливе ставлення до культурної спадщини інших народів, естетичний смак. |
Мета: дати уявлення про побут і повсякденне життя стародавніх греків, сформувати уявлення про економіку; вдосконалювати навички роботи з інформативними текстами, розвивати психологію співпраці; сприяти засвоєнню нових понять «економіка», «гімназія», «туніка», «гімантій», «тронос». |
Мета: сформувати в учнів уявлення про характер грецької демократії у V ст. до н. е., про особу Перікла; розвивати вміння працювати з підручником та історичними джерелами, порівняльними таблицями; введення та закріплення нових понять «рабовласницька демократія», «громадянські права», «суд присяжних», «остракізм» |
Мета: з’ясувати причини війни, дати уявлення про найбільш важливі битви; розвивати навички роботи з атласом та контурною картою, історичними джерелами, складати оповідання за ілюстрацією; дати оцінку війні як способу вирішення конфлікту. |
Очікувані результати.
Після цього уроку учні зможуть:
• розрізняти, в чому полягали особливості історії Греції раннього періоду;
• показувати на карті Єгипет, Фінікію, Дворіччя, Балканській півострів, Північну, Середню та Південну Грецію, о. Крит, Іонічного та Егейського морів;
• усвідомлювати, яку роль відіграють речові пам’ятки, пам’ятки давньої грецької писемності, міфи і легенди для вивчення історії Греції;
• аналізувати історичну інформацію і висловлювати міркування щодо неї. |