Очікувані результати
Після уроку учнів знатимуть причини хрестових походів, хід подій та результати; продовжать формування навичок самостійної роботи з підручником і складання таблиць, орієнтуватимуться у хронології подій. |
Після уроку учні зможуть:
• розповідати про становище християнської церкви в ранньому Середньовіччі;
• даватимуть оцінку ролі церкви в суспільстві;
• виробити уявлення про причини виникнення появи єресей та про методи боротьби християнської церкви з ними;
• давати характеристику історичним діячам: Григорію VII; Іннокентію III, Торквемаді;
• показувати на карті території поширення католицької та православної релігій. |
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку
ІІ. Основна частина уроку
Учні виконують тестові завдання. |
Після цього уроку учні зможуть:
• давати характеристику історичним діячам; упізнавати історичного діяча за описом;
• показувати на карті території середньовічних держав;
• орієнтуватися в часі й називати дати найважливіших подій теми;
• описувати життя різних верств середньовічного суспільства;
• розповідати про устрій та управління середньовічного міста;
• розповідати про зміни, що відбулися в житті в житті середньовічних людей. |
Очікувані результати
Під час уроку учні візьмуть участь в історичній реконструкції; вони отримають знання про цеховий устрій Середньовіччя шляхом персоніфікації та драматизації; продовжать роботу з історичними джерелами, історичною картою, додатковою літературою; знатимуть, як розвивалася торгівля в середні віки. |
Після уроку учні:
• знатимуть причини та місця появи міст;
• показуватимуть на карті найбільші міста Європи;
• зможуть описати середньовічні міста, спираючись на ілюстрації та історичні й інформативні тексти;
• аналізуючи документи, розумітимуть, яким чином міста отримали свободу від феодальної залежності; систему міського самоврядування. |
Після цього уроку учні:
• називатимуть держави, що утворилися після розпаду Франкської імперії;
• показуватимуть на карті держави, що утворилися після розпаду імперії Карла Великого;
• познайомляться з процесом формування державної влади;
• висловлюватимуть судження про причини феодальної роздробленості;
• розумітимуть відмінності між монархічною владою й конституційною монархією |
Після цього уроку учні:
• зможуть назвати основні стани суспільства, його характерні ознаки, особливості станової монархії;
• порівнювати становище різних станів середньовічного суспільства;
• характеризувати станову монархію, систему васалітету. |
Після уроку учні:
• знатимуть, як відбувалася внутрішня колонізація Європи, змінювалися навколишнє середовище та чисельний склад населення Європи, які чинники впливали на цей процес;
• називатимуть технічні винаходи Середньовіччя;
• пояснюватимуть особливості взаємодії людини і природи, причини переходу до натурального господарства і розвитку ремесла і торгівлі;
• удосконалять навички роботи з таблицями, схемами, історичними текстами. |
Після уроку учні вмітимуть:
• показувати на карті територію Європи, місця розселення племен варварів, напрям їхнього руху на територію Римської імперії;
• описувати життя германських племен;
• визначати причини падіння Західної Римської імперії, називати час існування Франкської держави Меровінгів та імперії Карла Великого, дату Верденського договору;
• характеризувати правителів: Хлодвіга, Карла Мартелла, Карла Великого;
• показувати на карті напрями завойовницьких походів Карла Великого та території «варварських» королівств, розділу Франкської імперії. |